Novi poslovi za 215 milijuna eura: Marinko Došen solinski je Ad Plastik uspio vinuti u vrh autoindustrije

Foto: Marko Prpic/PIXSELL Foto: Marko Prpic/PIXSELL

Poslovni dnevnik i Večernji list dodjeljuju najprestižnije poslovne nagrade u zemlji.

Poslovni dnevnik i Večernji list i ove godine dodjeljuju najprestižnije poslovne nagrade u zemlji. Titulu Gospodarstvenika i Gospodarskog događaja godine ponijet će najuspješniji i najjači gospodarstvenik i događaj u Hrvatskoj, čije poslovanje ili utjecaj presudno utječu na gospodarska kretanja u zemlji, a i poboljšavaju ustaljenu gospodarsku i društvenu klimu.

Godinama je solinski Ad Plastik građen u ono što predstavlja danas – grupaciju koja je na globalnom automobilskom tržištu važan i cijenjen dobavljač plastičnih komponenti za najveće proizvođače automobila, koja danas ima osam pogona u šest država i zapošljava tri tisuće radnika.

Novi poslovi za 215 milijuna €

Prošla godina za Ad Plastik bila je po gotovo svim pokazateljima povijesna i rekordna – ostvaren je poslovni prihod 1,3 milijarde kuna, neto dobit od rekordnih 89 milijuna kuna, a u odnosu na godinu ranije to je bilo povećanje od 21, odnosno 27 posto.

Ugovoreno je bilo 136 milijuna eura novih poslova. No, ova godina, već je sigurno, za Ad Plastik bit će nova povijesno najbolja. U devet mjeseci ostvareni su već prihodi bolji za gotovo 17 posto nego u istom lanjskom razdoblju, a tvrtka je dosad već ugovorila 215 milijuna eura novih poslova.

Zasluga za to, naravno, pripada dobrim procjenama i realizaciji upravljačkog tima kompanije, na čijem je čelu Marinko Došen. Ad Plastik ovaj iskusan menadžer vodi posljednje četiri godine, a prije dolaska u solinskog malog giganta karijeru je gradio u jakim kompanijskim imenima, startavši u petrokemijskoj industriji Dina Petrokemiji, Coca-Cola Bottling Energy, Trastu, rovinjskoj Mirni gdje je prije dolaska u Ad Plastik vodio projekt operativnog restrukturiranja. U Ad Plastiku je Došen naslijedio dobro posložen sustav, a pod njegovim vodstvom ostvaren je velik zaokret i prodor na novim tržištima, prije svega u Rusiji, te akvizicijom mađarske tvrtke Tisza Automotivea prije godinu dana.

Marinko Došen promišljeno širi proizvodnju i akvizicijama dolazi do novih kupaca i daljnjeg rasta, a ono čime se u Hrvatskoj izdvaja jest poslovna logika brzog prilagođavanja promjenama na tržištu i, za preživljavanje danas itekako važno, stremljenju da iz Ad Plastikovih pogona isporučuju proizvode sa što većom dodanom vrijednošću. Zbog toga grupacija u svojoj poslovnoj niši konstantno ulaže u razvoj i istraživanje, oko 4 posto godišnjih prihoda, a jedan od načina ostvarenja tog cilja pokazuje i iskorak koji čine u segmentu montaže.

U Ad Plastiku rade sve veći broj proizvoda s naknadnim montažama, a i one su sve složenije zbog sve većih zahtjeva dizajna vozila za “personalizacijom” komponenti. Važnost se pridaje i automatizaciji opreme za montažu ugradnjom robota.

 

1,3 milijarde

kuna prihoda ostvario je lani Ad Plastik, što je 21% više nego 2017.

Realizirana su ulaganja u daljnju automatizaciju naprava za montažu; u pogonu u Zagrebu su instalirane nove naprave za montažu kućišta prednjih lampi, branika, obloga vrata, instrument ploče i spojlera za novi Clio, a u Solinu za mobilne rukohvate za PSA Grupu. Već se procjenjuje i da će svako četvrto vozilo proizvedeno u Europi imati rukohvate iz Ad Plastika. Ovu su godinu poslovno obilježile pripreme za početak serijske proizvodnje velikih projekata koji su ranije ugovoreni. Tako je u travnju započela serijska proizvodnja redizajniranog Twinga i u lipnju novog Clia 5, jednog od najprodavanijih modela Renault Grupe.

Veći rast od tržišta EU

Također, počinje serijska proizvodnja redizajniranog Smarta i novog vozila Ford Puma. S Fordom za ovo vozilo Ad Plastik prvi puta surađuje u tehnologiji bojenja, što je za njih popriličan iskorak. Od početka godine ugovoreno je za tržište Europske unije 57 milijuna eura novih poslova i to za kupce PSA Grupu, FCA Grupu, Hellu, Suzuki, Alro (Audi) i SMP (BMW). Na tržištu Rusije ugovoreno 158 milijuna eura novih poslova, gotovo sve s alijansom Renault-Nissan-AvtoVAZ za nove modele Lada Granta, Renault Logan i Sandero.

“Naši rezultati u posljednjih nekoliko godina govore u prilog tome kako je i na hrvatskom tržištu moguće uspješno poslovati kao stopostotni izvoznik, unatoč izazovima s kojima se svakodnevno susrećemo. Dokazali smo kako poprilično dobro amortiziramo globalna ekonomska kretanja i bilježimo znatno veći rast od europskog automobilskog tržišta”, ističe Marinko Došen, s kojim na čelu Ad Plastik za dobre rezultate pobire i brojna strukovna priznanja. O Došenovu doprinosu čvrstom usponu Ad Plastika možda, pak, nabolje 
govori i nedavna odluka predstavnika dioničara, koji su mu i godinu dana prije isteka mandata dali povjerenje da kompaniju vodi i sljedećih pet 
godina.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!