Novim tvrtkama daju mjesto da razvijaju koncept i stasaju

Autor: Saša Paparella , 09. studeni 2017. u 10:18
Sudionici panel rasprave o poslovanju bez granica /Damir Špehar/PIXSELL

Koprivnica je snažan regionalni generator rasta, ali mi ne želimo biti najbolji samo u RH nego i među najboljima u EU i zato su nužni i nepopularni potezi za veći iskorak.

Jubilarni peti puta u srijedu je održan Poslovni uzlet grada Koprivnice. "Ponosni smo na činjenicu da je naš grad peti put domaćin ove manifestacije. Također smo ponosni i na naše velike gospodarske sustave, od Podravke do RWE, ali moramo jačati malo i srednje poduzetništvo i obrte. Gospodarstvo grada Koprivnice nam daje stabilnost, prihodi nam rastu brže nego prosjek RH. Trgovinska bilanca nam je pozitivna, a sve naše firme krenule su putem internacionalizacije", rekao je Mišel Jakšić, gradonačelnik Koprivnice. 

"Koprivnica je snažan regionalni generator rasta, ali mi ne želimo biti najbolji samo u RH nego i među najboljima u EU. Nekad će na našem putu biti i nepopularnih poteza, koji su nužni kako bi otvorili prostor za nove iskorake, no to je put kojim moramo ići. Naša gradska uprava ima snažan tim koji može otvoriti nove stranice razvoja grada. Trebamo još fleksibilniju javnu upravu  koja će biti na usluzi obrtnicima i poduzetnicima, umjesto da im postavlja prepreke. Želimo da Koprivnica bude uspješan grad i zato provodimo mini obrazovne lokalne reforme kao što su robotika ili šah u školama", rekao je Jakšić, te se osvrnuo i na politiku na nacionalnoj razini. 

 

Janda Hegediš

Svi mi koristimo cloud iako toga možda nismo svjesni. Cloud mora biti dostupan, da možete raditi od bilo gdje i da budete prilagodljivi.

"Šteta što nemamo snage i hrabrosti za obrazovnu reformu pa se programi u školama godinama ne mijenjaju. Nema ni poreznih reformi, ne bavimo se dovoljno decentralizacijom  i prekomjernim državnim aparatom… Mi želimo potaknuti da se krene putem zapošljavanja. Ako budemo dovoljno fleksibilni, imamo povijesnu šansu za novi iskorak, a naša gradska uprava bit će vam partner na tom putu", poručio je gradonačelnik okupljenim poduzetnicima.  U nastavku je održana panel diskusija pod nazivom Poslovanje bez granica. Martina Golčić, direktorica inkubatora Koprivnički poduzetnik naglasila je kako  je razvoj potpornih institucija nužan, jer novi poduzetnici moraju imati mjesto gdje će za svoj koncept dobiti jasniju ideju.

 

Jakšić

Trgovinska bilanca nam je pozitivna, sve naše firme krenule su putem internacionalizacije, a želimo biti uspješan grad.

U zadnje četiri godine samo jedna tvrtka iz poduzetničkog inkubatora je išla u likvidaciju. Lani ih je 30 poslovnu godinu završilo pozitivno, otvaraju nova radna mjesta i imaju više od jednog zaposlenog. "Uz korisnike inkubatora imamo  i još 30 korisnika koji ga virtualno koriste uz naš suport pa se ukupno 60-ak tvrtki vrti oko našega poduzetničkog inkubatora. Troškovi marketinga su visoki, a mi pomažemo da vas netko čuje i primijeti, pri čemu učinkovitost raste za 60 posto. Čak 98 posto naših tvrtki preživi prvu godinu, što je izuzetno dobro. Povezani smo s potpornim institucijama u Hrvatskoj i Europi. Radimo na školovanju mladih da rade u IT sektoru, koji treba kadrove. Također radimo na kreiranju učinkovitijeg programa za poticaje, po uzoru na Irsku i Dansku.

 

Miliša

Treba imati viziju, bez straha od prepreka. Volim biti prvi, iako je vrlo bolno biti pionir u nečemu i stvarati put drugima.

Taj program, inovativan u RH, ponudit ćemo i drugima da ga implementiraju", najavila je direktorica Koprivničkog poduzetnika, inkubatora koji se zbog velikog interesa dodatno širi. Poduzetnik Saša Miklošić iz tvrtke Nanodiy, koja proizvodi repro materijal za tisak, ispričao je kako su mu mentori iz inkubatora pomogli da se nakon bankrota oporavi."Bez njih ne bih uspio. Ponudili su mi prostor od 15 kvadrata za 100 kuna mjesečno, to je bio početak jedne uspješne priče. Danas sam jedan od predvodnika inkubatora i tamo koristim usluge malih startupa kako bih vratio dug zajednici koja mi je pomogla. Uspjeli smo jer je naš proizvod jedinstven na tržištu. Prepoznati smo u Kini i SAD-u, a bilo je i sreće jer se uspon pivske craft industrije poklopio s pojavom našeg proizvoda", rekao je Miklošić.

