Lakše do poslovnog partnera

Autor: Josipa Ban /VLM , 19. veljača 2013. u 21:15
Fotolia

EEN najveću pomoć tvrtkama pruža putem baze podataka poslovnih i tehnoloških profila tvrtki iz Europe.

Proširiti poslovanje na europsko i svjetsko tržište cilj je svakog poduzetnika, a u tome im pomaže Europska poduzetnička mreža čiji je cilj internacionalizacija malih i srednjih poduzeća u Europi i šire te poticanje njihove konkurentnosti i inovativnosti. Europska poduzetnička mreža (Enterprise Europe Network, EEN) najveću pomoć tvrtkama pruža putem baze podataka poslovnih i tehnoloških profila tvrtki iz Europe. Radi se o dvostranom sustavu koji posjeduje informacije o hrvatskim tvrtkama koje traže partnere u inozemstvu te profile stranih tvrtki koje traže poslovnu suradnju s hrvatskim tvrtkama. Na temelju dostavljenih podataka sustav automatski povezuje potencijalne poslovne partnere. Budući da baza sadrži više od 500 tisuća firmi velika je vjerojatnost pronalaska potencijalnog partnera za neki oblik poslovne suradnje.

Uspješne priče
U Hrvatskoj koordinator EEN-a je Hrvatska gospodarska komora koja surađuje s još šest institucija koje sudjeluju u ovom europskom projektu.  “Kao partneri u EEN-u smo već pet godina. Umreženi s preko 50 zemalja i oko 600 različitih institucija kao što su komore, fakulteti, razvojne agencije i tehnološki parkovi, otvaramo brže i lakše vrata europskih i prekomorskih tržišta hrvatskim poduzetnicima”, ističe Vesna Torbarina, voditeljica EEN-a u Hrvatskoj. Dodaje da je u bazu poslovne suradnje upisano oko 500 hrvatskih poduzeća, dok je u bazi tehnoloških profila koja na razini Mreže sadrži oko 13 tisući firmi, upisano oko 90 hrvatskih tvrtki koje ili nude ili traže određenu tehnologiju. Radi se zapravo o malom broju tvrtki s obzirom na mogućnosti koje mreža pruža te s obzirom na činjenicu da su sve usluge unutar EEN-a besplatne, a kriteriji za upis u nju minorni. “Činjenica da smo različitim bazama i informatičkim alatima direktno povezani s oko 600 različitih institucija u svijetu sigurno je dobar razlog da nam se poduzetnik obrati za pomoć prilikom plasiranja proizvoda izvan Hrvatske”, navodi Torbarina. Konkretni rezultat je 20-ak potpisanih ugovora o poslovnoj suradnji, no, dodaje, ima i uspješnih priča koje su rezultat direktnih kontakata ili sudjelovanja na međunarodnim poslovnim susretima u organizaciji Mreže. Tvrtka Mediterra Natura koja se bavi izvozom i prodajom hrvatskih autohtonih vina te sireva i ulja, je putem EEN-a ostvarila poslovnu suradnju s poljskom tvrtkom SaraNet Trade putem koje će svoje proizvode plasirati na poljsko tržište. Osim toga, u suradnji s turističkim agencijama Mediterra Natura organizira i provodi turističke vinske ture po hrvatskim vinskim regijama. “Radi se o pionirskom izvozu hrvatskih proizvoda”, ističe Domagoj Nobilo direktor Mediterra Nature i dodaje da tvrtka surađuje s Udrugom Mediterra koja pak okuplja preko 70 vinara te proizvođača sireva i ulja čije proizvode plasira na strana tržišta. 

Proboj na tržište
“Ključna pomoć pri realizaciji ovog projekta i proboj na novo tržište bila je kvalitetna informacija od strane EEN-a”, ističe Nobilo. Turistička i putnička agencija Baltik iz Samobora putem EEN-a spojila se s tvrtkom Željeznice Srbije. Najpozitivnije iskustvo, kaže direktor Nino Dumanovsky, je organizacija i sudjelovanje na raznim sajmovima i skupovima koji daju mogućnost razvoja suradnje. „To je vrlo važno posebno kad imate, primjerice, goste koji počinju s klasičnim obilaskom Hrvatske, a onda šire svoje horizonte i žele vidjeti nešto novo. Kako postoje redovne avionske linije za Hrvatsku, suradnjom s partnerom iz Srbije, raste broj gostiju koji se ponovno vraćaju”, kaže  Dumanovsky.

Suradnja

Širenje poslovanja
Tvrtka CO2cut iz Zagreba pruža globalni website za letove, putovanja i kupovnu te ujedno računa ugljikov otisak u metričkim tonama. Roman Danko, direktor CO2cuta, kaže da ugljični otisak predstavlja količinu stakleničkih plinova tijekom korištenja neke usluge ili proizvodnje uređaja. Ukoliko se, primjerice, bračni par odluči za let te smještaj rezerviraju putem web platforme tvrtke, emisije ugljičnog dioksida se balansiraju preko projekta smanjenja njegove emisije, primjerice, putem projekta pošumljavanja u Malawiju. Tvrtka CO2cut iz Zagreba je pomoću EEN-a proširila poslovanje izvan Hrvatske, a EEN je odradio i veliku ulogu kod stvaranja kontakata sa stranim partnerima.

Komentirajte prvi

New Report

Close