Nakon bankrota 'kroji' novu karijeru i ima 80 radnika, od šivača do inženjera

Vlasnica Josipa Maslać-Petričević sa kćeri Mateom Pirić, direktoricom marketinga/Željko Jelenski Vlasnica Josipa Maslać-Petričević sa kćeri Mateom Pirić, direktoricom marketinga/Željko Jelenski

Naša baza je tekstil i mi smo ponudili tržištu dizajn i uslugu šivanja uniformi. Proširili smo poslovanje na interijere i zaokružili uslugu s praonicom rublja.

Poduzetnik mora osluškivati promjene na tržištu, prilagođavati im se i educirati se kako bi uvijek ostao konkurentan.

Dobro je imati viziju, ali odluke se donose nakon dobrih analiza. Moj savjet je okružiti se dobrim suradnicima i sa stručnim timom procjenjivati vlastite mogućnosti i donositi odluke o širenju posla. Misao je to vodilja Josipe Maslać-Petričević, direktorice obrta za proizvodnju tekstilnih artikala Naftalina koji, unatoč krizi u tekstilnoj industriji, uspješno posluje na hrvatskom i stranom tržištu već 36 godina. Upravo su Maslać-Petričević i njezina tvrtka opremali međunarodnu zračnu luku dr. Franjo Tuđmana, a direktorica nam je otkrila kako je izgledao njezin put od studentice do poduzetnice.

Na prvoj godini Pravnog fakulteta 1982. godine odvažila se, kaže, na poslovni iskorak i zaplivala poduzetničkim vodama. Kako dolazi iz mnogobrojne obitelji, odlučila je sama financirati svoj studij, a kako je prvo dijete rodila na drugoj godini fakulteta poduzetnički počeci bili su, kaže, veliki izazov.  "Rijetkost je da netko kreće u poduzetništvo iz zone komfora pa sam i ja krenula iz nužnosti. Bankrot i rastava braka 1993. bili su moj okidač za krenuti dalje.

U toj zoni sumraka usudite se iskoračiti, upalite svjetlo u sebi i hrabro krenete dalje. Okružila sam se dobrim suradnicima koji su vjerovali u moje projekte i upravo oni su ključ uspjeha. Za krenuti u poduzetničke vode nikad nije vrijeme i nikad nije lako, ali se čovjek mora odvažiti, zacrtati svoje ciljeve i onda strpljivo i uporno dan za danom ostvarivati zadano", započinje direktorica svoju priču.

Plasiraju i u Švedsku
Deset godina bavila se jeansom, a potom počela šivati uniforme. Njezin obrt Naftalina u Zagrebu postoji već 36 godina i dizajniraju radnu odjeću u Ho-Re-Ca kanalu, kupcima nude i izradu zavjesa, tapeciranje namještaja, a imaju i vlastitu radionicu. Njihova je okosnica tekstil, a disperzijom rizika osigurali su posao koji ne podliježe sezoni. Poslove ugovaraju, napominje Maslać-Petričević, s više kupaca kako ne bi ovisili ni o kome. Tvrtka zapošljava 80 djelatnika od kojih su većina kvalificirani šivači, ali imaju, dodaje direktorica, sve više mladih fakultetski obrazovanih dizajnera i konstruktora.  "Upravo će oni biti naša najveća snaga u budućnosti", ističe Maslać-Petričević i dodaje da je tvrtka opstala upravo zahvaljujući dobrim djelatnicima.

 

36 godina

posluje obrt Naftalina čija je vlasnica imala i uspona i padova ali je "iskoračila iz zone sumraka, upalila svjetlo i hrabro krenula dalje"

"Plaće su uvijek redovne i kreću se od 4000 do 7500 kuna. Isplaćujemo božićnice, uskrsnice, regres, nagradu za rođenje djeteta kao i pomoć kod smrtnih slučajeva u obitelji. Uvijek vodimo računa o nagrađivanju vrijednih djelatnika koji daju svoj doprinos u inovacijama kao i za posebno zalaganje", ističe Maslać-Petričević.  Kao osnova na kojoj je gradila svoju poduzetničku priču bile su, kaže, tri karakterne osobine - hrabrost, strpljivost i vjera u sebe.

"S vremenom čovjek mora razvijati zahvalnost na dobrom timu i ostati čvrsto na zemlji. Poduzetnik mora osluškivati promjene na tržištu, prilagođavati i educirati se kako bi uvijek ostao konkurentan. Dobro je imati viziju, ali odluke se donose nakon dobrih analiza.  Moj savjet je okružiti se dobrim suradnicima i sa stručnim timom procjenjivati vlastite mogućnosti i donositi odluke o širenju posla. Pokušavam sve odluke donositi partnerski sa svojim suradnicima, pažljivo slušam sve njihove prijedloge i zajednički nalazimo najbolja rješenja i primjenjujemo ih u poslovanju", ističe Maslać-Petričević.

Tekstilna industrija je, kaže, na koljenima u cijeloj Europi i kriza je konstantna, no na tržištu, dodaje, uvijek ima mjesta za usko specijalizirane poslove i tu treba tražiti svoju šansu. No unatoč krizi Naftalina niže uspjehe na hrvatskom i stranom tržištu.

"Svako tržište je izazov i morate dobro analizirati i odlučiti u koje projekte ući. Naša baza je tekstil i mi smo ponudili tržištu dizajn i uslugu šivanja uniformi. Proširili smo poslovanje na interijere pa za naše kupce šivamo zavjese, tapeciramo namještaj i logično nam je bilo da zaokružimo našu uslugu krajnjem korisniku s praonicom rublja kako bi bili kompletni. Prisutni smo na domaćem tržištu te u Sloveniji i BiH, a zadnjih pet godina razvijamo poslove sa Švedskom gdje radimo za nekoliko modnih brendova kao što su Nufferton, Valerie i Modes", navodi direktorica.

Uvijek lagani rast
Zadovoljni su svojim poslovanjem i uvijek je, kaže, lagani rast u prihodu i nemaju nikakvih poteškoća u izvršavanju svojih obveza.

"Cijeli moj životni i poslovni put me naučio da je ona biblijska da se 'u dobru ne uzvisi, a u zlu ne ponizi' najbolji moto svakog čovjeka. Kad imate ideju morate biti hrabri, odvažni, motivirani, strpljivi i uporni u realizaciji kada ulazite u posao, a svakako iz svojih misli treba izbaciti strah od neuspjeha, sumnju u sebe, ne slušati destruktivne ljude i nikad ne zaboraviti osluškivati svoju intuiciju. Život me naučio da budem i sanjar i borac u isto vrijeme", kaže Maslać-Petričević.

Smatra i da se svi administrativni procesi moraju ubrzati i sve državne institucije moraju biti u službi svojih građana, pa tako i poduzetnika.  "Moramo imati partnerski odnos. Što se tiče poduzetnica u Hrvatskoj, mi smo uporne, hrabre i svojim poslovanjem smo dokazale da ostvarujemo zacrtane ciljeve. Udružujemo se pa tako s našom spajalicom Kristinom Ercegović imamo svoj business caffe gdje razmjenjujemo ideje, a Ivana Matić i Woman in Adria velika su nam podrška u našem poslovanju", navodi.

Naftalina svake godine radi poslovni plan u kojem su zacrtani i njihovi ciljevi. "Cilj je širiti se na regiju i ojačati suradnju sa švedskim partnerima. Na tržištu radne snage dolazi do smjene generacije pa smo uvijek otvoreni za zapošljavanje stručnog kadra", zaključuje direktorica Naftalina Josipa Maslać-Petričević. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!