FOTO: Personalizirani kamioni iz Ozlja gase buktinje i po Arabiji

Autor: Sergej Novosel Vučković , 27. srpanj 2018. u 06:44
Proizvodni pogon u Ozlju prerađuje i oprema vozila za vatrogasne aktivnosti u Hrvatskoj i inozemstvu/Robert Anić/PIXSELL

Flammifer je poduzeće prepoznatljivo po izradi protupožarnih vozila i opreme.

Ovoga ljeta Hrvatska je pošteđena velikih požara kakvi su u Grčkoj ovih dana usmrtili na desetke ljudi, kao i opasnosti lanjskog srpnja, kad je vatra ušla u sam grad Split ugrozivši stanovnike. No dosadašnji mir ne bi smio razlog za zaključak kako će naši vatrogasci biti besposleni.

Naprotiv, oni s kontinenta već su tradicionalno raspoređeni na tzv. dislokacijama duž Jadrana, gdje su u stanju pripravnosti zajedno sa svojim morskim kolegama. Mjestimice su već bili u akcijama, mnogi oboružani vozilima opremljenima u Hrvatskoj, u tvrtki Flammifer iz Ozlja. Tvrtka se bavi razvijanjem i projektiranjem vatrogasnih i gospodarskih vozila, od kamiona do plovila pa je njen direktor Goran Žugec pozvan osvrnuti se i na protupožarni sustav.

"Prošlogodišnja sezona itekako nas je naučila da su požari vrlo ozbiljna stvar te da se problematici požara treba pristupati vrlo sustavno. To uključuje rad na prevenciji samih požara kroz agrotehničke mjere u prirodi ili arhitektonske mjere na objektima, rad s ljudima na prevenciji požara, razvoju i nabavi odgovarajuće tehnike za gašenje požara, obuci i uvježbavanju vatrogasaca u gašenju požara te analizi prošlih sezona i prošlih požara. Što se tiče ove sezone i požara otvorenih prostora, imam dojam da smo dosad imali dosta kiše koja je održala vegetaciju zelenom i bujnom, otpornom na požar. Sušni i topli kraj ljeta mogao bi osušiti tu bujnu vegetaciju te ju učiniti manje otpornu na požar", govori nam Žugec, s kojim smo se čuli baš jedan dan prije grčke kataklizme.

Njegova tvrtka u vatrogasnoj proizvodnji našla je svoje mjesto i učvrstila ga, nakon što se bavila proizvodnjom naoružanja. "Spletom okolnosti prepoznali smo proizvodnju vatrogasnih vozila kao proizvodnu nišu u kojoj možemo kapitalizirati naše ljudske potencijale i proizvodne kapacitete. Danas zahvaljujući odjelu istraživanja i razvoja u kojem imamo i 10-ak inženjera možemo uz individualni pristup svakom korisniku izraditi proizvod koji će uvažiti njegova iskustva i u potpunosti zadovoljiti potrebe toga korisnika", kaže Žugec, čija tvrtka je specijalizirana i u obradi metala – aluminija, inoksa i crnog čelika. 

Prema željama i dizajnu kupca
Premda sva vatrogasna oprema ima istu svrhu – gašenje plamena i buktinje, nisu, znači, sva vozila ista i konfiguracija im ovisi o vrsti terena, namjeni, kao i tehnikama koje koristi.

 

300.000 kuna

najniža cijena vozila Flammifera, a najskuplja dosežu i tri milijuna

"Vozila koja se koriste u gašenju požara u gradu razlikuju se od vozila za gašenje požara otvorenih prostora. Naravno da vozila za Dalmaciju nisu ista kao ona za Slavoniju. Vatrogasno vozilo treba imati dovoljnu snagu motora, dimenzije moraju odgovarati terenu na kojem se koristi, treba imati dovoljno vode za gašenje, eventualno pjenilo koje uvelike olakšava gašenje, pumpu vode normalnog i po potrebi visokog tlaka, cijevi i crijeva s mlaznicama za gašenje, vatrogasnu opremu i opremu za zaštitu vatrogasaca, dovoljan broj mjesta za smještaj vatrogasaca i naravno dobro uvježbanu posadu odnosno tim vatrogasaca koji će na pravi način iskoristiti raspoloživu tehniku", objašnjava direktor Flammifera, koji je ove godine, otkriva, razvio nekoliko vozila sa ciljem da dobiju ono koje se može financirati kroz financijski leasing uz mjesečnu ratu manju od 10.000 kuna.

