Porast prometa u trgovini na malo nastavio se i u kolovozu, 13. mjesec zaredom. Kako to komentirate?

Autor: Marta Duić , 13. listopad 2015. u 22:00
Drago Munjiza, konzultant

Drago Munjiza smatra tu vijest izvrsnom i naznaka da čitava situacija ide na bolje.

To je jedna od onih vijesti za koju možemo reći da je doista izvrsna vijest. U svakom slučaju, dobra stvar je da promet u trgovini na malo kontinuirano raste, ali je taj rast i dalje nedovoljan rast.

Nama je trenutno za potpuni oporavak potrošnje potreban daleko veći rast od ovog. Ipak i ovaj kontinuirani rast koji se nastavlja već trinaesti mjesec je jedan od prvih znakova da čitava situacija ide na bolje.

Ipak, tempo rasta je sporiji u usporedbi sa onim u srpnju unatoč rastu koji bilježimo u turizmu, zašto je to tako?
Sve su to male oscilacije kojih mora biti. Naime, porast potrošnje ovisi o dosta faktora, pa tako i o sezoni i to je nešto što se mijenja po mjesecima. Po tim podacima izgleda da je srpanj bio bolji kad je turistička sezona u pitanju, iako nam je i kolovoz donio dosta dobre turističke rezultate. Ipak, mnogo je faktora koji mogu utjecati na tempo rasta tako da nema jednostavnog odgovora na ovo pitanje i nema recepta koji se može slijediti kada je ovakva situacija u pitanju. 

Kako je ova turistička sezona mogla bolje ili više utjecati na porast u prometu u segmentu trgovine na malo? 
U turističkoj sezoni je vrlo važna razina i kvaliteta usluge. Danas maloprodajna trgovina ipak snosi posljedice toga što je općenito potrošnja na razini cijele zemlje znatno niža. Iako ona trenutno i kontinuirano raste, ali raste na nisku bazu, a cjelokupna potrošnja i dalje nije zadovoljavajuća. Niže plaće, nedostatak novih znanja zbog ostalih financijskih izdataka, sve su to faktori koji utječu na cjelokupnu sliku o kvaliteti usluge, a na te čimbenike izravno utječe to što nam potrošnja općenito nije zadovoljavajuća. Zbog toga se subjekti nisu dovoljno pripremili i opremili za turističku sezonu.   

Komentirajte prvi

New Report

Close