Pomoću sportske analitike do najbolje taktike za nogometni tim

Autor: Maria Mrvelj , 24. ožujak 2016. u 22:00
Tamara Sente, voditeljica natječaja Mozgalo/Luka Stanzl/PIXSELL

Na natjecanje studenata na zagrebačkom Prirodoslovnom – matematičkom fakultetu prijavilo se 69 studentskih timova, a onaj koji najbolje riješi zadatak bit će nagrađen sa 12.000 kuna.

Natjecanje studenata na zagrebačkom Prirodoslovnom-matematičkom fakultetu u organizaciji eStudenta pod nazivom Mozgalo privuklo je velik broj zainteresiranih mladih analitičara. Čak 69 timova studenata prijavilo se za analitičko natjecanje do navedenog roka koji je bio sredinom ožujka.

Već treću godinu za redom uspješno se održava jedino takvo natjecanje koje iziskuje analitičko razmišnjanje i Big Data rješenja za određenu temu. Cilj natjecanja Mozgalo je, prema riječima voditeljice natječaja Tamare Sente, poticanje studenata na analitičko razmišljanje, predikciju i samostalno razvijanje kreativnih rješenja stvarnih problema uz pomoć računalnih znanosti, statistike, ekonometrije te matematike, ali i povezivanje studenata s najboljim hrvatskim poduzećima koji se bave navedenom tematikom. "Projekt Mozgalo ima potporu čak šest velikih poduzeća te brojnih profesora i asistenata, uglavnom s Prirodoslovnog-matematičkog fakulteta", potvrđuje Sente.

Razvijanje vještina
Svake godine pred studente se stavlja drugačiji zadatak. Po završetku prijava studenti zaprime određeni slučaj, podatke za rješavanje, te opis varijabli za određenu tematiku, sve putem elektroničke pošte. Ove godine studente je snašla sportska analitika, to jest, određivanje najbolje taktike za tim koji je dodijeljen natjecateljima. Oni će na temelju podataka prikupljenih na odigranim nogometnim utakmicama, korištenjem data-mining algoritama, SNA modeliranja i napredne analitike, predložiti taktičke smjernice kako bi momčad X imala najbolje šanse za pobjedu u slijedećoj utakmici protiv momčadi Y. Za pobjedu na natjecanju, ali i pobjedu svoje zadane momčadi, njihova taktika treba sadržavati prijedlog najbolje formacije, otkriti tko je najbolji igrač momčadi te koje su najslabije karike i sve drugo za što misle da će biti od pomoći.

 

Mourinho

Nogomet je igra u kojoj su najvažniji osjećaji i inteligencija.

"Posebnost natjecanja upravo je prilika da natjecatelji razvijaju svoje vještine na temelju stvarnih podataka i realnih problema koji su u većini slučajeva nedostupni studentima i široj javnosti", objašnjava voditeljica natječaja Tamara Sente. Kako kaže, ove godine zabilježen je veći broj prijava nego prošle godine što je dokaz porasta popularnosti analitičkog područja među studentima. Posebno ih veseli broj prijavljenih studenata koji nisu iz Zagreba, koji je daleko veći od očekivanog. Većina prijavljenih studenata je sa prirodoslovnih i tehničkih fakulteta, odnosno Prirodoslovno-matematičkog fakulteta, Fakulteta elektrotehnike i računarstva, Fakulteta organizacije i informatike, Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, Filozofskog fakulteta u Zagrebu, Otvorenog učilišta Algebra, Veleučilišta Velika Gorica i još mnogih drugih. 

Veliko iskustvo i networking
Kao glavnu prednost natjecanja Mozgalo, voditeljica navodi brojne organizirane radionice i konzultacije u sklopu natjecanja koje drže navedeni partneri projekta. "Kroz radionice, studentima se pruža mogućnost networkinga s ekspertima u tom području i prilika da se istaknu pred potencijalnim budućim poslodavcima", objašnjava Sente. Glavna nagrada je naravno novčana i ove godine iznosi 12.000 kuna, dok će drugoplasirani i trećeplasirani tim dobiti po 8000 i 4000 kuna, ali to nije jedino što studenti 'nose doma' nakon dvomjesečnog natjecanja. Prema riječima voditeljice, natjecateljima ostaje i jedno veliko iskustvo. "Natjecanje Mozgalo potiče timski rad, multidisciplinarnost, samostalno istraživanje i pokazuje studentima svijet izvan akademskih okvira", zaključuje Sente.

A koliko je važno korištenje 'big data' u današnjem poslovanju, pokazalo je i nedavno istraživanje Microsofta provedeno među 6200 malih i srednje velikih poduzeća (SMB) u 20 eurospkih zemalja. Velika većina malih i srednjih velikih poduzeća obuhvaćenih istraživanjem upravlja svojim podacima i među njima je 45% onih koji optimistično gledaju na rast poslovanja što je dvostruko više nego među poduzećima koja ne upravljaju podacima gdje je njih samo 20% optimistično vezano uz rast u narednom razdoblju. Istraživanje je pokazalo i kako će poduzeća koja koriste velike količine podataka prilikom poslovnih odluka biti pokretači europskog ekonomskog rasta te će u većoj mjeri lansirati nove proizvode i usluge (45% prema 27% onih koji ne koriste podatke) te širiti poslovanje na druga tržišta (32% prema 18% onih koji ne koriste podatke).  

"Očigledno je da redovito korištenje podataka, europskim malim i srednje velikim poduzećima predstavlja komparativnu prednost pred konkurencijom. Poslovne organizacije svih veličina suočavaju se sa sve većim brojem informacija, od podataka o klijentima ili prodajnim rezultatima do trendova u industriji. Uspješna poduzeća koriste razne alate kako bi prevela podatke u smislena obrazloženja te tako prepoznali koje korake treba poduzeti za veći rast. Rekao bih da je pravilno korištenje podataka postala ključna poslovna vještina za mala i srednja poduzeća", kazao je David Smith, potpredsjednik u Microsoftu za mala i srednje velika poduzeća. 

Komentirajte prvi

New Report

Close