Pekarska manufaktura raste poput kvasca – 60% godišnje

Autor: Lucija Špiljak , 15. veljača 2019. u 12:30
Direktorica kaže da su prisutni u restoranima i dućanima zdrave hrane, te lancu Spar, a ovaj mjesec ulaze i u Konzum/Davorin Višnjić/PIXSELL

Zagrepčanku Katarinu Komarica bolest nije sputala, pokrenula je proizvodnju hrane brenda Katin kruh bez glutena. poslovanje uz nju vodi i direktorica Iva Zovko.

Najteži oblik intolerancije na gluten je celijakija, odnosno kronična bolest koja se naziva i kameleonskom zato što se njezini simptomi teško razlikuju od drugih bolesti i ne upućuju nužno na povezanost s probavnim sustavom.

Prema podacima svjetskih istraživanja, od celijakije boluje 1-2 posto stanovništva. Na svakih 100 osoba i u Europi prosječno jedna boluje od te neizlječive bolesti, oko 80 posto dijagnosticiranih su djeca, a brojke u Hrvatskoj, pak, pokazuju da na oko 85 osoba jedna boluje od celijakije. Ova bolest mnogima otežava život, a siromašnoj i skupoj ponudi bezglutenskih proizvoda u Hrvatskoj stao je na kraj brend Katin kruh bez glutena.

Riječ je o bezglutenskom kruhu s certifikatom Zavoda za javno zdravstvo Dr. Andrija Štampar koji se danas može naći u najboljim maloprodajama zdrave hrane i restoranima u Zagrebu. Brend Katin kruh bez glutena posluje unutar tvrtke Jupiter promocija, registrirane za proizvodnju bezglutenskih proizvoda. Njihov program razlikuje se od klasičnoga glutenskog pekarstva i slastičarstva; drugačija je tehnologija i način pripreme tijesta, stoga je put stvaranja proizvoda koji se može komercijalizirati dugotrajan i težak.

Investirali milijun kuna u novi pogon
Začetnica ideje o Katinom kruhu bez glutena je Katarina Komarica. Prije 15 godina saznala je da boluje od autoimune bolesti celijakije koja zahtijeva doživotnu bezglutensku dijetu. Nakon što se suočila s bolesti, njezin život se iz temelja promijenio. U to vrijeme u Hrvatskoj se jako malo znalo o celijakiji, a bezglutenska ponuda je bila siromašna i skupa. Katarina je doslovno, kaže, odlučila uzeti stvar u svoje ruke i počela isprobavati recepte.

Kako joj je najteže bilo odreći se kruha, posebnu pažnju je posvetila upravo tome. Trebalo joj je nekoliko godina da pronađe savršene recepte za svoj kruh, a prvi kušači bili su njezina obitelj i prijatelji. Katarinin kruh među prvima je prepoznala njezina prijateljica Ana Ugarković, a vrlo brzo su i drugi renomirani kuhari uvrstili Katin bezglutenski kruh u ponudu svojih restorana.

Ubrzo je Katarina imala mnogo ljubitelja kojima je svakoga dana s osmijehom na licu dostavljala kruh na biciklu. "Sam put od ideje za realizacije je bio zaista trnovit. Posebno mislim na brojnu birokraciju i pravne stvari. Hrvatska nema jasne upute koje su sistematizirane i nalaze se na jednom mjestu. Sve sam saznavala u hodu i od dobronamjernih ljudi koji su otvorili proizvodnju prije mene. Nažalost, moj dojam je da Hrvatska nije naklonjena poduzetnicima. Dosta mi je vremena trebalo da stupim u kontakt s dobavljačima sirovina i posložim zakonsku praksu proizvodnje hrane", kaže nam Katarina Komarica. Analiza njihove prodaje pokazuje da njihovi kupci nisu samo oni oboljeli od celijakije i intolerantni na gluten nego čak u većem postotku oni koji brinu o zdravoj prehrani, sportaši ili osobe kojima je život bez glutena jednostavno stil života.

"Investirali smo više od milijun kuna u novi proizvodni pogon, u poboljšanje poslovnih procesa i poradili na samoj arhitekturi branda. Sada smo malo veća manufaktura jer uz sve nove strojeve ipak je naša najveća vrijednost ručni rad. Tu posebno mislim na kolače koje se isključivo pripremaju i pakiraju ručno", kaže Iva Zovko, direktorica tvrtke Jupiter promocija, koja prošle godine preuzela vodstvo i napravila snažan iskorak u razvoju tvrtke. Premda je Katin brend bilježio te i dalje ostvaruje rast od 40 do 60 posto godišnje, nije dobio niti jedan EU natječaj niti natječaj Grada Zagreba, iako su konkurirali na mnoge.

Danas Katin brend broji više od 30 različitih proizvoda, a njihovi tehnolozi svakodnevno osmišljavaju nove ukusne recepture tako da uvijek imaju nova slana i slatka iznenađenja. "Naš veliki uspjeh bilo je puštanje u prodaju prvih bezglutenskih peciva na tržište, bijela sa sezamom i tamna sa sjemenkama", navodi direktorica. Premda je idejni začetnik brenda upravo bezglutenski kruh i kao takav donosi najveći udio u prodaji, slatki bezglutenski program je u velikom porastu, a prije nekoliko mjeseci počeli su stvarati liniju proizvoda; suhih zdravih bezglutenskih kolačića koje imaju u planu certificirati i nadaju se, kaže Zovko, pripremi za izvoz izvan naših granica.

Veliki skok i izazov
Porast dućana zdrave i domaće hrane kod malih hrvatskih proizvođača pomogao im je u daljnjem rastu, a upravo su takvi dućani kako u Zagrebu, tako i u mnogim drugim gradovima diljem Hrvatske njihovi najvjerniji kupci. Kvalitetu njihovih proizvoda prepoznali su u svojoj ponudi i brojni restorani, a u segmentu Ho-Re-Ca ovaj brend planira širiti svoje poslovanje. Spar Hrvatska je lanac koji je dao vjetar u leđa Katinom brandu, a Zovko ističe njihov veliki senzibilitet prema bezglutenskom programu.

"Čeka nas težak put u pregovorima da se takav program fizički odvoji od glutenskog. Oboljelim osobama je to važno jer se boje i najmanje kontaminacije. Vjeruju da će prodajna mjesta u Hrvatskoj ubrzo shvatiti da će morati prilagoditi svoj layout sve većim zahtjevima kupaca takve kategorije. Na zapadu je danas to već normalna stvar", objašnjava direktorica. Ovaj ih mjesec čeka veliki skok i izazov u poslovanju – ulazak u Konzum.

"U pregovorima smo s još nekoliko trgovačkih lanaca, a posebno radimo na pripremi sezone i osvajanju Dalmacije. Mali kupci će uvijek imati posebno mjesto u našem poslovanju i uvijek ćemo paziti da jedan poseban i delikatesni dio programa bude ekskluzivno u malim privatnim dućanima koji su i postavili brend na noge. Ulaskom u lance želimo ponudu učiniti dostupnom širem broju ljudi, u svakom trenutku i na svakom mjestu", zaključuje direktorica Iva Zovko.

Komentirajte prvi

New Report

Close