Ljepote Istre zaslužne su za Mediterania kolekciju

Autor: Marta Duić , 26. studeni 2014. u 16:12
PR foto

Ena Priselec studentica je diplomskog studija dizajna, smjer industrijski dizajn i samostalno je pokrenula kolekciju ‘Mediterania’

Ena Priselec studentica je diplomskog studija dizajna, smjer industrijski dizajn i samostalno je pokrenula kolekciju 'Mediterania'. ˝Područje inte­resa mi se proteže kroz različite medije- od filma i fotografije do scenografije, produkt i grafičkog dizajna, te dizajna interijera.  Djelovanje u produkt dizajnu mi je od samih početaka usko vezano za ekološke materijale i proizvode, te socijalno svjestan i odgovoran dizajn. Pokušavam dizajnirati proizvode koji traže interakciju s koris­nikom, uključujući ga u sam proces stvaranja dizajna. Vjerujem da dizajn može odigrati bitnu ulogu u edukaciji i promjeni vlastite okoline˝, pojašnjava Ena Priselec, autorica kolekcije Mediterania.

Početak i razrada ideje

Ideja koja stoji iza imena 'Mediterania' je povezivanje kulturno-proizvodno-gastronomskog konteksta Istre kao dijela Mediterana u reprezentativan (autohtoni) proizvod, proizvod koji priča priču jedne regije i nastaje u njoj. Kako kaže dizajnerica Istra je regija iznimne prirodne ljepote i bogate gastronomske ponude što je i pozicionira u svijetu kao poželjnu turističku destinaciju.˝ Kao takva odlična je inspiracija za stvaranje i promišljanje nove 'tradicije' proizvoda, u suradnji s lokalnim proizvođačima. Masimo i Dolores iz obrta Merania već dugi niz godina ostvaruju suradnju s djelatnicima u turizmu, ugostiteljima i proizvođačima hrane, opremajući ih keramičkim rasvjetnim tijelima, posuđem i ambalažom. Sa sviješću o važnosti dizajna kao bitnom faktoru za stvaranje nove pozicije na tržištu, uključili su se u projekt sa Studijem dizajna˝, pojasnila je ideju i početke Priselec.

Istra kao glavna motivacija

Izgled kolekcije 'Mediterania' se temelji na trima istarskim simbolima – maslini, vinu i tartufu. Sastoji se od dva dijela, rasvjetnih tijela i seta posuđa koje nudi nov način serviranja lokalnih specijaliteta. Sve je počelo prije dvije godine u sklopu projekta 'Obrtnik i dizajner', iniciranog od strane Studija dizajna i Obrtničke komore. ˝ Kao studenti dobili smo zadatak povezati se s jednim od zainteresiranih obrtnika i osmisliti za njih logičan proizvod, te povezati dizajnerski pristup s tradicijskom obrtničkom praksom. Ideja kolekcije 'Mediterania' proizašla je iz inspiracije bojama i oblicima Istre, iz koje potječe i u kojoj djeluje lončarska radionica Merania (Labin), proizvođač u ovom projektu˝, prisjetila se početaka Priselec.

Nakon što je ideja bila definirana 'na papiru', bilo je potrebno ući u radione i prilagoditi detalje proizvodnom procesu. Mlada dizajnerica tvrdi kako su prvi prototipovi bili vrlo brzo gotovi, ali na temelju njih smo naučili kako bi trebao izgledati krajnji proizvod. ˝U međuvremenu smo se javljali na razne natječaje, ne bi li olakšali tu prvu fazu u pogledu financija, ali do sad je to uglavnom prošlo bez puno uspjeha˝, kaže Priselec.

Krenulo je nabolje

Prošle godine ostvarila je suradnju sa Start Up Inkubatorom u Rijeci, i preko njih upoznala ljude koji su pomogli u razradi poslovnog plana i pripremama za serijsku proizvodnju, i to potpuno volonterski. ˝Za studenta koji se tek upušta u poslovanje to puno znači. Do sad smo gotovo definirali vizualni i promotivni dio kolekcije, a čekamo rezultate jednog natječaja ne bi li napokon imali financije da realiziramo prvu seriju koju bi mogli ponuditi na tržište˝, zadovoljno kaže Priselec.

Planova je mnoštvo

Za sada je Priselec sama voditeljica cijelog projekta. ˝Velik dio posla nose i Dolores i Masimo u pogledu proizvodnje, i buduće distribucije i promocije, jer će na kraju krajeva 'Mediterania' i postati njihov proizvod, te nadam se temelj mnogim drugim suradnjama˝, tvrdi Priselec.

Trenutno se bave pripremama za serijsku proizvodnju i nadaju  se da će završni proizvod uskoro ugledati svjetlo dana. ˝Nećemo izlaziti na tržište dok nismo sigurni da možemo ponuditi kvalitetan proizvod u većoj seriji, jer upravo na veće serije računamo, budući da su one najisplativije za malog obrtnika. Planiramo proizvod prvo ponuditi većim hotelima, kao što je dizajn hotel Lone u Rovinju, ali i nešto manjim rustikalnim konobama, budući da bi se u oba tipa interijera odlično uklopio

Priprema se i web shop preko kojeg će ih se moći direktno kontaktirati i pregledati proizvode,  a velika želja mlade dizajnerice je i promocija kolekcije na dizajn događajima i prodajnim izložbama diljem zemlje i Mediterana.

 

 

Komentirajte prvi

New Report

Close