Online trgovina i dalje nam je u fokusu, no testiramo i inovacije poput dronova

Autor: Ana Blašković , 19. listopad 2015. u 11:45
Adrian Marley, regionalni direktor DHL Expressa/ Jurica Galoić/PIXSELL

Sigurni smo da će DHL Express Hrvatska nastaviti s dvoznamenkastim rastom prihoda od međunarodnog prometa u segmentu tvrtke-klijenti, posebice uvozu.

Najinternacionalnija smo tvrtka na svijetu, prisutna u više od 220 zemalja i teritorija, često prva logistička tvrtka koja se probija na nova tržišta. Naša je vizija postati vodeća logistička tvrtka na svijetu, ističe na početku razgovora za Poslovni dnevnik Adrian Marley, regionalni direktor DHL Expressa za središnju, istočnu i jugoistočnu Europu. 

Jedan od razloga vašeg posjeta Zagrebu redovita je kontrola poslovanja, no to je i prilika za predstavljanje poslovnih planova. Jeste li zadovoljni poslovanjem u Hrvatskoj?
Uvijek mi je zadovoljstvo posjetiti Hrvatsku te dobiti priliku za razgovor sa članovima  menadžmenta i zaposlenicima. Ne bih to nazvao kontrolom poslovanja. Riječ je o redovitoj analizi i razgovoru o našim poslovnim rezultatima, budućim prilikama i načinima na koje možemo pružiti potporu DHL Expressu u Hrvatskoj, kako bi ostvarili rast i svladali eventualne poslovne izazove. DHL Express u Hrvatskoj je tržišni lider u ekspresnoj dostavi od svojeg osnutka, a vizija nam je postati vodeća logistička tvrtka na svijetu. 

Lani je Deutsche Post DHL Group implementirao novu strategiju 2020., koja u fokusu ima mala i srednja poduzeća (MSP). Zašto je njima dodijeljen prioritet?
Ona igraju važnu ulogu unutar svjetske ekonomije: više od 750.000 europskih MSP-a izvozi izvan EU; izvoz MSP-a čini trećinu robnog izvoza EU i SAD-a. Većina malih i srednjih poduzeća vidi priliku za razvoj u inozemstvu te od toga očekuju više od 50% prihoda u petogodišnjem razdoblju. To je jedan od glavnih zaključaka dubinske analize koju je za DHL Express proveo Economist Intelligence Unit. No, anketiranje 480 rukovoditelja MSP-a te stručnjaka iz grupacija za poslovno lobiranje pokazalo je i kako se mali biznisi s globalnim aspiracijama još susreću s ozbiljnim zaprekama. Želimo im pomoći na način da ih povežemo s potencijalnim klijentima bilo gdje u svijetu. 

Koji su specifični ciljevi za Hrvatsku unutar strategije grupe?
DHL Express u Hrvatskoj slijedi globalnu strategiju, koja počiva na tri stupa: fokus, povezivanje i rast te se koncentrira na naše osnovne kvalitete, poboljšavanje povezanosti unutar organizacije kako bi se učvrstila naša uloga tržišnog lidera te nastavilo s pružanjem visokokvalitetne usluge našim klijentima, kao i iskorištavanje novih tržišnih prilika u svrhu nastavka rasta iznad tržišnog prosjeka. To će poslužiti kao pokretač sljedeće velike faze rasta grupacije te otvoriti nove prilike za održiv, profitabilan rast. 

Koliko je DHL dosad uložio u Hrvatsku? Postoje li kakvi planovi budućih ulaganja?
Naši planovi u Hrvatskoj odražavaju planove u svijetu – fokus je na onomu što činimo najbolje: "Time Definite" međunarodna usluga dostave pošiljaka. Buduća ulaganja u naše poslovanje ovdje bit će uvjetovana tržišnom potražnjom. S razvojem poslovanja, rastu i ulaganja. Već smo uložili u globalnu mrežu i infrastrukturu u Hrvatskoj, što nam omogućava pružanje najbolje moguće usluge te imamo dostatne kapacitete koji bi podržali određenu razinu rasta. Nastavit ćemo ulagati u razvoj naših zaposlenika.  

