Zagrebačka obiteljska tvrtka u godini jubileja osvaja nova tržišta

Autor: Marta Duić , 26. rujan 2019. u 22:00
Foto: Robert Anic/PIXSELL

Tajvan nova destinacija na uzlaznoj putanji izvoza prirodnih preparata iz Olivala

Olival, tvrtka koja se bavi proizvodnjom prirodne kozmetike, proslavila je ovih dana 25. obljetnicu poslovanja. Od skromnih početaka 1994. i ideje Vlaste Pojatine, magistre farmacija koja je pokrenula tu obiteljsku tvrtku, Olival danas ima više od 150 proizvoda, kontinuiranim ulaganjima u proizvodnju ostvaruje rast prihoda, a osim zemalja regije osvaja i europska i svjetska tržišta.

“Tada još nije imala točnu viziju Olivala, prevelike planove i očekivanja, bilo joj je važno da uživa u izradi prirodne kozmetike i stvara priču u koju vjeruje, a danas je ta njezina priča svijetli primjer razvoja ženskog poduzetništva. Od manufakture u kojoj je konce razvoja, proizvodnje, skladištenja i komercijale držala isključivo moja majka, polako smo stasali u ozbiljnu tvrtku s vlastitom poslovnom zgradom i brojem zaposlenika koji se stalno povećava. Rast Olivala je bio i ostao kontinuiran, ali isto tako i naš stav – želimo održati isti osjećaj obiteljskog poduzeća, manjeg kolektiva i biti dosljedni svim ovim godinama koje su iza nas”, objašnjava Marijan Pojatina, direktor tvrtke Olival.

Kako kaže, počeci tijekom devedesetih bili su prilično teški, kompleksni, naročito po pitanju financijske sigurnosti i logistike i tada su im u fokusu bile veledrogerije, glavni prodajni kanal ljekarne, dok danas drogerije i trgovački lanci imaju apsolutni primat.

“Ulazak u prvi trgovački lanac u Hrvatskoj pamtimo kao stepenicu na koju je bilo iznimno teško zakoračiti, ali koja je bila svojevrsna prekretnica našeg poslovanja. U 2018. godini smo u odnosu na prethodnu ostvarili 19 posto rasta prihoda, a postotak rasta od oko 20 posto očekujemo i kao zaključak tekuće godine”, pohvalio se Pojatina.

Napominje kako im je prodajna mreža u Hrvatskoj i šire dovoljno jaka i njihovi proizvodi su široko dostupni, tako da za sada ne razmišljaju o otvaranju vlastitog prodajnog mjesta. Osim u Hrvatskoj, što na prodajnim mjestima, što online, kupci Olival proizvode mogu kupovati u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Sloveniji, Rumunjskoj, Austriji, Njemačkoj.

“Izvoz još uvijek čini manji dio prodaje, no s 14 posto udjela u 2018. ipak nam je sve značajniji. Zadnje tržište na koje smo pristigli jest Tajvan. Širenje nam je apsolutno jedan od najvećih prioriteta i ciljeva. Želimo Olival učiniti još pristupačnijim, no sve kroz ‘prirodan’ rast tvrtke, smisleno, promišljeno, a ako treba i polako. Webshop je prodajni kanal koji raste, ima mnogo potencijala i u čiji napredak stalno ulažemo pa vjerujemo da će u budućnosti još snažnije zaživjeti”, otkriva Pojatina.

Kolekcija seruma

Zadnje ulaganje u poslovanje koje su imali odnosi se na poboljšanje proizvodnog i skladišnog procesa. Pojatina objašnjava kako su kroz ulaganja od tri milijuna kuna na razini tekuće godine proširili kapacitete skladišta i tako osigurali dodatni skladišni prostor, a kupovinom nove linije za automatsko punjenje gelova uspjeli su skratiti vrijeme proizvodnje te za njih vrlo značajne skupine proizvoda.

“To nam je omogućilo bolju raspodjelu proizvodnih kapaciteta, zaposlenika, vremena, a u konačnici i viši standard kvalitete”, kaže direktor Olivala. Zadnji proizvod koji su predstavili bila je kolekcija profesionalnih seruma bazirana na aktivnim tvarima, a tržište je, kako tvrdi Pojatina, ‘uzvratilo lijepim rezultatima i odličnim iskustvima’, što je za ovu obiteljsku tvrtku najbolja motivacija za rad. Od planova ističe kako im je cilj posvetiti se razvoju novih proizvoda i kolekcija te raditi s inovativnim i trendi aktivnim tvarima. Kao i u svakoj branši, i u proizvodnji prirodne kozmetike velik izazov predstavlja im pronalazak kvalitetne radne snage.

 

Potencijali rasta

Širenje nam je apsolutno jedan od najvećih prioriteta i ciljeva. Želimo Olival učiniti još pristupačnijim, no sve kroz ‘prirodan’ rast tvrtke, smisleno i promišljeno

“Najviše nas izazova iz godine u godinu čeka u proizvodnom dijelu. Unatoč čestim procesima zapošljavanja, manjak kvalitetnih, motiviranih zaposlenika nešto je što jako osjećamo u poslovanju te se zbilja nadamo da će se situacija ipak promijeniti”, požalio se Pojatina.

Zakladom vraćaju zajednici

Čelnik kozmetičke tvrtke napominje kako su kroz dosadašnji vijek uvijek imali podršku kolega, kolektiva, kupaca, zajednice, stoga su im to odlučili vratiti. “Barem djelić te podrške povodom 25. rođendana Olivala simbolički smo odlučili vratiti zajednici, odnosno onima kojima je to ključno, mladima. Kroz Zakladu “Vaše znanje – naša budućnost”, stipendiranjem učenika strukovnih škola kemijskog, farmaceutskog i prehrambeno-tehnološkog usmjerenja nastojat ćemo ih potaknuti da ne odustanu od traženja svog poslovnog puta u Hrvatskoj, a ujedno naglasiti važnost razvoja stručnih zanimanja srodnih sve perspektivnijoj kozmetičkoj industriji. Stipendisti će biti odabrani putem Natječaja za dodjelu stipendija početkom listopada na web stranici Olivala, a tijekom školske godine 2019./2020. primat će mjesečnu po tisuću kuna. Stipendijom im želimo olakšati kraj srednjoškolskog obrazovanja i, nadamo se, odluku o daljnjoj karijeri u struci u Hrvatskoj˝, poručuje Pojatina.

Komentirajte prvi

New Report

Close