Flammiferovi kamioni s "ključem u ruke" koštaju od  300.000 do tri milijuna kuna, opet ovisno o količini opreme i "borbenim" performansama. No, u svaki se trude ugraditi što više domaćih proizvoda, prednost daju hrvatskim komponentama. Što ipak ne mogu nabaviti ovdje, naručuju iz cijelog svijeta. U Ozlju znaju koje su im kvalitete i koje značajke njihova proizvoda. "

Naše komparativne prednosti ogledaju se najviše u tome što smo proizvodna tvrtka koja sama razvija, proizvodi prodaje i servisira svoje proizvode. U poslovnom odnosu korisnika s takvom tvrtkom, korisnik na jednom mjestu dobiva kompletnu uslugu odnosno proizvod prema svojim zahtjevima i to u izravnoj komunikaciji s dizajnerom i proizvođačem", govori o poslovnoj politici Žugec, ističući da se konkurencije ne plaši. Ona zdrava je, kaže, dobra i tjera ih na razvoj novih rješenja s prihvatljivom cijenom. To je dobro i za kupce, a dugoročno i za Flammifer kao isporučitelja.

Spasilačke i turističke brodice
Jedan od takvih u Ozlju oblikovanih i napravljenih proizvoda, koje bismo mogli vidjeti i na moru, ali i na rijekama u slučaju poplava, je brodica, predstavljena na ovogodišnjem sajmu Nautica u Zagrebu. "Najznačajniji proizvod iz tog programa nam je brodica s rampom FFB 640 RPA. ONa je za intervencije u poplavama, na rijekama gdje se dokazala u poplavama ovog proljeća. Značajna brodica je i elektro solarna brodica FFB 670. To je turistička brodica za prijevoz 12 putnika s elektro pogonom i solarnim panelima na krovu . U programu brodica imamo desetak modela od 4,3 do 10 metara", kaže Žugec o dijelu asortimana koji nudi i najnovija energetska rješenja. Vatrogasni kamioni iz Ozlja u službi su ne samo u Hrvatskoj već i u inozemstvu, tvrtka se može pohvaliti dobrim izvozom u zemlje regije i EU. 

"Preko EU prisutni smo i u arapskim zemljama. Sada, na krilima uspjeha naše nogometne reprezentacije, intenzivno radimo na tome da bitno poboljšamo svoje izvozne rezultate kroz povećane marketinške aktivnosti. Jedna od aktivnosti koje smo poduzeli bila je i prijevod naših reklamnih materijala osim na engleski, i na ruski, ukrajinski, njemački jezik", kaže direktor tvrtke.

Uz takav pristup rast prihoda koji si žele je dohvatljiv. Tvrtka ima 52 zaposlena (podaci s Poslovna.hr za 2017.), posluje stabilno, ostvarujući prihod od 20 do 30 milijuna kuna godišnje. Žugec priznaje: Ne ostvarujemo veliku dobit, ali zato kontinuirano ulažemo u tehnologiju i razvoj ljudskih potencijala. Pritom misli na radnu snagu, problem koji postoji, ali koji nije bauk. Čak ni gorući problem slabe učinkovitosti hrvatske birokracije ne doživljava značajnim.

"Nemamo loših iskustava s birokracijom koja bi bila vrijedna spomena, a što se tiče porezne politike, uvijek je dobrodošlo porezno rasterećenje plaća. Što se tiče kadrova, kao i sve proizvodne tvrtke moramo s pažnjom pristupati problematici radne snage. No, individualni pristup omogućava nam da nam problematika radne snage nije nerješiva. Otvoreni smo za suradnju i stalno tražimo proizvodne djelatnike i inženjere, maštovite, željne izazova i novih znanja", ističe Goran Žugec, a što je i poziv svima zainteresiranima. U Flammiferu će odmah biti "gurnuti u radnu vatru".

Komentirajte prvi

New Report

Close