Hrvatska je prije dvije godine ušla u  EU. Jeste li uočili ikakve promjene u načinu na koji vaši klijenti posluju?
Što se tiče glavnih trgovačkih kanala, nema većih promjena. Približno 70% naših uvoznih i izvoznih pošiljki još se transportira iz zemalja članica EU. Uočili smo da sve više tvrtki povećava obujam poslovanja na tržištu EU. Najveća je prednost za DHL to što se pošiljke poslane iz zemlja članica EU u Hrvatsku smatraju robom u slobodnom opticaju što pojednostavljuje naše poslovanje i skraćuje vrijeme dostave. Ne očekujemo da će članstvo u EU znatno potaknuti kratkoročni rast u Hrvatskoj. Kako bi potaknula rast, Hrvatska će se morati osloniti na vlastite ekonomske politike, pa očekujemo da će informacijske tehnologije i infrastrukturni razvoj igrati veliku ulogu u kratkoročnom razvoju.

Koje su usluge najtraženije?
DHL posjeduje globalni portfelj proizvoda i usluga usklađen unutar svih zemalja u kojima poslujemo, što znači da će korisničko iskustvo i ponuda usluga biti identični u Hrvatskoj i Kini, primjerice. Pošto smo pružatelj ekspresne dostave, najtraženije usluge su usluge "Time Definite" međunarodne ekspresne kurirske dostave do 09:00, 10:30, 12:00 ili 18:00 sati idućeg radnog dana. Glavna odstupanja od zemlje do zemlje uglavnom se odnose na broj pošiljaka i težine, što je posljedica veličine tržišta i stanja gospodarstva, ili djelovanja pojedinih sektora. 

Očekuje se znatan porast tržišta dostave paketa diljem Europe. Gdje unutar tog segmenta vidite DHL u Hrvatskoj?
Na logističku industriju utječu mnogi globalni trendovi, pojavljuju se mnoge nove tehnologije, a svaka od njih pružateljima logističkih usluga otvara nove poslovne mogućnosti. Sigurni smo da će DHL Express Hrvatska nastaviti s dvoznamenkastim rastom prihoda od međunarodnog prometa u segmentu tvrtke-klijenti (posebice uvoz) pa su logističke usluge vezane uz e-trgovinu jedno od naših glavnih područja fokusa, a tako će i ostati. Preusmjeravanje i širenje ponude usluga prema međunarodnoj dostavi paketa u segmentu tvrtke-klijenti, nadogradnja naše vodeće pozicije na tržištima u razvoju, kao i potpora specifičnim sektorima, ključni su  elementi budućeg rasta.

Online trgovina svakim danom postaje sve popularnija. Što to znači za DHL?
U tijeku je globalna internetska revolucija. Nagli procvat online kupnje potaknut će poslovanje u poštanskom i logističkom segmentu. Taj će trend nastaviti utjecati na naše poslovanje. Više od 25-30 posto našeg poslovanja ostvaruje se unutar online segmenta. Snažan rast online trgovine i dostave i dalje će biti naš glavni fokus. Očekujemo 30-postotni rast tog segmenta u nekoliko idućih godina. 

Koji će izazovi najviše utjecati na vašu branšu? 
Segment e-trgovine, unatoč tomu što generira ubrzan rast, donosi i sve veće zahtjeve klijenata u pogledu pogodnosti i fleksibilnosti dostave. Naši inovacijski timovi iznalaze rješenja koja će oblikovati budućnost logistike, uključujući nove tehnologije poput bespilotnih letjelica i 3D-ispisa. Testirali smo niz novih tehnologija, uključujući i komercijalne pilot-programe s našom PaketKopter (ParcelCopter) bespilotnom letjelicom u Njemačkoj. To nam pomaže da ostanemo vodeći inovator u našoj industriji.

Komentirajte prvi

New Report

Close