Iz agrara ‘preselio’ u veseli svijet dječjeg namještaja

Autor: Lucija Špiljak , 27. listopad 2019. u 08:45
Salaić se nada da će, nakon Hrvatske, posao moći proširiti i po Europi

Josip Salaić u Tovarniku izrađuje personalizirane proizvode od punog drva.

Poduzetnički projekt Vu-Creator poduzetnika Josipa Salaića predstavljen je tek prošli mjesec, a već privlači kupce. Riječ je o tvrtki koja se bavi proizvodnjom igračaka i personaliziranog dječjeg namještaja po narudžbi, a u kojoj je Josip, inače inženjer zootehnike, jedini zaposlenik. S idejama i dizajnom pomaže mu supruga koja ga je i potaknula da svoj talent i viziju realizira kroz poduzetništvo.

"Smatram da se svatko tko je kreativan, ambiciozan i talentiran može puno više ostvariti i ispuniti radeći za sebe nego za drugoga", veli Josip. U sklopu kuće u Tovarniku ima radionicu, koju on i supruga upravo preuređuju i proširuju. U njoj po zaprimanju narudžbe kreću u izradu, bojanje lakiranje i potom slanje na adresu kupca. U ponudi imaju police raznih oblika, ukrašene likovima životinja ili onima – iz crtića, pa dječje stolice s raznim motivima ugraviranim na stoličice, što im je ujedno i najtraženiji proizvod. Nude i dječje klupe, stolove i stolice, vješalice, igračke, krevet-kućice. 

"Svaki predmet koji izrađujemo personaliziran je i mogućnosti su zaista beskonačne; sve ovisi o željama kupca. Kupci su najčešće žene, odnosno majke koje kupuju proizvode za svoju djecu ili za poklon drugoj djeci", objašnjava Josip. Prilikom izrade ne koriste umjetne i lijepljene materijale već isključivo puno drvo, uglavnom hrast i jasen, a nabavljaju ih kod lokalnih dobavljača. 

"Inspiracija nam je sve što vidimo u prirodi i oko sebe, no  najveća su svakako sami kupci jer im mi pomažemo da odluče kako i što žele da za njih izradimo", objašnjava. Premda ne planiraju imati fizičku trgovinu, trenutačno su u izradi službena internet stranica i web shop, a dotad narudžbe primaju putem društvenih mreža, uglavnom na Facebook stranici Drveni shop – Belen 6. U razgovoru s drugima iz poslovnog svijeta otkrio je da postoji i potencijal za tvornicu igračaka, pa se nada da će otvoriti mogućnost za realizaciju te ideje.

Ima perspektivu
Uvjeren je da poduzetnišvo u Hrvatskoj ima perspektivu, no kaže da problem predstavljaju neučinkovita administracija, nestabilni zakoni koji se stalno mijenjaju i loša politika vlasti spram poduzetništva.  "To je ono što odbija strane investitore i razlog zašto često odustaju i zaobilaze Hrvatsku sa svojim projektima. Tu smo u puno nepovoljnijem položaju u odnosu na poduzetnike u razvijenim zapadnim zemljama. Međutim, i mi imamo svoju prednost, čak bih rekao golemu u odnosu na njih. Ta prednost je vrlo slaba konkurencija. Na zapadu, bez obzira na to u kojem sektoru odlučite krenuti, odmah vas dočeka i u velikom postotku uguši jaka konkurencija. U nekim razvijenim zemljama čak 9-10 novoosnovanih tvrtki propada u prvih nekoliko godina postojanja. Mi nemamo takvih problema i zato je, pod uvjetom da dobro i predano radite, uspjeh puno izgledniji", smatra Salaić.

Premda je tek otvorio tvrtku, zadovoljan je proizvodnjom i brojem narudžbi, a interes za proizvode, otkriva, postoji i izvan granica Hrvatske, konkretno – Njemačke. Stoga vjeruje da će s rastom proizvodnje biti prilike i za izvoz. "Želimo najprije upoznati potencijalne kupce s našim proizvodima, uhodati proces proizvodnje i distrbucije, postaviti poslovni sustav, te zaposliti i radnike. Nakon što osvojimo hrvatsko tržište, planiramo se proširiti i na europsko", poručio je.

Prije nego što je zakoračio u svijet poduzetnišva, Josip je dugo bio u sektoru poljoprivrede, od proizvodnje u svom OPG-u do većih poljoprivrednih projekata. No kako se tijekom tog razdoblja, kaže, morao boriti s rigoroznim zakonima i propisima te sporom i neučinkovitom administracijom, nije više želio biti dio toga. 

"Poljoprivreda ima veliku perspektivu, posebno u Slavoniji, ali u poljoprivredi je lako uspjeti ako imate velike površine poljoprivrednog zemljišta, naročito ovako plodnog zemljišta kakvo je u našem vukovarskom i vinkovačkom kraju. Međutim, jako je teško doći do zemljišta, gotovo nemoguće, posebno ako ste početnik. Vidimo zadnjih dana u medijima sukobe oko poljoprivrednog zemljišta, prijetnje, pa čak i upotrebu oružja", priča mladi poduzetnik. 

Odustao od zemlje
Boji se da će toga biti sve više jer površine su tolike kolike jesu, neće se nikad povećati, a povećava se potražnja za zemljištem. Imate li velike površine, lako je biti uspješan. Treba samo odraditi onako kako rade svi i plasman svih poljoprivrednih ratarskih kultura je osiguran, a time i zarada. Ako imate neki specifičan proizvod ili preradu, prepušteni ste sami sebi.  "Recimo, ako se bavite proizvodnjom voća ili povrća, ekološkom proizvodnjom ili prerađujete meso, mlijeko i slično morate se na tržištu boriti s velikim trgovačkim lancima koji imaju jeftinu robu ponekad sumnjive kvalitete i porijekla, ali kupce, nažalost, često najviše zanima cijena", razočarano će Josip Salaić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close