Kako brendirati poljoprivredne proizvode?

Autor: Poslovni.hr , 20. studeni 2015. u 09:04
Foto: Vjeran Žganec Rogulja / Pixsell

Iako su predavanja besplatna nužno je napraviti on-line prijavu.

Zamislite da kupujete bilo koji proizvod i da nijedan od njih nije brendiran, kako biste odlučili koji biste kupili? Mercedes i Yugo bili bi samo automobili, Pepsi i Coca-Cola bili bi sokovi, i teško bi vas itko uvjerio da agentu osiguranja potpišete policu, dok niste odmjerili možete li mu vjerovati, a to činite upravo koristeći se saznanjima koje obuhvaća brend.

Na Poslovnom uzletu grada Čakovca 3. prosinca imat ćete priliku poslušati besplatno predavanje na temu “Brendiranjem OPG prestaje biti samo jedan od mnogih i postaje jedinstven“ koje će održati Tomislav Ceronja, direktor kreativne agencije HYPE.

Iako su predavanja besplatna nužno je napraviti on-line prijavu, a popis svih predavanja možete vidjeti ovdje.

Poduzetnici su najčešće većinu vremena zauzeti svojim poslom, pa se strategijom brenda bave “u hodu“ između svakodnevnih obveza, osim ako nisu marketinški stručnjaci ili su za marketing angažirali agenciju. U takvim se slučajevima često potroši više vremena i novca, a rezultat najčešće ne bude zadovoljavajuć. “Brendiranje je proces, baš kao i uzgoj vinove loze ili malina i zahtijeva podjednaku pažnju, konzistentnost, stručnost pa i novac“, komentira Tomislav Ceronja.

Ceronja također kaže kako se brendiranju poljoprivrednih proizvoda pristupa jednako kao i brendiranju drugih proizvoda. Time se uzima u obzir koncept poslovanja, konkurentske prednosti proizvoda, ciljano tržište, kupce/potrošače, famoznih 4P (Product, Place, Price, Promotion) i ostale. 

Kako god, ne postoji poseban studij marketinga poljoprivrednih proizvoda, tako nema ni posebnog recepta za brendiranje poljoprivrednih proizvoda. No, važno je spomenute parametre o svom proizvodu dobro poznavati i što jasnije postaviti ciljeve. “Iz toga onda proizlazi i dobar brending“, poručuje Ceronja.

Savjetuje kako svakako treba izbjegavati impulsne odluke tipa: “Konkurent je napravio plakate, pa ću i ja“, te kako nije dobro razmišljati da će se postići bolji uspjeh ako u samo jedan oblik promocije uloži više novca. Ono što je važno jest razmišljati u okvirima vlastitih ciljeva i sukladno tim ciljevima optimalno koristiti raspoloživa sredstva.

“Poduzetnicima ću prezentirati zašto je brendiranje važno i kako postaviti stvari prilikom odlučivanja o ulaganjima u marketing. Ne treba očekivati da će nakon mojeg predavanja biti marketinški stručnjaci koji će sve moći sami, niti će dobiti gotov recept za svoj brend, ali će dobiti korisne savjete kako iz svoje pozicije učiniti najviše i od toga imati rezultat“, zaključio je Ceronja.

Više o projektu Poslovni uzlet grada Čakovca pročitajte ovdje.

Dođite i unaprijedite Vaše znanje!

Komentirajte prvi

New Report

Close