Evo gdje žene najlakše postaju poduzetnice

Ambiciozne i snalažljive žena treba promatrati kao novu poslovnu priliku, drže u Mastercardu Ambiciozne i snalažljive žena treba promatrati kao novu poslovnu priliku, drže u Mastercardu

Glavni poticaji upuštanja žena u poduzetništvo su želja za uspjehom i potreba za preživljavanjem.

Na Novom Zelandu, u Kanadi i SAD-u najbolji su uvjeti za razvoj ženskog poduzetništva, dok se u Ugandi, Bocvani i na Novom Zelandu bilježi najveći udio žena koje su vlasnice poduzeća u odnosu na njihov ukupan broj, pokazuje najnovije istraživanje Mastercarda. Indeks žena poduzetnica, u izdanju ove kompanije, koristi 12 glavnih pokazatelja i 25 dodatnih pokazatelja kako se 54, koja imaju 78,6 posto ukupne ženske radne snage u svijetu, odnose prema mogućnostima napredovanja žena, pristupu znanju i financijskim sredstvima, te poticanju poduzetničke klime. Među vodećim tržištima koja pružaju najbolje uvjete i mogućnosti za žene da se ostvare kao uspješne poduzetnice Novi Zeland sa 74,4 boda, Kanada sa 72,4 boda i SAD sa 69,9 bodova. 

Odluka iz nužde
U prvih 10 su Švedska, Singapur, Belgija, Australija, Filipini, Velika Britanija i Tajland. Te zemlje imaju najbolje uvjete koji podupiru žensko poduzetništvo, poput malih i srednjih tvrtki, te osiguravaju visoku kvalitetu upravljanja i lakoću poslovanja. U zemljama s nižim dohotkom, kao što su Uganda (34,8 posto), Bangladeš (31,6 posto) i Vijetnam (31,4 posto), najviše je žena poduzetnica koje se za to odlučuju iz nužde, a ne jer su motivirane dobrom prilikom. 

Predrasude i napredovanje
Vodeća tržišta na kojima je udio žena-vlasnica poduzeća najveći u odnosu na broj svih vlasnika poduzeća su Uganda s 34,8 posto, Bocvana s 34,6 posto i Novi Zeland s 33,3 posto.  Među 10 vodećih još su redom Rusija, Austrija, Bangladeš, Vijetnam, Kina, Španjolska i SAD. "Žensko poduzetništvo temelji se na želji za uspjehom ili potrebi za preživljavanjem, a pristup financijskim uslugama i lakoća poslovanja su uvjeti koji otvaraju put za napredak poduzeća u vlasništvu žena. Glavne zapreke u sprečavanju žena da budu poduzetnice su društvene predrasude i slabije mogućnosti napredovanja, a za njihovo svladavanje ključna je podrška okruženja. Ambiciozne i snalažljive žene treba promatrati kao novu poslovnu priliku", navodi se u priopćenju Mastercarda.
 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve