Plastika iz Novog Marofa sprema se za tržište Unije i SAD-a

Autor: Bernard Ivezić , 30. siječanj 2014. u 12:45
Rade za Podravku, Belupo, Zvijezdu, Gavrilović..., pregovaraju s Plivom/Marko Jurinec/PIXSELL

Od početka krize povećali su broj zaposlenih za trećinu, prihodi su im porasli na 8,4 mil. kn, a neto dobit veća je od pola milijuna kn godišnje.

Dok mnogi sanjaju o brzom uspjehu, mali poduzetnik iz Novog Marofa Vladislav Hajduk kaže da uspjeh dolazi polako i uz mnogo rada. Njegova obiteljska tvrtka Hajduk plastična ambalaža od početka krize povećala je broj zaposlenih za trećinu, na 19, prihodi su joj porasli za milijun i pol kuna, na 8,4 milijuna, a neto dobit u prosjeku je veća od pola milijuna kuna godišnje.

Tvrtka radi plastičnu ambalažu, poput bočica, boca i ampula, za tvrtke poput Podravke, Belupa, Zvijezde, Gavrilovića, Enciana i Carlsberga. Vladislav Hajduk ističe da je nakon lanjske investicije od 18 milijuna kuna u novi pogon spreman na veliko širenje poslovanja i europsko tržište."Vrlo intenzivno i dosad uspješno pregovaramo s našom najvećom farmaceutskom kompanijom Plivom, naši novi uvjeti proizvodnje mogu zadovoljiti njihove izuzetno visoke standarde", kaže Hajduk, koji je u posao s plastičom ambalažom ušao 80-ih s bratom Danijelom. Obojica su bili inženjeri građevine, pa su imali mnogo toga za naučiti, a osmjehnula im se i sreća. Tadašnja je država donijela Zakon o supstituciji uvoza, zahvaljujući kojem su, objašnjava, mali privatnici u vrlo kratkom roku dobili mnogo raznovrsnog posla za velike tvrtke.Odlučili su se za kozmetičku branšu i u suradnji sa slovenskim kolegama počeli proizvoditi ambalažu za maskare i pudere za Zlatorog iz Maribora, Pliva kozmetiku iz Zagreba i Podravku iz Koprivnice.

Ulažu u kvalitetu
Obiteljsku su tvrtku, Hajduk plastičnu ambalažu, osnovali 1990. Usporedno se usmjeravaju na domaće kupce: Podravku, Belupo, Plivu i Nevu. Vjekoslav Hajduk opisuje kako su doslovno u vlastitom dvorištu organizirali proizvodnju brizgane i puhane plastične ambalaže. Sve su, navodi, radili u suradnji s kupcima kojima su se prilagođavali potrebama i zahtjevima. "Nije bilo lako, 90-e su svima bile teške, ali to smo prebrodili", kaže Hajduk.Onda se situacija mijenja. Industrija postaje sve konkurentnija i zahtjevi sve stroži. Hajduk kaže da se do 2000. godine tržište ne samo oporavilo nego i počelo tražiti vrlo kvalitetnu robu i kontinuiran rad na podizanju kvalitete. Braća tada ulažu u novi proizvodni pogon, koji su sagradili između stambenih kuća, u zajedničkom dvorištu.

 

Hajduk

Naši novi proizvodni uvjeti mogu zadovoljiti vrlo visoke Plivine standarde

Uvode ISO 9001 sustav kvalitete i podižu poslovanje na novu razinu."Tada smo obučili svoje radnika za rad po principu evidencije, kontrole, praćenja proizvodnje, radnih naloga, proizvodne dokumentacije i kontrola gotovih proizvoda, a rezultat je bio daljnji rast narudžbi", kaže Vladislav Hajduk. Tada je, prisjeća se, prvi put s bratom počeo razmišljati o gradnji potpuno novog pogona koji bi mogao ispuniti zahtjeve u rastućoj farmaceutskoj i prehrambenoj industriji. "Znali smo što moramo napraviti, ali tada financijskih mogućnosti jednostavno nije bilo, ali nismo gubili vrijeme, obavljali smo one pripreme", kaže Hajduk.Kupili su zemljište u zoni male privrede u Novom Marofu, konzultirali kupce i stručne institucije i počeli raditi projekte za objekt i proizvodnju koja će zadovoljavati EU standarde kvalitete u proizvodnji ambalaže za farmaceutsku industriju. "Riječ je o dobroj proizvođačkoj praksi (GMP), odnosno o zadovoljavanju norme ISO 15378-2011", kaže Hajduk. Kvaliteta je, ističe, presudna. Zato su osim osnovnog standarda kvalitete ISO 9001:2008 počeli intenzivno raditi na usvajanju europskih (GMP) i američkih (DMF) standarda kako bi proizvode mogli plasirati u EU i na tržište sjeverne Amerike."Imamo vlastiti laboratorij i stalno radimo na tome da svi budemo osposobljeni provoditi vrlo složene propise i stalnim uzorkovanjem i kontrolom kvalitete održati zadanu razinu proizvoda", kaže Hajduk.

Sav ulazni materijal koji se upotrebljava za izradu prehrambene i farmaceutske ambalaže treba imati certifikate koje traži kupac, kao što je europska farmakopeja ili američki FDA zahtjev. Svi se, usto,  kontinuirano obrazuju.Kruna uspjeha im je što su ove godine, nakon što su lani sagradili novi pogon, pri kraju s dobivanjem svih certifikata i dozvola kako bi mogli odgovoriti zahtjevima budućih kupaca. Ipak, Hajduk kaže da realizacija te velike investicije nije bila nimalo lak zadatak. "Nakon detaljnih priprema i velikih muka oko dobivanja kredita uspjeli smo dobiti uporabnu dozvolu i u završnoj smo fazi certificiranja i to je dosad naš najveći uspjeh jer su nam svi naši sadašnji, a i budući kupci potvrdili pismeno preko svojih audita da možemo za njih dalje raditi", kaže Hajduk.

Kreditne stranputice
Navodi kako je za malu tvrtku poput njegove odraditi investiciju koja je proizvodni kapacitet tvrtke udvostručila bio vrlo dugotrajan proces. Problem nisu bile dozvole. I građevinsku i uporabnu dozvolu dobili su u razumnom roku, jer je sva dokumentacija bila unaprijed pripremljena. Veći je problem bio kako kao mali poduzetnici mogu dobiti povoljna sredstva za financiranje investicije."Tijekom 2012. bili smo u HBOR-u na razgovoru i uputili su nas da dođemo sa svojom poslovnom bankom i programom, ali nismo se mogli dogovoriti oko postotka učešća i rizika koji moraju preuzeti, pa smo počeli gradnju vlastitim novcem", kaže Hajduk. Naglašava kako ih je na kraju podržala njihova poslovna banka. Ona im je odobrila kredit uz komercijalne uvjete i potkraj svibnja prošle godine novi proizvodni pogon bio je spreman za rad."Sada nam preostaje da i dalje još više radimo u tri smjene kako bismo uspjeli, kao i dosad, vraćati posuđeni novac, plaćati redovito radnike i dobavljače i ispuniti sve obveze prema društvu", zaključuje Hajduk.

Komentirajte prvi

New Report

Close