Donedavno su bile samo prizor iz američkih filmova, a danas postaju dio naše stvarnosti

Autor: Ivan Tominac , 22. prosinac 2019. u 10:01
Direktor Bijelog svijeta Mario Martinek i vlasnica Praonice Loka Iva Grubišić

U uslužnoj praonici na pedeset metara kvadratnih zarada može dosezati i do tri tisuće eura mjesečno.

Kada je riječ o novim poslovnim konceptima, prvo što uzimamo u obzir je njihov tržišni potencijal. Nadamo se što manjim ulaganjima i što bržem povratu s kontinuiranom zaradom. Iako se možda čini kao priča za malu djecu, to ipak nije tako. Postoji jedan takav koncept, a riječ je o praonicama rublja koje su donedavno bile samo prizor iz američkih filmova, a danas postaju dio naše stvarnosti. Za rast ovog trenda pobrinula se zagrebačka tvrtka Bijeli svijet koja se bavi opremanjem praonica. Osim kao dobavljač u B2B segmentu, prepoznali su važnost i ovog drugog te su se pokretanjem programa Jumpstart okrenuli malim poduzetnicima.

“Riječ je o početnom ulaganju od oko 20.000 eura, a povrat investicije je za najviše dvije godine. Na obali se radi oko 12, a u kontinentalnoj Hrvatskoj oko 24 mjeseca”, istaknuo je direktor tvrtke Bijeli svijet Mario Martinek. Neki od parametara koji dodatno osnažuju njihovu tržišnu poziciju jesu i rast turističkog sektora, ali i promjene u načinu življenja koje su i rezultat razvoja kapitalističkih zemalja. Od 2016. do danas broj ležajeva porastao je čak za 127.600 u privatnom te 5800 u hotelskom smještaju u Hrvatskoj. Gosti se na destinaciji zadržavaju više od tri dana, a upravo ta činjenica dovodi do potrebe za češćim čišćenjem objekata za smještaj, a koje uključuje i pranje.

Priča uspješnica krenula je iz B2B segmenta, kada je Bijeli svijet opremio profesionalne praonice rublja većine poznatih objekata iz HoReCa sektora, a s čvrstom tržišnom pozicijom okrenuli su se novom izazovu. Tamo su ih dočekali mali poduzetnici koji su uslužne i samoposlužne praonice vidjeli kao mehanizam sigurne egzistencije. Kako bi im pomogli u ostvarenju njihovih ciljeva pokrenuli su program Jumpstart.

Ove godine 35 novih

Tim programom htjeli su pomoći hrvatskim obiteljima u pokretanju biznisa profitabilne praonice rublja. U tom procesu postavljaju se kao konzultanti, a jedinstveni su po tome što svoje klijente vode sustavno kroz cijeli proces od prikupljanja novčanih sredstava preko pisanja poslovnog plana i sve do otvaranja praonica. Pitanja su mnogobrojna, a pomažu im i prilikom odabira lokacije, usmjeravanju marketinškog pristupa ili uređenja prostora. Kroz ovaj program, samo u 2018. u Hrvatskoj je otvoreno 20, a tijekom 2019. godine čak 35 praonica rublja.

“Potaknuli smo zapošljavanje više od 300 osoba, a danas stotine poduzetnika od ovoga žive”, dodao je Martinek.

Pitanje zarade je uvijek prisutno, a zašto se sve više poduzetnika odlučuje otvarati praonice rublja, objašnjeno je na plastičnom primjeru. U uslužnoj praonici na pedeset metara kvadratnih zarada može dosezati i do tri tisuće eura mjesečno. Za takve brojke potrebno je 220 kilograma rublja na dan u 25 radnih dana. To naravno nisu parametri primjenjivi za svaku praonicu rublja, no za vrijeme turističke sezone praonice na obali u poziciji su ostvarivanja ovakvih brojki. Benefiti su i ekološki, hoteli, restorani ili kampovi ugradnjom profesionalne opreme štede na energentima poput struje i vode – godišnje se štedi 25% struje i 44% vode.

Ono što tvrtku čini društveno odgovornom jest upravo Jumpstart. Jedna od praonica koja je rezultat upravo onog programa smjestila se u Ulici Vladimira Preloga 5 u Zagrebu, a njena ponosna vlasnica Iva Grubišić ističe kako joj ni trenutka nije žao što se odlučila na ovakav poslovni pothvat. Htjela je pokrenuti nešto svoje, a ističe, ideja otvaranja praonice rublja došla je spontano. Ime njene praonice rublja spoj je imena njene djece, a upravo obiteljska atmosfera ono je što praonicu Loka izdvaja od konkurencije.

“Opremila sam praonicu tako da se u njoj svi osjećaju dobrodošlima, a danas su mi korisnici svi pa i majke s djecom koje na ovaj način štede vrijeme. Najčešće me nalaze preko Facebook profila i Google lokacije te su tako do mojih usluga dolazili i ljudi iz država kao što su Norveška, London ili Havaji”, pohvalila se poduzetnica.

Štede vrijeme i novac

Sušilice u praonicama poput ove prozračuju rublje te nerijetko glačanje nije potrebno. Tako korisnici ovih usluga štede vrijeme, ali i novac. U jednom ciklusu pranja, objašnjava Iva Grubišić, za 25 kuna mogu se oprati čak tri deke.

 

300 osoba

je zaposleno u malim poduzećima u programu jumpstart bijelog svijeta

“Strojevi rade isključivo na kovanice. Ne koristim žetone zato što želim da se ljudi vraćaju onda kada su zbilja zadovoljni, a kada se radi sa žetonima ljudi se znaju vraćati samo kako bi ih i iskoristili”, istaknula je. Koncept programa Jumpstart počeli su primjenjivati i diljem svijeta, zbog čega je tvrtka Bijeli svijet lani nagrađena za najboljeg LG-jeva partnera, a ove godine nagradom Outstanding Growth Performance koju je korejski tehnološki div tvrtki uručio zbog najbrže ostvarenoga rasta prodaje u 2019. On iznosi 100% u 15 zemalja srednje i istočne Europe.

“Iako dolazimo iz male Hrvatske i samo smo jedni među više od stotinu partnera korejske korporacije, već drugu godinu osvajamo svjetska priznanja”, objasnio je direktor Mario Martinek. Nagrade jasno pokazuju da je posao pokretanja praonica rublja održiv, a da je tome tako dokazuje i sve veći broj zainteresiranih za ovaj poduzetnički pothvat.

Komentirajte prvi

New Report

Close