Danas sve ozbiljne tvrtke provjeravaju svoje buduće poslovne partnere, a mi smo njihove oči i uši

Autor: Darko Bičak , 12. srpanj 2016. u 08:04
Benjamin Cerovec, direktor Bisnodea/ Igor Kralj/PIXSELL

Gotovo da nema sektora, poslovnog i državnih institucija, koji ne koristi naše usluge.

Ono što je za državne institucije Sigurnosno-obavještajna agencij, to je za poduzetnike konzultantska tvrtka Bisnode – njihove oči i uši. Radi se o glavnom "business intelligence" igraču u Hrvatskoj koji ima više od 350 milijuna podataka o gotovo svakoj tvrtki, obrtu ili drugom poslovnom subjektu u zemlji, a još više o tvrtkama u svijetu.

Riječ je o švedskoj tvrtki koja je u Hrvatskoj prisutna od 2010. putem svojeg brenda i portala Poslovna Hrvatska, portala Boniteti.hr, Smartvisiona i drugih proizvoda koje radi prema specifičnim potrebama klijenata. Portal je ovog mjeseca doživio brojne promjene s mnogo dodatnih usluga. O tome što je Bisnode danas i kakvi su im planovi, razgovarali smo s direktorom Benjaminom Cerovcem, .

U čemu je važnost tzv. business intelligencea za funkcioniranje tvrtke?
Svaka tvrtka ima postojeće i potencijalne partnere. Neki tradicionalni poduzetnici nam kažu da im ne treba usluga poput naše jer posluju s 4-5 partnera i da o njima sve znaju. To je najčešće zabluda jer se uvjeti na tržištu mijenjaju, a tako i financijsko stanje u tvrtkama. Netko tko je nekad bio stabilan, sada može biti u problemima i blokadama te u perspektivi stečaja, a tvrtke koje prije nisu stajale sjajno mogu doživjeti oporavak. Ako ne analizirate njihove financijske pokazatelje i komparirate ih sa stanjem u sektoru, teško možete imati saznanja o pravom stanju. Danas gotovo nijedna ozbiljnija tvrtka neće poslovati s drugom dok je ne provjeri, barem osnovno podatke o potencijalnom partneru – kakav je bonitet i je li uopće likvidna.

 

350milijuna

podataka o poslovnim subjektima u svojim bazama ima Bisnode

Tko su vaši najčešći korisnici?
Naši prvi korisnici u Hrvatskoj su bile velike tvrtke te multinacionalke koje imaju takvu praksu i u drugim zemljama. Najzahtjevniji korisnici dolaze iz financijskom sektora – banke, osiguravajuća društva, fondovi i sl. No, gotovo da i nema sektora, poslovnog i državnih institucija, koji ne koristi naše usluge. Tu ima različitih manjih tvrtki, od cvjećarni do pekara, trgovina i prijevoznika pa do međunarodnih korporacija. Iznenadilo me je da su značajni korisnici stomatolozi. Shvatili smo da oni na taj način traže svoje potencijalne pacijente u korporacijama sa sjevera Europe. Radi se o zdravstvenom turizmu u kojem ljudi dođu na tjedan dana, obiđu hrvatske ljepote, usput poprave zube, a to im sve na ime zdravstva sufinancira kompanija. Naime, na našoj platformi se mogu naći financijski podaci, natječaji, vijesti, ali i informacije i o beneficijama koje tvrtke daju zaposlenicima.

Koliko je vaša usluga uopće dostupna malim i srednjim poduzetnicima koji su potencijalno najviše podložni gospodarskim prijevarama?
Naša usluga je prije svega namijenjena malim i srednjim tvrtkama jer one velike, ako im se isplati, mogu imati vlastite odjele za business intelligence, dok mi pak za velike klijente razvijamo 'tailor made' proizvode u potpunosti prilagođene njihovim zahtjevima. Mali to ne mogu i ne znaju kako doći do informacija jer nemaju resursa. Dio smo švedske grupacije koja djeluje u 19 zemalja Europe, a imamo podatke za tvrtke u svim zemljama osim Sjeverne Koreje, Jemena, Mongolije i Madagaskara. Ovdje imamo 70 zaposlenih, a naslanjamo se na bazu matice pa smo efikasni i pristupačni. Za prosječnog malog poduzetnika naša usluga se kreće na razini od 500 kn mjesečno, a to je prihvatljivo u odnosu na rizik koji im nosi nepoznavanje mogućeg partnera.

Koji su glavni izvori za vaše podatke i procjene?
Koristimo sve javne servise i izvore. Bazično nam je najveći izvor Financijska agencija na koju otpada oko četvrtinu svih podataka – radi se uglavnom o financijskim izvještajima. Ukupno imamo dvjestotinjak velikih izvora, ali naši analitičari krstare internetom te nam je svaka korporativna web stranica izvor podataka.

Nedavno ste predstavili novu Poslovnu Hrvatsku. Koje novitete nudi?
Kako tehnološki proizvodi doživljavaju nove modele, tako je nužno uvoditi novitete i u svemu što se bazira na tehnologiji te biti u trendu s vremenom i potrebama klijenata. Naši podaci o tvrtkama i poduzetnicima su grupirani u 1630 kategorija, a razne kategorije naših kupaca imaju različite potrebe za detaljnošću. Naša nova platforma pregledno nudi tri razine informacija – bazične, detaljnije te vrlo detaljne. Za primjer, to je isto kao što vam meteorološke aplikacije nude opciju da vidite da će sutra biti kišovito. Ako vas to zanima, u drugom koraku možete vidjeti vjerojatnost za kišu u nekom dobu dana. U trećem koraku možete dobiti informacije o kretanju ciklona, brzinama vjetra i nizu podataka koji su značajni, ali prosječnom korisniku ne znače puno. Isto je i s našom analizom poduzetnika.

Tko vam je glavna konkurencija u Hrvatskoj?
Iako nam je jedan od glavnih partnera od kojeg kupujemo podatke, Fina nam je i glavna konkurencija. No, podaci koje oni prodaju su uglavnom sirov materijal na kojem treba dodatno raditi pa ne nudimo istu uslugu. Svojevrsni vid nelojalne konkurencije su nam neke, registrirane ili neregistrirane, tvrtke koje očigledno dolaze do podataka na crnom tržištu, a onda ih obrađuju i ispod cijene nude korisnicima. No, ozbiljne tvrtke koje trebaju poslovne podatke uglavnom koriste nas. Zapravo nemamo ozbiljne konkurencije na hrvatskom tržištu koja bi nudila razinu usluge poput naše.

Komentirajte prvi

New Report

Close