‘SHHHEFICA’ edukacijama žene i mlade nadahnjuje na start kakav žele

Autor: Lucija Špiljak , 19. prosinac 2019. u 21:59
Autorice na portalu znaju i proslaviti uspjehe PD

Poduzetnica Tanja Džido ženski poslovni uzor godine za startupe u srednjoj europi.

U zadnjih deset godina Tanju Džido, specijalisticu digitalnog marketinga i osnivačicu portala Shhhefica, najviše je obilježio preokret iz zaposlenice u poduzetnicu, I to uspješno s obzirom na to da je nedavno proglašena Female Role Model of The Year na Central European Startup Awards, koji je dio najznačajnije svjetskog startup natjecanja – Global Startup Awards – koje nagrađuje najinspirativniju i najutjecajniju ženu u startup svijetu koja pokazuje natprosječnu posvećenost i rezultate. Presudila je konferencija The Art of Feminine Leadership u siječnju, na kojoj je okupila 500 liderica iz regije. Prošla je regionalno natjecanje u Rumunjskoj i svjetski finale na Global Startup Awards, početkom prosinca u Kini. Objašnjava kako se na poduzetništvo, prema njoj najintezivniji program rasta, odlučila radi novih mogućnosti učenja i razvoja. Kaže, otvorila je tvrtku kad se konačno usudila stvarati svoje prilike, umjesto da čeka da joj se same otvore.

Dosad najuspješnija godina

“U ove dvije i pol godine sam doista postigla sve o čemu sam prije samo mogla sanjati, pokrenula projekte koje su imali pozitivan značaj za druge, poput Digital Wings serije radionica za mlade poduzetnike, Success Talks okupljanja za poduzetnice i konferencije The Art of Feminine Leadership za žene u korporacijama. Najvažnije postignuće za mene su klijenti kojima sam dala vjetar u leđa da pokrenu karijere i poslovanja u smjeru u kojem su oduvijek željeli“, objašnjava nam Tanja.

“U svakom smislu riječi ostvarila sam snove. U osnovnoj školi sam htjela biti učiteljica i evo predajem na poduzetničkim programima, radionicama i programima usavršavanja na Algebri. Voljela sam pisati, a danas imam svoj portal i kolumnu u magazinu. U srednjoj školi sam uživala organizirati rođendanske zabave, a danas uspješno organiziram događanja. Bila sam aktivan član debatnog kluba, a danas volim držati govore na konferencijama. Za mene je najveći uspjeh što mogu birati s kime, kako i gdje radim. Nerijetko odbijam klijente ako osjetim da ne dijelimo iste vrijednosti bez obzira na financijske gubitke. Kroz svoj put sam naučila da sloboda, mir i sreća nemaju cijenu pa sam znala mjesecima biti i bez prihoda. Možda zbog toga danas nisam bogata, ali sam sretna i zadovoljna. Novac mi nikada nije bio motivacija, ali iznimno sam zadovoljna poslovanjem i prihodima. Već prve godine je poslovanje premašilo moja očekivanja, a druge je dupliciralo prethodne rezultate. Treća godina je dosad najuspješnija i pravo je vrijeme za širenje poslovanja”, govori. Njen projekt Shhhefica, zamišljen kao platforma za pomoć mladim ženama da izgrade karijeru ili željeni posao, pokrenut početkom 2017., danas je online zajednice s više od 30.000 pratitelja. Brzo nakon lansiranja krenula je organizirati inspirativne događaje, koji su dosad privukli više od 1500 gošći.

“Želim da inspiracija ne ostane samo u digitalnom svijetu. No, moja primarna djelatnost je savjetovanje klijenata u području digitalnog marketinga i osobnog brendiranja, potom edukacije koje vodim diljem Hrvatske te događanja koja organiziram. Uživam i u pisanju tekstova na portalu Shhhefica i kolumne u magazinu Ljepota i zdravlje, a autorica sam i knjige Budi Shhhefica svog života”, navodi nam Tanja Džido, hrvatski i srednjeeuropski uzor ženama u poslovanju. Pokrenula je i projekt Digital Wings, radi želje da ‘svoja znanja digitalnoga marketinga podijelim s mladim poduzetnicima i olakšam im pozicioniranje u poslovnom svijetu’. Govoreći o tome kako opstati danas u poslovnom svijetu, posve digitaliziranom, i mogu li u tome pomoći digitalni alati, odgovara da je najvažnije stalno osiguravati vrijednost, bez obzira na zanimanje.

“Ako nekome ne olakšavate život ili rješavate izazov, teško da ćete preživjeti na tržištu. Ljudi kod nas se boje dijeliti znanje na digitalnim kanalima jer ne vide da ih to dugoročno pozicionira na tržištu. Digitalni alati uzimaju u obzir dugoročno poslovanje i reputaciju tvrtke, a svaka objava gradi vašu poziciju. Možda vam neće direktno prodati uslugu, ali će omogućiti da za dva-tri mjeseca, kad nekome bude zatrebala, vi budete prvi od kojeg će ljudi kupiti. Digitalni mediji su za one koji žele dugoročno stvarati dobro poslovanje temeljeno na stvarnoj vrijednosti”, smatra Tanja Džido, dodajući da komunikacijska industrija danas više nego ikad pogoduje kreativcima i onima koji nude stvarnu vrijednost za svoje kupce.

“Digitalni kanali su omogućili da dobre ideje isplivaju na površinu, neovisno o budžetima i veličini tvrtke iza njih. Na našem tržištu ljudi nažalost nisu svjesni te prednosti i ne usude se biti toliko kreativni i drugačiji jer su navikli da društvo odbacuje sve one koji odstupaju od prosjeka“, tvrdi.

Okušati se na tržištima vani

Ova poduzetnica voljela bi se, kaže, okušati na međunarodnom tržištu, dobila je stipendiju američke vlade za mlade lidere pa je nedavno boravila u Chicagu radeći na projektima poticanja maloga ženskog poduzetništva. “Pripremam i novo, još veće izdanje konferencije The Art of Feminine Leadership u siječnju 2020. s još više govornika. A mladim poduzetnicima bih poručila da ne slušaju nikoga osim sebe, da se okruže uspješnima i ne posustaju u svojim pothvatima ako znaju da drugima donose vrijednost. Nije lako biti poduzetnik u Hrvatskoj, ali vas svi izazovi osnažuju i čine odlučnijim da predstavite svoje proizvode i usluge. Osobito kad dobijete zeleno svjetlo i podršku od kupaca i klijenata. To je vjetar u leđa i signal da se vrijedi boriti”, zaključuje ‘shhhefica’ Tanja Džido.

Komentirajte prvi

New Report

Close