Drvni sektor, čini se, bilježi preporod. Vraća li se na učinak ostvarivan prije recesije?

Zdravko Jelčić, Udruženje DI HGK Zdravko Jelčić, Udruženje DI HGK

Zdravko Jelčić smatra da ovogodišnji rezultati ulijevaju optimizam.

Ovogodišnji rezultati doista su puni optimizma.

Drvni je sektor u prvih šest mjeseci izvozom ostvario 667 milijuna dolara i, što je još značajnije, suficit trgovinske bilance s inozemstvom u ovom segmentu iznosio je 391 milijun dolara. To je 40,2 posto veći iznos u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kad je vrijednost izvoza iznosila 483 milijuna dolara. Glavna izvozna tržišta su Njemačka, Italija i Austrija, što svjedoči o kvaliteti naše proizvodnje. 

Znači, ne stoje tvrdnje da uglavnom izvozimo jeftine poluproizvode?
Drvna industrija u izvoz plasira 65 posto svoje proizvodnje, a više od 60 posto čine namještaj, parketi, stolarija, drvene kuće i pogrebna oprema. Oko 30 do 40 posto su polufinalni proizvodi. Iznimna važnost ovog sektora je u multiplikativnim efektima koji iznose i do sedam puta, a ostvaruju se na proizvodnji baziranoj na domaćim resursima, vrhunskoj sirovini i znanju zaposlenika. 

Sektor je u samom finišu ipak uspio izboriti status pokretača razvoja u novoj industrijskoj strategiji.
Namještaj i masivni parket proizvodi su na kojima se treba temeljiti strategija za još veći i uspješniji prodor na strana tržišta. Drvni sektor posjeduje sve pretpostavke za ostvarivanje globalne konkurentnosti, prirodne i ljudske resurse, tradiciju i iskustvo. Smatram kako je iznimno važno da se u svim ključnim gospodarskim promišljanjima i odlukama ovaj sektor valorizira sa svim svojim potencijalima rasta. Uzori nam mogu biti Austrija, čiji drvni sektor godišnje ostvari 12 milijardi prihoda, i Poljska sa 13 milijardi eura. Drvne industrije kod njih su perjanice razvoja.  

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!