Digitalizacijom MSP-a, u suradnji s bankama, riješit ćemo problem nelikvidnosti tvrtki

Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun

Uspješna poduzeća svjesna su da je ePoslovanje, tj. potpuna automatizacija poslovnih procesa od narudžbe do plaćanja najvažniji element u konkurentnosti poduzeća.

Servis Moj-eRačun, najveći informacijski posrednik za razmjenu eRačuna u Hrvatskoj, domaćem će tržištu uskoro predstaviti novu uslugu - Quick Pay, odnosno qPay, koja će donijeti značajne pozitivne promjene po pitanju novčanih tokova unutar brojnih tvrtki. "Pet godina uspješno smo kreirali tržište eRačuna u Hrvatskoj, korak po korak gradeći infrastrukuturu Moj-eRačun mreže u kojoj je danas više od 100 proizvođača ERP informacijskih stustava s više od 35.000 korisnika koji mjesečno pošalju i prime više stotina tisuća eRačuna.

Iako se, zahvaljujući eRačunu, proces naplate potraživanja znatno ubrzao, mnoge tvrtke i dalje imaju problem s takozvanim cash flowom, odnosno redovitim priljevom novca. Isti je posebno prisutan u MSP segmentu. Taj problem, siguran sam, ubrzo će riješiti usluga qPay, odnosno Quick Pay", istaknuo je Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun.  Duge valute plaćanja, koje se još dodatno 'probijaju', jedan su od vodećih uzroka nelikvidnosti malih i srednjih tvrtki. Poteškoće koje iz toga proizlaze golemi su udar na cjelokupno gospodarstvo. "Usluga qPay servisa Moj-eRačun omogućit će malim i srednjim poduzećima da račune određenog iznosa i s određenom valutom plaćanja naplate odmah sutradan od banke, a da se banka u valuti naplati od kupca. Jednim klikom sebi će poduzeće A, koje je izdalo račun, omogućiti daljnje nesmetano poslovanje, dok će poduzeće B, odnosno kupac, imati dovoljno vremena da prikupi sredstva kako bi podmirio dugovanje koje je podmirila banka", pojašnjava Emer.

Novi korak u digitalnom poslovanju
Ulaskom na tržište s uslugom Quick Pay servisa Moj-eRačun, smatra Emer, banke u Hrvatskoj konačno će pokazati da su spremne na novi korak u digitalnom poslovanju.Naime, qPay, kao nova usluga servisa Moj-eRačun, ujedno će biti i usluga svake banke koja će se spojiti na qPay platformu. Banke traže nove usluge, moraju biti inovativne na današnjem tržištu, stoga će qPay zasigurno igrati bitnu ulogu u portfeljima usluga banaka vrlo brzo.

"Kada govorimo u uslugama za poslovne klijente, od uvođenja usluge internetskog bankarstva ništa se značajno nije dogodilo. Koliko svaku od tih banaka košta akvizicija samo jednog poslovnog korisnika? Kroz uslugu qPay servisa Moj-eRačun, banke će pokazati da su spremne odgovoriti na sve potrebe svojih poslovnih klijenata i omogućiti im veću vrijednost za poslovanje. Samim time, zasigurno će privući i nove klijente", mišljenja je Emer.

Quick Pay odnosno qPay poslovna je simbioza korisnika, informacijskog posrednika i banaka, pri čemu svi dionici u procesu ostvaruju benefit. "Danas banke moraju tražiti svoju priliku na tržištu. Završilo je vrijeme u kojem su banke čuvale naš novac, davale kredite s velikim ili malim kamatama i čekale da im klijenti uđu u poslovnicu. Živimo u vremenu kada, ako žele lojalne i dobre klijente, banke i njihovi zaposlenici moraju biti dostupni 24/7 i spremni biti partner, a ne samo kreditor u poslovnim pothvatima svojih klijenata", pojašanjava direktor servisa Moj-eRačun.

Važna uloga informacijskih posrednika
U spomenutoj simbiozi značajnu ulogu igra upravo informacijski posrednik. "Informacijski posrednici najveći su koncentratori informacija. Te smo informacije obvezni čuvati i držati tajnim. No, uz suglasnost klijenata mi te podatake možemo distribuirati prema bankama i kroz qPay proces, gdje banka odmah podmiruje račun koji u valuti naplaćuje od dužnika, omogućit nesmetani tijek novca, zadovoljne i likvidne klijente", ukratko pojašnjava Emer. Ideja o Quick Pay usluzi, pojašnjava, rodila se iz bliske suradnje s klijenatima servisa Moj-eRačun, čija je želja bila da dodatno oplemene vlastite poslovne procese u svrhu povećanja efikasnosti, ekonomičnosti i konkuretnosti vlastitih poduzeća. 

"Naši trenutačni korisnici prvi imaju mogućnost isprobati qPay uslugu koja je u završnoj fazi testiranja, ali uskoro će biti dostupna i svima onima koji će tek postati naši korisnici. Cilj nam je u qPay uslugu uključiti sve banke koje djeluju na teritoriju Republike Hrvatske po uzoru na Moj-eRačun Mrežu koju danas čini više od stotinu ERP informacijskih sustava. Podsjećam da to znači da naši klijenti šalju eRačune iz programa u program svojih kupaca bez obzira koriste li oni isti ili drugi računovodstveni program. Takav račun, poslan u XML formatu, automatski se učitava, čime se višestruko ubrzavaju poslovni procesi", napominje Emer. Usluga Quick Pay tek je jedan od noviteta servisa Moj-eRačun u dolazećem periodu, no zasigurno će, kao i njihov eRačun, izmijeniti tržište kakvo smo dosad poznavali.

"Domaća poduzeća sve su spremnija na potpuno digitalno poslovanje, što smo djelomično shvatili iz vrlo dobre reakcije na eRačun i druge elektroničke dokumente, a djelomično upravo iz suradnje s našim klijentima u razvoju usluge qPay.  Od trenutka kad se ta usluga ustali kod nas, a to će, vjerujem, biti vrlo brzo, do trenutka kada će se verbalizirati potreba za procure-to-pay uslugom, proći će vrlo kratak period vremena. Uspješna poduzeća, bila ona mala, srednja ili velika, svjesna su da je ePoslovanje, odnosno potpuna automatizacija poslovnih procesa od nabave tj. narudžbe do plaćanja najvažniji element u konkuretnosti poduzeća. Servis Moj eRačun,  kao najveći informacijski posrednik u Hrvatskoj, za to je itekako spreman", zaključuje Marko Emer, direktor servisa Moj-eRačun.