Maloprodaja skočila 71 posto: Nenad Bakić posrnuli tekstilni brend Varteks vraća na tržište

Nenad Bakić / 
Tomislav MiletiĆ/PIXSELL Nenad Bakić / 
Tomislav MiletiĆ/PIXSELL

Izboru je cilj skrenuti pažnju javnosti s političara i politike na pokretače gospodarstva.

Poslovni dnevnik i Večernji list i ove godine dodjeljuju najprestižnije poslovne nagrade u zemlji. Titulu Gospodarstvenika i Gospodarskog događaja godine ponijet će najuspješniji i najjači gospodarstvenik i događaj u Hrvatskoj, čije poslovanje ili utjecaj presudno utječu na gospodarska kretanja u zemlji, a i poboljšavaju ustaljenu gospodarsku i društvenu klimu.

Dioničarski aktivist, inovator i liberal, Nenad Bakić, široj javnosti poznat po inicijativi Croatian Makers, nominiran je za gospodarstvenika godine i zbog činjenice da je preuzeo kontrolu nad kompanijom Varteks, kojoj pokušava vratiti stari sjaj.

Nenad Bakić svoju je karijeru počeo u znanosti, kao asistent na zagrebačkom Prirodoslovno-matematičkom fakultetu gdje je stekao titulu magistra znanosti matematike. Ipak, znanstvenu karijeru napustio je u 30. godini i krenuo u poduzetničke vode.

Biznis s tržištem rada

Prvi veći kapital stekao je kada je tvrtku Moj Posao, koju je osnovao i učinio relevantnom, prodao britanskom investitoru 2008. Iako je prodao tu tvrtku, koja širokom krugu građana, služi kao platforma za pronalazak radnog mjesta, zadržao se u tom sektoru pa je pokrenuo vodeću hrvatsku tvrtku u ljudskim resursima Selectio. Bakić je vrlo aktivan na društvenoj sceni.

Dioničarski aktivizam pojam je koji se u Hrvatskoj poistovjećuje s ovim poslovnjakom koji je kao mali dioničar Petrokemije, Đure Đakovića ili Valamara te mnogih drugih dionica često upozoravao na loše poslovne prakse, ali i potencijale koje nudi tržište kapitala i ulaganje u tvrtke. Na svom blogu Eclectica piše i o širim društvenim temama, analizira domaću ekonomiju i upozorava na svjetske trendove koji su na domaćem polju zanemareni.

Ipak šira javnost upoznala je Nenada Bakića kroz projekt Croatian Makers – najveći nedržavni edukativni program u EU koji je izazvao STEM revoluciju u Hrvatsku. Supružnici Bakić projekt su započeli donacijom 2500 mikroračunala u više od tisuću hrvatskih škola, pokrenuli kampanju prikupljanja novca u koje su uključili mnoge ugledne poduzetnike i kroz svoj Institut za razvoj i inovativnost mladih besplatnom opremom i edukacijom za učitelje, te aktivnostima i programima došli do 150.000 djece u Hrvatskoj, a s partnerima i do nekoliko desetaka tisuća u drugim zemljama. Projektom je podijeljeno 45 tisuća mikroračunala, a Croatian Makers Google je podržao s 250 tisuća dolara kako bi knjižnice pretvorio u digitalne centre. Za taj je projekt osvojio niz nagrada. Financial Times uvrstio ga je na listu 100 ljudi koji Europu čine boljom u sklopu projekta ‘Digitalni šampioni Europe’, a opisali su ga kao hrvatskog matematičara, koji se pretvorio u socijalnog poduzetnika. Večernji list proglasio ga je Osobom godine u 2017. zbog filantropskog djelovanja – uvođenja tehnologije u naše škole, što je kulminiralo crowdfunding kampanjom BBC micro:bit – STEM revolucija u školama u koju se uključilo gotovo 2400 donatora, koji su prikupili 320.000 dolara.

Maloprodaja skočila 71 posto

Poslovni zaokret, koji je zatekao mnoge, bio je ulazak Nenada Bakića u Varteks. Posrnulu modnu kuću dokapitalizirao je s 20 milijuna kuna i preuzeo većinski udjel u tvrtki koja je na rubu bankrota dočekala stoti rođendan.

“Iskreno, nemam neke porive i velike ambicije, zadnjih sam godina uglavnom bio orijentiran razvoju edukaciji kroz IRIM, a u Varteksu sam upravljačku poziciju preuzeo kao interi menadžer na godinu dana jer je situacija nakon moje dokapitalizacije te daljnjeg nedostatka sredstava za dovršetak transformacije bila vrlo zahtjevna”, izjavio je za Večernji list Bakić. Varteks i Varteks Grupa, po ulasku Bakića, povećali su prihode od prodaje pa su prihodi od maloprodaje u prvom kvartalu skočili 71 posto. Varteks je u prva četiri mjeseca otvorio nekoliko ključnih dućana, od čega dolazi značajan dio rasta, te je nakon višedesetljetnog smanjivanja broja prodavaonica preokrenuo trend. Najavio je da će Varteks nastaviti s jačanjem svoje proizvodnje usmjerene na kvalitetu proizvoda i materijala. Varteksova kampanja “Nesavršeni muškarac” ima izvrstan marketinški odjek, a brand iz vlastitih pobuda promoviraju mnogi javnosti poznati članovi našeg društva. U svijetu u trendu je nearshoring – primicanje proizvodnje mjestu potrošnje kako bi se zadržavali poslovi i smanjivao negativni ekološki utjecaj. Varteks je svakako dio te priče i za svoje tržište u Hrvatskoj, ali i u Europi.

“Prvi put imam odgovornost za tvrtku od 1000 zaposlenika, od kojih većina radi za male plaće”, izjavio je netom nakon preuzimanja Varteksa Bakić koji smatrada ne treba kupovati hrvatsko samo zato što je hrvatsko, već kad je najbolje!