"Radili smo brending za hrvatski hotel koji je The Guardian uvrstio među 10 najzanimljivijih u Europi"

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Prije više od dvije godine na tržištu je svjetlo dana ugledao Fabular, danas jedina agencija u regiji specijaliziranu za brending, sa sjedištem u Zagrebu, koja u širokoj paleti usluga klijentima jedina nudi usluge brend strategije – pozicioniranje, sweet spotting, harmonizaciju brenda, brend arhitekturu, definiranje brend touchpointsa te analizu prema Osam sastojaka branda™, zaštićenoj metodologiji Anje Bauer Minkara, vlasnice, direktorice brend strategije i kreativne direktorice Fabulara, s kojom razgovarali o brendingu i njegovoj važnosti na tržištu i u današnjem poslovanju.

"U Fabularu se izdvajamo svojim znanjem i petnaestogodišnjim iskustvom u definiranju diferencirajućeg pozicioniranja na temelju kojeg stvaramo upečatljiva imena i vizualni identitet, kao i cjelokupnu komunikaciju brenda. Stvaramo pozicioniranje koje je nezamjenjivo i zaista različito od svega postojećeg na tržištu, te u isto vrijeme svevremensko kako brend ne bi trebao raditi na repozicioniranju svakih pet godina. Drugačiji smo i u definiranju verbalne komunikacije – od priče, ključnih poruka, imena i slogana jer stvaramo na temelju postavki branda koje kreiramo s ključnim ljudima dotičnog brenda. Također, naši vizualni identiteti su drugačiji jer vrlo specifično i usko vizualno komuniciraju prednosti koje su definirane u pozicioniranju brenda", navodi Anja, direktor brend strategije, kreativni direktor i vlasnica Fabulara, te autorica jedinstvene metodologije Osam sastojaka koji grade brand™ koja predstavlja popis sastojaka potrebnih za napredak brenda.

Diplomirala je engleski jezik i književnost, što joj je kasnije pomoglo u pisanju priče i osmišljavanju imena brenda, pa tako i u cjelokupnom marketingu, dok je od Engleza je naučila kako odrediti komparativne prednosti brenda. "Kod brendinga i književnosti privuklo me stvaranje novih priča koje su bitne ljudima i koje govore nešto novo što nitko drugi ne spominje. Zato uvijek ulazimo u dubinsko istraživanje nekog brenda, njegovog nasljeđa, to se vidi na svim brendovima na kojima radimo. Sad smo radili na brendingu grada Trogira i tu se jako dobro vidi koliko je dubinska analiza povijesti i umjetnosti bitna u stvaranju jedinstvene priče kako bismo potaknuli želju kod ljudi da postanu protagonisti brenda kao u nekom književnom djelu", objašnjava direktorica.

U Fabularu danas rade isti zaposlenici kao i u Brandoctoru, agenciji koju je Anja osnovala i vodila 14 godina, a promijenio se, kaže, broj suradnika kojih sada po projektu ima od desetak i riječ je o partnerima s kojima surađuje još od 2004. godine. Jedan od njihovih najvećih klijenata je 3A Composites Core Materials, svjetski lider u proizvodnji kompozitnih materijala od PET pjene i balsa drveta, koji ima više od 1500 zaposlenika i postrojenja u Švicarskoj, SAD-u, Ekvadoru i Papui Novoj Gvineji, a njihovi materijali dio su vlakova, jahti i jedrilica ili vjetroturbina. Njihov klijent je i novi premium brend organske kozmetike od bivoljeg mlijeka iz okolice Napulja, a koji će tek biti lansiran na svjetsko tržište iduće godine. Među domaćim brendovima, navodi Bauer Minkara, najviše ih dolazi iz turizma i digitalnog sektora. "Radili smo za Infobip, Nanobit, Algebru; Omnizon Networks i Q, za jedan od najluksuznijih hotela na Jadranu Ikador Luxury Boutique Hotel & Spa koji ima potencijal potaknuti repozicioniranje cijelog hrvatskog turizma. Tu je i rovinjski The Melegran, šarmantni hotel od svega osam soba, čiji su vlasnici australsko-hrvatski bračni par, a kojeg je britanski The Guardian uvrstio među deset najzanimljivijih novih hotela u Europi", ističe direktorica. Prošli tjedan predstavili su i rebranding grada Trogira, a riječ je o najsveobuhvatnijem brandingu jednog grada u Hrvatskoj na kojem su u Fabularu radili više od godinu dana.

Ovaj mjesec lansirali su novu priču, vizualni identitet i brend video švicarskog brenda AIREX®, za koji hrvatska softver agencija Q radi novi web i sve popratne aplikacije. AIREX® je svjetski lider u prostirkama za vježbanje, njihovi proizvodi izvoze se u preko 120 zemalja diljem svijeta, a koriste ih brojne sportske zvijezde poput Cristiana Ronalda, Rogera Federera i nogometaša Bayern Münchena. "Zanimljivo je da smo na natječaju našom strategijom i kreativnim rješenjima pobijedili puno veću njemačku agenciju. Nakon prve prezentacije brend priče i novog slogana u švicarskom Sinsu zadobili smo povjerenje klijenta i nastavili raditi dalje na novim vizualnim rješenjima, konceptu i scenariju za brend video, kao i nizu komunikacijskih materijala", objašnjava Anja.

Najčešće rade za strano tržište jer su konkurentni stranim agencijama pa ih tako i zovu strani klijenti koji žele konstantan rast na tržištu. "Radimo puno i za hrvatsko tržište, no i tu nas zovu inozemni investitori koji su vlasnici primjerice vinarija ili hotela u Hrvatskoj. Primjer

su dva brenda vrhunskih vina, Testament iz okolice Šibenika i Merga Victa s otoka Korčule, koje smo kreirali za švedskog investitora. Najviše volimo raditi za brendove čiji vlasnici bilo hrvatski ili strani razumiju koliko je bitna hrabrost i odvažnost u stvaranju diferencirajućih priča jer se upravo s njima postiže snažnija financijska vrijednost", napominje i dodaje da je upravo to cilj Fabulara – imati klijente koji rastu bilo na domaćem ili na vanjskom tržištu te da svi njihovi projekti stvaraju višu financijsku vrijednost klijentu s istinitom, motivirajućom i inspirativnom komunikacijom.

U razgovoru smo se dotaknuli i cijene rebrendiranja danas koja, kako navodi Anja, ovisi o nizu faktora: koliko je konkurentno tržište u kojem se brend nalazi, koliko je jedinstven brend, kakva mu je konkurencija, koji su trendovi na tržištu i opseg usluga koje su potrebne kako bi taj brend zaživio na tržištu. Promjene se, kaže, događaju u oglašavačkim agencijama, a Fabular, kao i sve svjetske brending agencije, mora raditi posao definiranja pozicioniranja i vizualne i verbalne komunikacije, no zato bilježe veći broj suradnji sa softverskim agencijama koje njihov brend implementiraju u online priču. Kako zaključuje Anja Bauer Minkara, najbitniji trendovi u brendingu glase: "Budi drugačiji, ali relevantan, zanimljiv i motivirajući brend koji potiče pozitivnu promjenu u životu svojih kupaca."

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!