Na pitanje hoće li seliti svoju uspješnu tvrtku u neko veće mjesto, obećao je da ostaje u Koprivnici."Bili smo doduše prisiljeni otvoriti ured u Zagrebu jer je prometna povezanost Koprivnice katastrofalna, ne možemo zahtijevati od partnera iz Amerike da se po izlasku iz aviona još moraju voziti po našim lokalnim cestama. Ali, to ne znači da ćemo se preseliti u Zagreb ili u inozemstvo, iako imamo ponude za Kinu i Kanadu. U poslu je najvažnije da imate plan gdje ćete biti za nekoliko godina, inače vam investitori neće pomoći", rekao je poduzetnik.  Njegov kolega Manuel Marković, čija tvrtka Sonitus proizvodi opremu za tonske studije, ispričao je kako je 2010. dao otkaz na poslu i odlučio krenuti u samostalni biznis.

 

Marković

Strah je dobar pokretač, ali bez rizika nema poduzetništva. Gledam da moji ljudi budu zadovoljni i imaju dobru plaću.

"Domaće tržište je premalo, a kako bih preživio otvorio sam i dućan s muzičkom opremom. Stalno sam kucao po raznim vratima, a do uspjeha je došlo tek kad smo 2013. ušli na europsko tržište. Ubrzo potom zatvorili smo dućan i posvetili se samo proizvodnji. Zauzeli smo nišu, jer možemo uspjeti samo tamo gdje nema masovne proizvodnje i danas izvozimo u Kinu, Koreju. Strah je dobar pokretač, ali bez rizika nema poduzetništva.  Gledam da moji ljudi budu zadovoljni i imaju dobru plaću, pa će i produktivnost biti veća. Nažalost, porezna politika nije stimulativna jer ne možete dodatnoo nagraditi radnika s kojim ste zadovoljni", rekao je Marković. Valent Vrhovski ispričao je kako je nakon bogate karijere ostao bez posla i otišao u inkubator, gdje je okupio virtualnu ekipa od 20 ljudi – fotografa, novinara.

"U inkubatoru pomažemo jedni drugima. Bitno je znati da onaj tko je prvi na tržištu nije i najuspješniji. Bitno je da se misli da ste najbolji. Podravka se 70 ih godina 20. stoljeća bavila marketingom i zato je Vegeta uspjela iako je na tržištu bilo 35 takvih proizvoda. Brending znači biti poznat i različit. U karijeri sam čak i šoder pokušao brendirati, bitno je da se stvori priča, ali mora biti istinita", rekao je Vrhovski. Zoran Miliša iz RWE naglasio je da je Koprivnica jedan od inovativnijih gradova u kojem se prate svjetski trendovi. "Naša tvrtka razvija neke nove stvari o kojima ne smijem pričati, to će biti pilot projekt, a javnu objavu planiramo za mjesec ili dva. U svakom slučaju, to ne bismo mogli bez podrške lokalne uprave, koja je prepoznala naš rad i u dobrom smjeru vodi razvoj grada. Treba imati viziju, bez straha od prepreka. Volim biti prvi, iako je vrlo bolno biti pionir u nečemu i stvarati put drugima", rekao je Miliša. 

 

Golčić

Radimo na školovanju mladih da rade u IT sektoru, te na kreiranju učinkovitijeg programa za poticaje, inovacija u RH.

I bez boravka u uredu može se dobro poslovati

U nastavku Poslovnog uzleta, Željka Janda Hegediš iz HT-a održala je edukaciju pod nazivom Cloud usluge – ured u obaku, otkrivajući nazočnima kako uspješno poslovati  i kad nisu u uredu. "Svi mi koristimo cloud iako toga možda  nismo svjesni. Cloud mora biti dostupan, da možete raditi od bilo gdje. Mora imati mogućnost prilagodbe. Također mora biti siguran, da nitko ne može ukrasti vaše podatke jer se oni nalaze u data centru koji je iznimno dobro čuvan. Tamo postoje i generatori koji u slučaju kvara daju struju minimum 30 dana. Naš data centar je kao Goli otok – možete nezamijećeno ući, ali ne i izaći. A jednako važno je da rad u cloudu plaćate  samo onoliko koliko koristite", slikovito je opisala predavačica.Pod naslovom Marketing i kreativno brendiranje, Željka Tihomirović i Hrvoje Šarić iz agencije za digitalni marketing Ohoho objasnili su da brend mora biti jedinstven, karakteran, prepoznatljiv i potreban. "Pretvorite korisnike u svoje zagovornike", poručili su sudionicama.

Edukacije i radionice promoviraju kulinarstvo 

U pauzi su se sudionici programa okrijepili proizvodima Podravkine kuhinje. Na meniju je bila juha od bundeve, te pikantna piletina, pripremljena uz dodatak začina Vegeta pikant. Poslužen je i svinjeći paprikaš s tjesteninom, ali i vegetarijnski rižoto s ječmom i porilukom. "Poslužena je i salata od tunjevine i tjestenine, kao i salata od cikle, a dio tih delikatesa nudimo kao gotov proizvod kroz gastro Ho-Re-Ca kanal. Za desert je poslužena savijača od jabuka, kao i klasični muffini", rekao nam je Zlatko Sedlanić, Podravkin specijalist kulinarstva, koji na terenu putem prezentacija, degustacija i edukacija promovira kulinarstvo. Na taj način, kroz kulinarske radionice, televizijske emisije ili, pak, pisanje recepata pokazuju što se sve može s Podravkinim namirnicama, bila to gotova jela ili proizvodi iz nekog drugog programa. 

Komentirajte prvi

New Report

Close