Hrvati najmanje cijene poduzetnike

Autor: Darko Bičak , 06. rujan 2017. u 21:59
Foto: Marko Prpić / Pixsell

“Problem je u suradnji istraživačkog i poduzetničkog sektora te u razvijanju poduzetničkih kompetencija”.

Hrvatska je godinama na začelju po kvaliteti poduzetničke okoline kao i kvaliteti regulatornog okvira, pokazuje istraživanje Gobal Entrepreneurship Monitor koje je obuhvatilo 66 zemalja. Kako je jučer u Rijeci pojasnila Slavica Singer, voditeljica ovog projekta za Hrvatsku, radi se o najvećem istraživanju poduzetništva u svijetu koje se provodi od 2002. te obuhvaća zemlje koje ukupno čine 85 posto globalnog BDP-a i imaju oko 69 posto svjetskog stanovništva.

“Hrvatski regulatorni okvir za poduzetnike treba učiniti jednostavnijim, a Vladine politike prema regulativi izmijeniti, jer su nam promjene u poduzetništvu i poduzetničkom okruženju nužne i hitne”, kazala je Singer. Dodaje da analiza pokazuje da je Hrvatska talac poduzetničkih pothvata koji su pokrenuti iz nužde i očaja, a ne zbog prepoznavanja nove poduzetničke prilike i nove poduzetničke ideje. Stanje opterećuje i to što poduzeća ulažu u nove, često uvozne tehnologije, ali ne stvaraju nove i inovativne proizvode. “Lani je Hrvatska imala više poduzeća koja uvode nove tehnologije od europskog prosjeka, ali je novih proizvoda imala manje od prosjeka.

Problem je u suradnji istraživačkog i poduzetničkog sektora te u razvijanju poduzetničkih kompetencija”, navodi Singer. Kada je riječ o percepciji poduzetničkih prilika, ona je u Hrvatskoj rasla do 2008., a onda ponovno pada, tako da poslovne prilike u Hrvatskoj sada vidi 24,6 posto ispitanika, što je za trećinu slabije od EU prosjeka, a tri puta slabije od Švedske. Od svih promatranih zemalja, Hrvati najmanje smatraju da su poduzetnici ugledni članovi društva.     

Komentirajte prvi

New Report

Close