Bez malog i srednjeg poduzetništva teško je zamisliti gospodarski napredak

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 19. siječanj 2016. u 11:52
Foto: Luka Stanzl / Pixsell

Da je bez malog i srednjeg poduzetništva teško zamisliti gospodarski napredak, u pozdravnom je govoru potvrdio i Mislav Šimatović, glavni urednik Poslovnog dnevnika.

Treća godina u kojoj će Poslovni dnevnik nastaviti s edukacijom malih i srednjih poduzetnika započela je Small & Medium Business Forumom s jednim od najvažnijih ciljeva – potaknuti raspravu o važnosti ovog segmenta domaćeg gospodarstva. Zašto su upravo malih i srednji poduzetnici stavljeni u fokus najbolje govore brojke: oni čine 99,7 svih registriranih poduzeća u našoj zemlji, 67,9 posto ukupno zaposlenih, te 54,1 posto ekonomske dodane vrijednosti u nefinancijskom sektoru, vrijednosti od oko 10 milijardi eura.

Da je bez malog i srednjeg poduzetništva teško zamisliti gospodarski napredak, u pozdravnom je govoru potvrdio i Mislav Šimatović, glavni urednik Poslovnog dnevnika. Edukativne manifestacije Poslovnog uzleta u organizaciji Poslovnog dnevnika vidi kao snažan alat kojim se nastoje podići znanja i vještina malih i srednjih poduzetnika koji tako postaju konkurentniji i na lokalnom i na inozemnom tržištu. „U kreiranju BDP-a hrvatsko malo i srednje poduzetništvo za sad još uvijek sudjeluje manjim dijelom nego što je prosjek razvijenih zemalja Europske Unije. Tako je naš  osnovni cilj postao poticanje poduzetnika na inovativno promišljanje i pristup kojima će, u korelaciji s velikim poduzećima, generirati gospodarski rast kojim ćemo se približiti prosjeku Europske Unije. Ove godine organiziramo 30 edukativnih manifestacija u 27 gradova i 15 županija kojima ćemo poduzetnicima nastojati omogućiti informacije o optimiziranju poslovanja te postizanju zadovoljavajuće razine konkurentnosti na tržištu.“, najavio je Šimatović.

Da u rastu i razvoju veliku ulogu imaju i makroekonomski faktori svjestan je i Nikola Nikšić iz Korner savjetovanja. Osvrnuvši se na globalne promjene, naglasio je kako mali i srednji gospodarski subjekti više nemaju obilje stabilnosti i sigurnosti što zahtijeva nove vještine kako djelovati u takvim uvjetima. Ovom sektoru zato treba pristupiti tako da im se pomogne u savladavanju novih izazova poput ekologije ili ubrzane informatizacije te robotizacije poslovanja. Trebalo bi povećati ekonomsku moć malog i srednjeg poduzetništva, smatra Nikšić, te ih usmjeriti na povećanu izvoznu aktivnost, inovativan pristup poslovanja i omogućiti im poboljšani pristup financiranju, poput HBOR-a. 

„Svjedočimo transferu djelatnosti koje će se u budućnosti pokazati dominantnima. Hrvatska pri tome ima dvije velike prednosti: energetsku, zbog potencijala za čistu i zelenu energetsku politiku, zatim turizam. Prošle je godine svijetom proputovao milijarditi putnik, trebamo promisliti kako tu masu ljudi privući k nama.“, kaže Nikšić. 

Naglašeno je da bi se strategija trebala preusmjeriti odozgo prema dolje i uključiti nove makroekonomske modele koji će biti prihvatljivi i malim i srednjim poduzetnicima. „Malo i srednje poduzetništvo je u posljednjih nekoliko godina iznijelo teret usporavanja stagnacije, zatim rasta i razvoja gospodarstva. Ono se bazira na intuiciji i hrabrosti, i u najvećoj je mjeri okrenuto prema van. Veliki gospodarski sustavi koji koriste optimizaciju troškova poslovanja godinama nisu uspijevali doprinijeti rastu jer su se bavili sami sobom. 

Smanjenje njihovih troškova nerijetko je podrazumijevalo i otpuštanje ljudi, što je povećalo probleme gospodarstva u cjelini“, smatra Nikšić. Mali i srednji gospodarski sustavi su „uskočili“ i zaposlili one otpuštene iz velikih gospodarskih sustava. Nažalost, isti ne mogu izdvojiti velika sredstva za daljnja ulaganja zbog čega se nerijetko odlučuju za zaduživanja kod banaka. Nikšić smatra da bi ovdje kvalitetna gospodarska diplomacija kao organizirani oblik djelovanja malim i srednjim poduzetnicima zajamčila dolazak do tržišta koja bi doprinijela njihovu daljnjem rastu. Mali i srednji poduzetnici zapravo su mali divovi, poručuje, jer zadržavaju izvrsnost, iako ne rastu tempom velikih gospodarskih subjekata i sposobni su akceptirati rast ukoliko im se pruži prilika za to. 

„Ne preživljavaju ni najjači ni najpametniji, već oni koji se najbolje prilagođavaju promjenama.“, zaključio je Nikšić osvrnuvši se na kraju važnu ulogu harmoničnih odnosa među dionicima poslovnih procesa, bez kojih se ne može računati na uspjeh.

Komentirajte prvi

New Report

Close