Najviše rastemo na krilima e-trgovine, ulaganjem u IT razvit ćemo nove usluge

Autor: Darko Bičak , 28. travanj 2015. u 22:01
Igor Jakovljević, direktor kurirske tvrtke DPD Croatia/ Tomislav Miletić/PIXSELL

Zbog sve većeg porasta e-trgovine DPD je u Hrvatskoj imao porast volumena u B2C segmentu za više od 450 posto.

Ulaskom Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije (EU) došlo je do promjena, uglavnom nabolje, u mnogim sektorima, a možda ponajviše u kurirskoj branši. S koji izazovima se susreću na jedinstvenom europskom tržištu s pola milijarde korisnika te koji trendovi stoje pred njima, govori Igor Jakovljević, direktor kurirske tvrtke DPD Croatia.

Koji su glavni trendovi u kurirskoj industriji, koliko su prisutni u Hrvatskoj?
Jedan od trendova posljednjih nekoliko godina svakako je rast izvoza i uvoza, osobito nakon ulaska Hrvatske u EU. Promatramo li rast međunarodnog volumena, DPD bilježi povećanje veće od 120 posto gledajući samo izvozne pakete, a ako se uzmu u obzir uvozni paketi, onda je ukupan rast međunarodnog volumena veći od 180 posto, što je nevjerojatan rezultat u odnosu na 2013. Osim klasičnog izvoza, imamo i jedinstvenu uslugu: pokupljanje paketa u inozemstvu, tzv. Collection request. Usluga omogućava prikupljanje paketa u inozemstvu te njihovu dostavu klijentu u Hrvatskoj ili trećoj zemlji. Izuzetno je tražena zbog jednostavnosti korištenja i odličnih tranzitnih vremena. Pokrivamo većinu europskih zemalja i nudimo vrlo pristupačne cijene i sigurnu dostavu, što naši klijenti prepoznaju. Sukladno tomu, zahtjevi za pokupljanjem paketa u inozemstvu svakim danim su sve veći. Sljedeći glavni trend u kurirskoj industriji koji želim spomenuti jest rast e-trgovine i orijentiranje prema krajnjim primateljima paketa – B2C segment. U B2C segmentu, GeoPost je ostvario rast volumena za 21 posto, a danas isporučuje više od milijun B2C paketa dnevno diljem Europe. Zbog sve većeg porasta e-trgovine DPD je u Hrvatskoj imao porast volumena u B2C segmentu za više od 450 posto.

Što očekujete u sljedećem razdoblju?
U razdoblju koje je pred nama očekujemo daljnji rast izvoza, uvoza i B2C paketa, a upravo zbog ovog posljednjeg sve više razvijamo usluge i aplikacije za taj segment te provodimo velika ulaganja u IT. Prošle godine prvi smo na tržištu u Hrvatskoj pokrenuli interaktivnu uslugu Predict. Ona primatelje unaprijed obavješćuje o datumu dostave koji, ako žele, mogu i promijeniti, a ujutro, na sam dan isporuke, putem e-maila ili SMS-a obavješćuje ih o vremenskom okviru dostave unutar jednog sata. Takav vremenski okvir trenutačno ne nudi nitko od konkurencije i u tome smo jedinstveni. Usluga Predict bit će aktivna prije ljeta u 20 zemalja diljem Europe. Upravo se razvijaju i dvije nove atraktivne usluge za koje smo sigurni da će biti potpuna novost na tržištu te ćemo ih uskoro predstaviti našim klijentima.

Nedavno je došlo do velike promjene unutar DPD grupe. Što ona znači za grupu i za DPD u Hrvatskoj? 
GeoPost, tvrtka kćer francuske Le Groupe La Poste, sredinom ožujka predstavila je strategiju razvoja usmjerenu još većem razvoju B2B i B2C mreže. Radi daljnjeg rasta na tržištu, osim brojnih inovacija, GeoPost je lansirao i novi brand identitet pod nazivom DPDgroup. Sve GeoPost podružnice, pa tako i DPD u Hrvatskoj, postupno će usvojiti zajednički vizualni identitet i ujediniti se pod zastavom DPDgroup. Naš novi izgled simbolizira zajedništvo međunarodne mreže. Nova crvena kocka okretna je i jednostavna, baš kao mi. Jednostavnost, odvažnost i srčanost su osobine kojima pokazujemo brigu o zadovoljstvu klijenata i paketima koje dostavljamo, bilo gdje u Europi i svijetu. No, kao pragmatična poslovna kompanija, naš ćemo novi izgled implementirati postupno tijekom vremena koje je pred nama. Ova velika promjena ima puno dublje značenje od same promjene vizualnog identiteta jer znamo da je, još više od same promjene logotipa, važnije promijeniti našu uslužnu kulturu. Želimo da način razmišljanja svih naših zaposlenika i naših kurira bude uvijek usmjeren zadovoljstvu naših klijenata kako bi znali prepoznati njihove stvarne potrebe. 

Kakav utjecaj ta promjena ima na vaš odnos s klijentima? 
Time želimo pokazati našu zajedničku snagu, nastaviti ulaganje u usluge prilagođene krajnjim korisnicima te se novom uslužnom kulturom u potpunosti orijentirati na korisnike. Diljem Europe već godinama se brinemo o zadovoljstvu svojih klijenata i to će nam uvijek biti najvažniji cilj. Snažna međunarodna mreža omogućava nam efikasnu razmjenu iskustva i znanja, stoga slanje i primanje paketa postaju izuzetno jednostavni, gdje god se naši klijenti nalazili. Svaki paket, svaka osoba i svaki odnos su nam važni. Naši kupci uvijek očekuju da budemo pouzdani i učinkoviti. No, mi idemo i korak dalje. Želimo izgraditi odličan odnos sa svakom osobom s kojom radimo i kojoj dostavljamo pošiljku, a u tomu nam pomažu naša nova 4 principa savršene usluge: brinemo o osobi, ne samo o paketu, znamo prepoznati i odgovoriti na potrebe svakog klijenta, mislimo unaprijed i djelujemo brzo kako bi klijenti uvijek bili sigurni te donosimo osmijeh svakim kontaktom s klijentom! Uvjereni smo da samo kvalitetnom implementacijom ovih principa u našu svakodnevnu komunikaciju s klijentima možemo uistinu ojačati našu B2B i B2C mrežu, što je u konačnici i naš cilj.

Cilj nam je u Hrvatskoj ulazak u top 3  

Kakva je pozicija DPD-a na tržištu u EU te u samoj Hrvatskoj? 

DPD group druga je najveća međunarodna dostavna paketna mreža u Europi s 11 posto tržišnog udjela, a ambicija grupe je postati broj jedan u Europi. Sukladno ciljevima grupe, DPD u Hrvatskoj također ima velike ambicije, a to je biti među top 3 pružatelja kurirskih usluga. Navedeni cilj pokušat ćemo ostvariti u razumnom vremenskom okviru, i to daljnjim ulaganjima u infrastrukturu, tehnologiju i ljude. Naše težnje su izgraditi snažnu poziciju na B2B tržištu, proširiti svoje B2C poslovanje i postati uzor na domaćem tržištu isporuke.

Komentirajte prvi

New Report

Close