‘Mi imamo ludu ideju staviti sva poduzeća u Hrvatskoj na web’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 10. rujan 2013. u 13:49
Foto: Privatni album

Svinaweb je digitalna agencija koja svojim rješenjima na području izrade web stranica i internet marketing strategija želi staviti sva poduzeća u Hrvatskoj na web.

Svinaweb je digitalna agencija koja svojim inovativnim rješenjima na području izrade web stranica i internet marketing strategija želi staviti sva poduzeća u Hrvatskoj na web, a 2009. osnovali su je dvojica prijatelja još od osnovne škole, Hrvoje Gašparić i Davor Debrecin. Danas ključni tim čini i Bruno Filipović, također prijatelj od ranih dana. Davor Debrecin nam je kazao kako nisu imali previše prepreka pri pokretanju biznisa. "Počeli smo mišjim koracima, od početka gradili pozitivnu atmosferu gdje se aktivno radilo na tome da napravimo što 'jeftinije' greške, naučimo te krenemo dalje opremljeni novim znanjem", kaže.

Svoj posao su započeli u vrijeme krize, što je imalo svojih negativnih, ali i pozitivnih strana. "Otkad smo počeli poslujemo u krizi tako da na sreću ili nažalost ne znamo kako je to imati biznis kada krize nema. No uvjeti u kojima smo stvarali Svinaweb su bili teški, ali su nas natjerali da budemo iznimno inovativni u svakom dijelu našeg poslovanja. To je upravo ono što nas čini drugačijima od svih ostalih i ako je kriza to potaknula, onda bismo mogli reći da je sada najbolje vrijeme za pokrenuti posao. A jednom kada kriza prođe bit ćete spremni iskoristiti svaku priliku bolje nego netko tko tek tada počinje", ističe Debrecin.

Mladi ljudi su uzor

Govoreći o uzorima u poslovanju, tvrdi kako su im u Hrvatskoj uzori svi mladi ljudi koji su pokrenuli ili pokreću svoj posao. "Mislimo da je to put kojim bi svaka mlada osoba trebala krenuti jer uz poticaje za samozapošljavanje koje izdaje HZZ može se početi uz minimalna financijska sredstva. I bez obzira na krizu, prilika ima svugdje. Uz pomoć interneta svaka ideja se može brzo i jeftino testirati. A ako test pokaže da ideja ima potencijala, onda se isplati uložiti napor u njenu realizaciju. To nije lagano, naravno. Zato su nam svi mladi poduzetnici veliki uzor i želimo im svu sreću da uspiju ostvariti svoje vizije", priča suosnivač Svinaweba.

 

Davor Debrecin

Niti jedna zemlja na svijetu nema sva poduzeća na webu, zašto Hrvatska ne bi bila prva?

Među ostalim kaže i kako je njihova vizija staviti sva poduzeća na web. "Kako je većina velikih poduzeća već na webu te postoji mnogo kvalitetnih digitalnih agencija koje im pružaju usluge, naš primarni fokus su mala i srednja poduzeća koja do sada nisu mogla iskoristiti internet primarno jer im manjka resursa za angažman agencija ili za ulaganje u znanje svojih zaposlenika. Vidjeli smo da s trenutačnom ponudom ne mogu iskoristiti internet i da je jedina prepreka manjak resursa. Dok s druge strane, vidjeli smo da bi 99 posto malih i srednjih poduzeća imalo velike koristi kada bi bilo na webu. Pogotovo danas. Poduzeća koja u sljedećih par godina ulože u web stvorit će veliku prednost jer su prilike jednostavno ogromne. Znači da bismo to uspjeli promijeniti, morali smo izumiti različite softvere, procese itd. kojima bismo mogli pružiti kvalitetnu uslugu, ali po znatno nižim cijenama", ističe Davor Debrecin.

Kao idealnu zemlju za pokretanje biznisa smatra upravo Hrvatsku. "Mi imamo ludu ideju staviti sva poduzeća u Hrvatskoj na web. Niti jedna zemlja na svijetu nema sva poduzeća na webu, zašto Hrvatska ne bi bila prva? Internet je 'samo' sofisticiran komunikacijski alat. Vjerujemo da se tako isto pričalo i za telefon 20 godina nakon što je izumljen. Danas svako poduzeće ima telefonsku liniju i suludo je zamisliti da postoji poduzeće koje ga nema. Mi tako vidimo budućnost – jednog dana će svi biti na webu, s vlastitim web stranicama, vlastitim internet marketingom…", kaže. "Opet – zašto Hrvatska ne bi bila prva? Prema našim analizama, nema niti jedno poduzeće u Hrvatskoj čiji posao ne bi bio bolji s internetom. Naravno to nije nimalo lagano jer cilj nije samo da svako poduzeće bude na webu i to je to, već da ima stvarnu korist od toga. Kako bismo to postigli moramo biti jako inovativni u svakom pogledu, a to ne možemo bez da jako dobro poznajemo tržište, kulturu i navike naših klijenata. Svinaweb ne bismo nigdje drugdje mogli pokrenuti nego u Hrvatskoj. S druge strane, obožavamo Hrvatsku i život ovdje tako da sumnjamo da bismo zbog posla otišli živjeti bilo gdje drugdje", dodaje Debrecin.

Zaposlenik mora biti 'freak'

U duhovitom tonu ističe kako njihov idealan zaposlenik mora biti "freak" poput njih. "Uvijek tražimo ljude koje nešto inspirira, nešto što će ih istinski veseliti učiti i razvijati, što će ih motivirati da budu inovativni i kreativni. Jednom kada nađemo takvu osobu od nas dobiva apsolutno sve što mu/joj treba da se razvije i ostvari te pritom pomogne razvijanju Svinaweba. Zato nikada ne tražimo ljude s previše iskustva, dapače draže nam je spojiti se s ljudima koji su nešto začeli i nedostaje im okruženje poput našeg da se razviju u pravom smjeru", tvrdi suvlasnik agencije, dodavši kako stalno traže zaposlenike, prvenstveno za internet marketing i vođenje projekata.

Za kraj nam je otkrio recept za sve ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis. "Svaku ideju testirajte i tražite feedback. Prije nego što provedete 6 mjeseci razvijajući neku ludu novu aplikaciju, pronađite 20 potencijalnih kupaca i izrešetajte ih pitanjima. Napravite web stranicu gdje samo opisujete koristi svojeg budućeg proizvoda ili usluge, postavite kućicu gdje se ljudi mogu pretplatiti email adresom, uključite Facebook oglase i vidite koliko će ih biti zainteresirano. Na temelju toga donesite odluku za dalje. Imajte viziju – za uspjeh je puno važnije zašto nešto želite napraviti nego što ili kako. Okružite se sa što boljim ljudima, bez obzira na njihove konkretne vještine", zaključuje Davor Debrecin.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Zbog ovakvih lakomislenih stavova u poslovanju nam i pada BDP već godinama

New Report

Close