Dala otkaz na poslu i osnovala tvrtku koja se bavi prehranom bez glutena

Autor: Tomislav Hrastovčak , 15. siječanj 2014. u 13:51
Anamaria Laslo (Privatni album)

Anamaria Laslo godinama je radila velikoj putničkoj agenciji, a onda se odlučila osamostaliti i pokrenuti tvrtku koja razvija i promovira bezglutenski način života.

Anamaria Laslo godinama je radila velikoj putničkoj agenciji, a onda se odlučila osamostaliti i pokrenuti tvrtku koja razvija i promovira bezglutenski način života. U travnju prošle godine u Poreču osnovala je tvrtku Abeona j.d.o.o. koja se bavi radionicama kuhanja bez glutena, organiziranjem gastro tura i izleta, savjetovanjima o bezglutenskoj dijeti te edukacijama za ugostiteljske objekte. U pripremi je i prodaja svježih bezglutenskih proizvoda po narudžbi.

"Radila sam 16 godina u jednoj velikoj incoming putničkoj agenciji kojoj je jedna od glavnih djelatnosti bila ground servis velikim turoperatorima. Zapravo sam prošla sve poslove i pozicije osim računovodstvenih i šefovskih. Agenciju je kupila jedna hrvatska korporacija, došlo je do velikih promjena koje se meni jednostavno više nisu sviđale pa sam dala otkaz. Više nisam mogla zamisliti da imam šefa pa sam shvatila da je vrijeme da se osamostalim", obrazložila nam je Anamaria Laslo svoju odluku o pokretanju tvrtke.

Iza svega stoji i izrazit osoban motiv jer od rođenja boluje od celijakije, nepodnošljivosti organizma na gluten. "Frustracija zbog postojećeg stanja kod nas po pitanju ponude bezglutenskih prehrambenih artikala, ali i općenitog (ne)znanja vezanog za takav način života. U Hrvatskoj ama baš ništa nije prilagođeno celijakičarima. Da nema nekoliko stranih drogerija koje u stalnoj ponudi imaju takve prehrambene artikle, bilo bi još oskudnije. Da ne pričamo o nedostatku educiranog ugostiteljskog osoblja, ne samo po pitanju celijakije, već i ostalih prehrambenih alergija i intolerancija, ali i prehrambenih navika koje nisu medicinski uvjetovane", kaže poduzetnica.

Kao prepreku pri pokretanju biznisa Anamaria ističe nedostatak poduzetničkog iskustva, ali smatra kako za pokretanje biznisa to i nije bilo presudno. "Još veću prepreku mi je predstavljalo dugogodišnje premišljanje, dvoumljenje i strah od velike promjene zbog čega dugo nisam mogla donijeti odluku. Čim sam se toga riješila, prodisala sam", tvrdi Anamaria, dodajući kako nije imala administrativnih ili birokratskih problema.

Nove prilike

Među ostalim ističe kako trenutno ne primjećuje neke negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme gospodarske krize. "Negativnu stranu za sada ne vidim jer osobno sam bila nezadovoljna poslom u bivšoj tvrtki tako da mislim da ostati tamo u vrijeme 'krize' (jer ta kriza je očito stalno, a ne privremeno stanje) nije više bila prihvatljiva opcija za mene", kaže. "Zapravo, sve je ili pozitivno ili negativno, ovisno kako želite gledati. Ja biram ono prvo: život vam se može potpuno promijeniti, poduzetništvo podupire osoban razvoj i inicijativu. Otvorile su mi se neke nove prilike i mogućnosti o kojima prije, zatvorena u uredu, nisam mogla niti sanjati. Mislim da u vrijeme krize baš treba ići u kontra smjeru, a ne utopiti se u kolektivnom sivilu. To vas čak možda spasi, nemate što izgubiti", dodaje poduzetnica.

Svoju ciljanu publiku promatra kroz prizmu stranog i domaćeg tržišta. "Što se tiče gurmanskih tura, od stranog tržišta ciljam na englesko i njemačko govorno područje (njemačka verzija stranice stiže uskoro), za sada putem internetskih tražilica, plaćenih oglasa i stranih partnerskih agencija s kojima surađujem u inozemstvu. Na naše pak tržište usmjeravam snage u smislu informiranja i edukacija, tj. radionica kuhanja koje su u pripremi i nadam se realizaciji idućeg mjeseca", opisuje Anamaria Laslo.

Kao idealne zemlje za pokretanje biznisa vidi Njemačku ili SAD. "Nijemci, jer po onome što vidim, imaju veliku poslovnu etiku i korektnost, a SAD jer su Amerikanci veliki individualci i spremni na poslovni rizik pa čak i neuspjeh, što je kod poduzetništva veliki plus", ističe.

Anamaria na kraju ima i poruku za sve one koji žele krenuti u poslovne vode. "Za poduzetništvo treba, osim ideje, volje, poslovnog plana, imati i jake živce i strašnu upornost. I čak ako poduhvat ne uspije, treba to prihvatiti kao samo jedan od životnih izazova i ići dalje s nekim novim znanjima i spoznajama", zaključuje.

Komentirajte prvi

New Report

Close