U 2019. predstavljamo novi sustav naplate cestarine i standarde održavanja

Autor: Poslovni dnevnik , 29. studeni 2018. u 21:59
Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta/ Igor Šoban/PIXSELL

Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta.

Fokus je daljnji rast prihoda uz postupno smanjenje broja zaposlenih putem poticajnih otpremnina koje je Vlada RH osigurala uz potporu Svjetske banke Nakon što je početkom godine provedeno financijsko restrukturiranje HAC-a i tvrtki u cestarskom sektoru, nakon dugotrajnog razdoblja neizvjesnosti, Vlada RH je postigla održivost cestarskog duga koji će oko 2033. godine biti gotovo u cijelosti isplaćen.

Time je otvoren put dugoročnoj financijskoj održivosti koja je, uz povećanje učinkovitosti poslovanja, te poboljšanje nadzora i planiranja, jedan od ključnih ciljeva procesa modernizacije i restrukturiranja Hrvatskih autocesta. Uz kontinuirani rast prihoda, HAC danas bilježi i rast prometa na svim autocestama i po svim kategorijama vozila tijekom cijele godine. Time se postupno smanjuje visoka sezonalnost korištenja naših autocesta koje su najopterećenije tijekom turističke sezone s obzirom na to da više od 80% svih turista u RH dolazi cestovnim putem.

Usprkos brojnim izazovima, nakon desetljeća izgradnje i financijske konsolidacije, Hrvatska je danas s preko 1300 kilometara autocesta pri europskom vrhu izgrađenosti cestovne infrastrukture s obzirom na veličinu zemlje i broj stanovnika.  Tako izgrađenost i kvaliteta nacionalne cestovne mreže izravno utječu na gospodarstvo ali i sigurnost prometa pa je Hrvatska cestovna mreža prema izvješću Svjetskog ekonomskog foruma svrstana među najbolje i najsigurnije europske i svjetske cestovne infrastrukture.

U društvu s Danskom, Omanom, Njemačkom, Španjolskom, Katarom, Švedskom i Luxembourgom dijelimo 13. mjesto na listi od 137 zemalja svijeta.  Održivost poslovanja otvara i novi investicijski ciklus u kojem se,  uz pojačano održavanje cestovne infrastrukture i unaprjeđenje sigurnosnih standarda predviđa dovršetak izgradnje koridora Vc, odnosno poveznice od Belog Manastira do granice s Bosnom i Hercegovinom.

Svakako najznačajniji projekt na ovom koridoru je most Svilaj, zajednička investicija RH i BiH, koji će biti završen 2019. U godini pred nama naglasak smo stavili na novi sustav naplate cestarine, novi standard održavanja autocesta te daljnji rast prihoda uz postupno smanjenje broja zaposlenih putem poticajnih otpremnina koje je Vlada osigurala uz potporu Svjetske banke, koja financijski i operativno prati cjelovitu reformu cestovnog sektora.

Komentirajte prvi

New Report

Close