Poslovni rast moramo temeljiti na konkurentnosti i digitalnom DNA

Autor: Poslovni dnevnik , 29. studeni 2018. u 21:59
Mario Žižek, predsjednik Uprave Addiko Banka

Mario Žižek, predsjednik Uprave Addiko Banka.

Trebamo poboljšati investicijsku klimu i uspostaviti mehanizme koji će olakšati život svim, a pogotovo malim i srednjim poduzetnicima Gledajući na gospodarstvo u cjelini, 2018. bila je godina za školsku ocjenu vrlo dobar u kojoj je BDP rastao četvrtu godinu zaredom, još snažnije rasla je osobna potrošnja, svjedočili smo rekordnoj turističkoj sezoni, oporavku kreditiranja i rekordnoj dobiti poduzeća, oporavku investicija u privatnom sektoru te općenito povoljnijim uvjetima financiranja. 

Sve to daje nam razloga da s optimizmom gledamo na 2019., pogotovo jer bi Hrvatska nakon pet godina mogla zabilježiti rast kreditnog rejtinga i povratak u investicijski rang, a što sa sobom povlači razne pozitivne multiplikativne efekte za cijelo gospodarstvo.  Međutim, isto tako treba biti realan u procjeni segmenata gdje ako se želimo dokazati kao ozbiljna i konkurentska europska ekonomija moramo biti bolji. Prvi je nedvojbeno konkurentnost.

Hrvatska je u WEF-ovom 'Izvješću globalne konkurentnosti 2018.-2019.' među 140 svjetskih gospodarstava zauzela nezadovoljavajuće 68. mjesto i to s nepromijenjenom ocjenom konkurentnosti u odnosu na godinu ranije. Takva stagnacija definitivno je jasan signal da kod provođenja ključnih reformi moramo biti odlučniji, te da trebamo poboljšati investicijsku klimu i stvoriti poticajnije poslovno okruženje kroz uspostavu mehanizama koji će olakšati život svim gospodarskim subjektima, a pogotovo malim i srednjim poduzetnicima koji su brojčano daleko najznačajnija gospodarska pokretačka sila. I da se pritom moramo poboljšavati brže od drugih. Drugi segment je korištenje EU fondova gdje u pet godina punopravnog članstva nismo kapitalizirali onoliko koliko smo mogli i trebali i sad je krajnji trenutak da iskoristimo ovu priliku.

U kontekstu bankarske industrije očekujem kako će se trendovi kreditiranja mijenjati na bolje. Likvidnost sektora je visoka, a još će i rasti, čemu svjedoče i najave HNB-a o zadržavanju rekordnog viška međubankarske likvidnosti kroz 2019. godinu. Za Addiko banku je 2018. bila uspješna i obilježena rastom plasmana u svim ključnim poslovnim segmentima, s postavljenim temeljima za dodatni iskorak u 2019.. U njoj ključnim zadatkom vidim pružanje još kvalitetnije usluge i to na krilima digitalizacije i digitalne transformacije koja je u suštini stvaranje inteligentnije organizacije kroz izgradnju modernog sustava, nova strateška partnerstva i naravno kroz pružanje inovativnijih i intuitivnijih usluga.

Upravo je to princip na kojem namjeravamo razvijati Addiko u narednim godinama omogućujući klijentima da tu nedvojbenu promjenu na bolje osjete na svom konkretnom primjeru.  Ponosan sam na jedinstvene proizvode i usluge te brojne novosti koje je Addiko prvi predstavio na hrvatskom, pa i regionalnom tržištu, pri čemu smo ubrzali procese i procedure, uveli moderne tehnologije i robotiku, unaprijedili korisničko iskustvo, uspostavili partnerstva s renomiranim globalnim tehnološkim divovima i suradnju s fintechovima…, a najbolje tek slijedi. Nešto već u 2019. godini. 

Komentirajte prvi

New Report

Close