Parking kapsulom nakon Zagreba osvajaju arapske gradove i Kinu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 26. svibanj 2017. u 11:30
Bike2Lock je usklađen s EU pravilnikom o biciklističkoj infrastrukturi kojeg će se morati pridržavati sve članice Unije/Borna Filić/PIXSELL

Prava vrijednost proizvoda je u softverskom rješenju koje je implementirano u sustav te služi i kao turističko-informativna točka.

Nakon što su im ukrali bicikle, od toga jedan s osmog kata, Natko Bošnjak i Slaven Pokrivko uočili su da iste probleme imaju zapravo svi biciklisti.

Nedugo nakon našli su se na kavi koja je prerasla u prvi bike2Lock sastanak, a Slavenova garaža isti taj dan postala je bike2lock ured. Projektu su se naknadno priključili Antonio Filipović, nakon toga Tomislav Vukovski i Vedran Lutring. Ideja ih je dovela i do ovogodišnjeg sajma investitora u Dubaiju, gdje su nastupili kao jedini hrvatski startup.  

"Proces od ideje do realizacije trajao je oko godinu dana, međutim softverski dio vezan za sigurnost svakodnevno poboljšavamo. Bike2Lock sustav omogućava parkiranje bicikla te njegovo sigurnosno zaključavanje, i to tako da zaštićeni od krađe budu svi vitalni dijelovi bicikla tijekom parkiranja na javnim površinama. Svaki bicikl ima svoju parking kapsulu koja se po ostavljanju bicikla i po aktivaciji sustava zaključava. Međutim prava vrijednost proizvoda je u softverskom rješenju koje je implementirano u sigurnosni sustav Bike2Lock-a te ujedno služi kao i turističko-informativna točka. Namijenjen je gradovima i turističkim središtima koja se ističu većim brojem biciklista ili se ističu kao cikloturističke destinacije. Također namijenjen je i kompanijama koje njeguju i podržavaju kulturu zdravog života i vožnje bicikala od strane zaposlenika", ispričao je Bošnjak za Poslovni dnevnik. 

Uspjeh u Dubaiju
Na sajmu u Dubaiju su ostvarili kontakte s tvrtkama iz Ujedinjenih Arapskih Emirata, Kine i europskih zemalja. Kažu i da ih veseli potencijalna suradnja u pametnim i održivim gradovima koji se trenutno grade u Ujedinjenim Arapskim Emiratima za koje je njihov sustav – idealan. Sustav planiraju upotpuniti s električnim biciklima i bežičnim punjačima. "Ono što isto vidimo kao priliku ne samo za nas nego i za druge startupove i domaća poduzeća je ogromna potražnja za proizvodima koji poboljšavaju zdravlje i zdrav način života, koji omogućuju održivu gradnju i stanovanje te dakako svi solarni proizvodi. Naš put u Dubai sufinancirao je grad Zagreb, odnosno Razvojna agencija što je omogućilo da ta sredstva preusmjerimo na razvoj proizvoda", dodao je Bošnjak.

Bike2lock sustav namijenjen je u prvom redu gradovima, ustanovama, trgovačkim centrima i kompanijama jer su stupanjem na snagu pravilnika o biciklističkoj infrastrukturi dužni uskladiti svu buduću infrastrukturu prema regulativama Europske unije, nastavlja. Navedeno podrazumijeva da niti jedan grad, javna ustanova i kompanije ne smiju više postavljati spirale za parking bicikala koje smo navikli gledati do sada, minimalan razmak između svakog bicikla mora biti 40 cm te se preporučuje da sve javne ustanove imaju minimalno 30 posto natkrivenih parking mjesta. "Naš sustav upravo u potpunosti odgovara svim navedenim zahtjevima, te je uz to i energetski neovisan jer je solarno napajan.

Prvo mjesto gdje ćemo implementirati naš Bike2Lock sustav je na Trgu kralja Tomislava. To možemo zahvaliti gradu Zagreb koji je upravo i grad koji najviše sredstava ulaže u razvoj biciklističke infrastrukture u Hrvatskoj. Imali smo sreću surađivati s Darinkom Jug koja je koordinatorica projekta ZG Cycle Unit koji se upravo bavi pitanjima biciklističke infrastrukture u gradu Zagrebu te smo u početku projekta dobili dosta dobre sugestije s njezine strane kako da prilagodimo svoj sustav s obzirom na svakodnevne probleme biciklista, a posebno nas raduje da je gradonačelniku grada Zagreba trebalo svega nekoliko minuta da prepozna kakve benefite naš sustav donosi gradu ne samo u smislu sigurnosti nego i u turističko informativnom dijelu", kazao je. 

Startup je neprestano učenje
Cijena sustava dosta varira s obzirom na vrstu materijala, veličinu ekrana, količinu dodatnih sadržaja poput turističko-informativne točke, inkorporacije s javnim prijevozom ili personalizirane mobilne aplikacije za svaki grad. Mladi hrvatski inovatori poručuju i mogu ponuditi najpovoljnije rješenje ovisno o kojem se gradu ili lokaciji radi te da se svaka lokacija sama isplati u periodu od otprilike dvije godine.  

"Došli do Tehnološkog Parka Zagreb koji nas je nakon izlaganja ideje i upoznavanja članova tima primio u inkubaciju i to je bio trenutak kad smo izašli iz garaže i napokon dobili reprezentativan ured i radionicu gdje u miru radimo dalje na proizvodu. Prijavili smo se i na nekoliko natječaja koji su na raspolaganju mladim poduzetnicima i nadamo se da će naš projekt povući dobre rezultate. Jedino do sada nismo baš pronašli odgovarajući natječaj financiran iz europskih fondova jer je riječ o trenutno prevelikim iznosima u kojima bi mi trebali sudjelovati ili se radi o financiranju dijelova projekta koje smo mi već završili.

Ono što smo mi naučili iz našeg iskustva je da treba imati hrabrosti, bilo da se radi o upitu roditeljima o financiranje ideje, preko pakiranja kofera za Dubai, do izlaska pred gradonačelnika. I to bi htjeli poručiti mladima koji imaju ideju – nemojte se bojati. Nitko i ništa vas ne može toliko dobro pripremiti da sve bude savršeno s projektom, uvijek će te imati neke poteškoće, uvijek će nešto poći krivo baš onda kad ne treba, neće te možda uspjeti kako i kad ste zamislili ali to vam je sve iskustvo, to nije neuspjeh, to je škola za budućnost, jer startup je neprestano učenje iz dana u dan, samo nažalost uvijek na svojim greškama", istaknuo je Natko Bošnjak na kraju razgovora. 

Komentirajte prvi

New Report

Close