Kako povoljno financirati projekt i poslovanje te brendirati proizvod

Autor: Ante Pavić , 22. ožujak 2015. u 22:00
Krešimir Jusup održao je predavanje o poslovanju uz Cloud usluge/G. Kovačić/PIXSELL

Poduzetnici i obrtnici cresko-lošinjskog arhipelaga stjecali su nova znanja kroz osam korisnih predavanja stručnjaka Poslovnog uzleta.

Sudionici edukacije "Želite povećati konkurentnost vašeg poduzeća? Saznajte kako uz povoljne kredite HBOR-a" imali su prilike  saznati više informacija o mogućnostima povoljnog financiranja poslovanja, a predavačica Ivana Grahovac iz HBOR najviše pažnje je posvetila kreditiranju mikro poduzetnika uz garanciju CIP-a, čime su značajno pojednostavljeni zahtjevi za instrumentima osiguranja.

Radi se o programu "Mikrokreditiranje" uz potporu EU, odnosno o kreditima do 25 tisuća eura. Osnovna je prednost tog programa što će za osiguranje povrata kredita poslovna banka u pravilu prihvaćati samo zadužnice od klijenta, te eventualno i mjenice ili zasnivanje založnog prava na imovini, ali isključivo onoj koja se nabavlja iz sredstava kredita. Novost u poslovanju HBOR-a je i suradnja s leasing društvima. Ovakav model financiranja osobito je prihvatljiv za nabavu opreme i mehanizacije poduzetnicima koji se kandidiraju za sredstva iz EU fondova.Ivan Vrhovski iz poduzeća Wrhovski poduzetnicima je na Cresu u sklopu edukacije Poslovnog uzleta pokušao odgovoriti na pitanje na koji će način, primjerice, gost iz Austrije saznati za OPG, restoran ili apartman dok razmišlja gdje i kako ljetovati. Osim toga, Vrhovski je dao i odgovor na pitanje putem kojih digitalnih alata zahvatiti gosta dok je kod kuće, a kojim alatom kada stigne na otok.

 

25tisuća

eura maksimalan je iznos kredita HBOR-a za mikro poduzeća uz garanciju CIP-a

Digitalni marketing danas je vrlo važan u poslovanju pa bi poduzetnici trebali biti upoznati s alatima tog novog načina dosizanja klijenata. Pogotovo ako su u pitanju alati koji se mogu koristiti sa što manje trošenja novčanih i vremenskih resursa. Poduzetnici su mogli naučiti kako kreirati Google AdWords, istražiti tržište, strukturirati AdWords kampanje, pisati učinkovite oglase, aktivirati remarketing, pratiti učinkovitost i raditi optimizaciju uz praktične primjere na search i display mrežama. Hrvatskoj je na raspolaganju 300 milijuna eura godišnje za Program ruralnog razvoja za koji se očekuje odobrenje Eurpske komisije i tu izdašnu svotu treba iskoristiti, čulo se na predavanju Tomislava Petrovića iz Ministarstva poljoprivrede na Poslovnom uzletu u Cresu. Ministarstvo poljoprivrede izabralo je 16 mjera koje će se poticati europskim novcem. Prvi natječaji za potpore su već raspisani.

Jedna od mjera na koju se mogu javiti svi zainteresirani je "mjera 4", koja u sebi sadrži podmjere potpora za ulaganja u u poljoprivredna gospodarstva, potpora za ulaganje u infrastrukturu, te potpore za preradu, marketing i razvoj poljoprivrednih proizvoda. Poljoprivrednici koji se žele javiti na natječaje ne moraju biti iskusni poljoprivrednici, nego mogu dobiti 15.000 eura za početak pokretanja gospodarstva, a onda se kasnije javljati za izdašnije mjere.  Iako sam smještaj i ugostiteljstvo ne spadaju u glavne motive putovanja turista, oni koji se njima bave mogu profitirati ako se tržištu ponudi cjenovno i sadržajno atraktivan paket koji će motivirati dolaske u vrijeme smanjene potražnje, naveo je Nedjeljko Pinezić u ime Hrvatske gospodarske komore na predavanju "Saznajte koji su novi trendovi u turizmu za ugostitelje i iznajmljivače".

Zato je prvi dio edukacije naglasio upravljanje destinacijom i kreiranje paketa ponude koji se sastoje od smještaja, gastronomije i dodane vrijednosti. Drugi dio predavanja dao je odgovor na pitanje kako spojem autentičnog životnog stila i suvremene tehnologije, obiteljsko mikropoduzetništvo u turizmu može biti pokretač novog, održivog razvojnog ciklusa hrvatskog turizma. Uz današnje se tehnologije kuće mogu obnavljati i graditi na način da zadrže autentičnost, a budu komforne. Domaće životinje, povrće i voće se mogu uzgajati na mini eko-farmama. Poduzetnici su na predavanju "Kako treba izgledati kvalitetan kreditni zahtjev i kako izbjeći česte pogreške" na konkretnim primjerima prošli načine na koje banke gledaju zahtjeve za financiranje.

Krešimir Delač, osnivač tvrtke Simulus grupa proveo ih je kroz primjere tvrtki koje su naizgled iste i sa sličnim zahtjevima, ali od kojih je  jednoj tvrtki zahtjev bio odobren, a drugoj nije. Kroz diskusiju su zajedno utvrdili koji su razlozi odbijanja, odnosno prihvaćanja zahtjeva te su došli do razumijevanja kako bi tvrtka (i zahtjev za financiranjem) trebali izgledati da bi im pojedina banka mogla biti partner. Također su prokomentirali i načine na koji vam banka može biti partner i koje su koristi od toga za klijenta.

Komentirajte prvi

New Report

Close