“Hrvati se previše oslanjaju na prirodne ljepote i sreću, a premalo na znanje i iskustvo”

Autor: Dražen Novak , 19. rujan 2015. u 10:10
Rijeka, Foto: Goran Kovačić / Pixsell

O brendiranju turističke destinacije i mogućim strategijama brendiranja govorit će Amir Alihodžić, kreativni direktor i suvlasnik agencije Hype.

Bez oklijevanja se može reći da je turizam najjača industrija današnjice. Nema zemlje u svijetu koja ne razvija neki oblik turizma. Zbog različitih potreba potencijalnih klijenata, sve veće konkurencije i potrebe za diferencijacijom potrebno je brendiranje turističke destinacije. 

Brendiranje nije samo važno nego je i nužno, jer brand sve više postaje ono što privlači ljude prema određenoj destinaciji. Brendiranje u turizmu je proces koji stvara identitet određene destinacije i razvija njezin karakter isticanjem posebnosti.

O brendiranju turističke destinacije i mogućim strategijama brendiranja govorit će Amir Alihodžić, kreativni direktor i suvlasnik agencije Hype, u sklopu Poslovnog uzleta grada Rijeke koji će se održati 16. listopada 2015. u Hrvatskom kulturnom domu u Rijeci. 

Alihodžić ističe da moderni turisti raspolažu s daleko više informacija tako da više planiraju.

Oni ne donose impulzivne odluke pa samim time pasivnost od strane iznajmljivača, ugostitelja i čitave zajednice uz „zimmer frei“ pristup više ne prolaze. S rastom ponude mogućnost odabira je sve veća, a kada imate što za usporediti, veća su i očekivanja. Ističe kako su moderni turisti brzi, ali zahtjevni konzumenti,  koji u svom kratkom boravku žele obuhvatiti što više područja zbog čega ponuda treba biti što šarolikija. 

Hrvati se previše oslanjaju na prirodne ljepote i sreću, a premalo na znanje i iskustvo, pravdajući to nedostatkom sredstava i mogućnosti. Ulaganje u oglašavanje isto tako treba kvalitetno planirati, kao i porast prometa i kvalitetno povećanje ponude. No, povećanje ponude u nedostatku sredstava može značiti i smanjenje kvalitete. Primjerice, ako gostu poslužite malu pizzu s kečapom i šampinjonima iz konzerve po cijeni od 10 eura ili mu servirate riblju platu uz vino, od kojih je možda samo vino autohotono hrvatsko, dok je sve ostalo zamrznuta uvozna roba, tog gosta ste izgubili. No, niste izgubili samo tog gosta već i stotine drugih koji će vidjeti negativnu recenziju vašeg restorana na internetu u roku 24h. U takvom lošem pristupu nema strategije koja će vam pomoći, riječi su Alihodžića.

Nadalje, Alihodžić objašnjava da pri brendiranju destinacije trebamo ići u smjeru jedinstvene ponude i  iskustva kojeg turist ne može iskusiti nigdje drugdje. Treba objektivno analizirati konkurenciju, svoje prednosti i nedostatke te u skladu s tim osmisliti i pružiti jedinstvenu i samo vama svojstvenu ponudu. Suvremeni alati i tehnike koji su vam svakodnevno na raspolaganju bolji su i napredniji nego ikad, a ne zahtijevaju značajna ulaganja.

Dobar domaćin razmišlja kao gost – brand strategija u turizmu tema je besplatne edukacije koju će, u sklopu Poslovnog uzleta grada Rijeke, održati Amir Alihodžić. Besplatne edukacije pod nazivom Poslovni uzlet grada Rijeke organizira Poslovni dnevnik u suradnji s Primorsko-goranskom županijom i gradom Rijekom, a održat će se 16. listopada 2015. u Hrvatskom kulturnom domu u Rijeci. Program ostalih edukacija pogledajte ovdje, a svoje sudjelovanje prijavite na linku.

Komentirajte prvi

New Report

Close