Nužnost povezivanja malih proizvođača kako bi lakše ostvarili put do tržišta

Autor: Darko Bičak , 30. siječanj 2015. u 12:00
Hrvoje Bunjevac, Foto: Goran Jakuš / Pixsell

U Zagrebačkoj županiji postoji niz malih proizvođača voća i povrća koja zbog svoje veličine sami teško mogu plasirati svoje proizvode u trgovačke lance.

U Zagrebačkoj županiji postoji niz malih proizvođača voća i povrća koja zbog svoje veličine sami teško mogu plasirati svoje proizvode u trgovačke lance. Najčešće moraju ići preko veletrgovačkih posrednika koji im uzimaju značajnu proviziju. Zbog toga je 2004. godine u suradnji Zagrebačke županije i Grada Velika Gorica osnovana zadruga koja je okupljala male proizvođače voća.

Kako pojašnjava Hrvoje Bunjevac, direktor tvrtke Distributivni centar za voće i povrće, pojašnjava da su već u prva dva mjeseca svojega rada ostvarili prihod od 400 tisuća kuna. U prvo vrijeme im je Zagrebačka županije sufinancirala 50 posto troškova skladištenja voća, a tada se već počelo razmišljati o nužnosti gradnje vlastitog distribucijskog centra. Prvi ugovor su potpisali s trgovačkim lancem Kaufland, narednih godina uslijedili su i Mercator, Plodine, Lidl i ostali.

Godine 2005. je krenuto u izradu dokumentacije za novi LDC, a sami radovi su započeli sredinom 2010., a završeni su početkom 2012. godine. Bunjevac ističe da je situacija na tržištu vrlo zahtjevna jer je ponuda voća puno veća od potražnje. Ulazak Hrvatske u EU je dodatno povećao ponudu voća. Zbog toga je, kaže Bunjevac, vrlo važno održavati kvalitetu proizvoda i izgrađivati brend. „Činjenica je da je glavni kriterij konkurentnosti cijena.

Da bi održao ugovor s trgovačkim lancem treba poštovati stroge kriterije kvalitete, količina i fleksibilnosti“, kaže Bunjevac. Dodaje da je već neko vrijeme trend da većina voća i povrća put do kupaca nalazi putem velikih trgovačkih lanaca. U Europskoj uniji možda i 90 posto voća se prodaje u super i hiper marketima. Budućnost je i u orijentaciji na zdravu hranu i ekoproizvode koji postižu bolju cijenu i bolje se pozicioniraju na tržištu. No, da bi se bio konkurentan, Bunjevac ističe nužnost povezivanja malih proizvođača koji tako lakše mogu ostvariti put do tržišta i do poticaja iz europskih fondova.  

Komentirajte prvi

New Report

Close