Besplatne edukacije: ‘Kako napisati projektni prijedlog i dobiti sredstva iz EU fondova’

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 10. ožujak 2017. u 14:57
Foto: Dusko Marusic/PIXSELL

U sklopu Poslovnog uzleta grada Pule održana je i besplatna edukacija na temu kako napisati projektni prijedlog i dobiti sredstva iz EU fondova koju je održao Krešimir Budiša iz tvrtke UHY Savjetovanje. Tom je prilikom pojasnio što neki općeniti pojmovi zapravo znače, pa tako da termin projekt zapravo podrazumijeva zahvat koji obuhvaća niz radova, aktivnosti ili usluga usmjerenih na ostvarenje jasno definiranog cilja. U kontekstu EU fondova, projekt je identificiran kada čini održivu i zaokruženu cjelinu, kada su indirektni efekti uzeti u obzir te kada su društveni učinci projekta na relevantne dionike razmotreni i prihvaćeni. U skladu s time, važno je razmotriti što se određenim projektom želi postići, kome će taj isti projekt koristiti, ali jednako tako i definirati stvarne mogućnosti i prepreke razvoju projekta. Okupljenima na edukaciji pojasnio je vrste instrumenata i fondova EU, kao i sredstva koja su na raspolaganju iz svakoga od njih.

Detaljno je pojasnio sve korake razvoja i prijave projekta na natječaje EU fondova te upozorio na pogreške koje se pri tome mogu dogoditi. Dodao je i da se bodovi mogu izgubiti na krivom vođenju financijske dokumentacije, greškama u postupcima nabave, kao i zbog nepostojanja prateće projektne dokumentacije. „Krovna stranica EU fondova u RH ona je strukturni fondovi.hr, na kojoj se mogu pronaći operativni programi u području vlastitog interesa, pregledati aktivni natječaji te upoznati se indikativnim godišnjim planom objave natječaja. Također, može se pogledati i karta projekata koja može biti i dobra podloga za novu projektnu ideju“, napomenuo je Budiša.

U sklopu druge edukacije Ivana Radić prisutne je upoznala s umijećem rada s gostima u ugostiteljstvu i turizmu, što su vještine koje mogu pomoći da njihovo malo ili srednje poduzeće podigne na višu razinu. Uz pojašnjenje osnovnih procesa komunikacije, riječi je bilo i koji su faktori nužni da ista ta komunikacija bude uspješna. Radi se zapravo o kvalitetnoj strategiji u kojoj su kao polazišna točka takva odnosa navedeni su ljubaznost i poštovanje, afirmativni govor i osmijeh, zatim aktivno, otvoreno i svjesno slušanje te empatija. Pojasnila je i tri tipa gosta s kakvima se ugostitelji obično susreću, te pokazala kako sa svakim od njih uspješno komunicirati. Gosti se žale, kazala je Radić, jer njihova očekivanja nisu ispunjena i na takav način iskazuju svoju ljutnju te ukazuju da uslugu treba poboljšati.

Najčešći prigovori koji se mogu čuti su pogrešne informacije i previsoke cijene, kao i oni upućeni zbog učinkovitosti recepcije, kvalitete posteljine i/ili loše tehničke opremljenosti sobe, ali i brojnih drugih. „Jedan nezadovoljan gost svoje će iskustvo prepričati 8 do 10 drugih ljudi, a u prosjeku je potrebno 12 zadovoljnih usluga kako bi se popravila jedna nezadovoljnog gosta. Potrošit ćete šest puta više sredstava da biste dobili nove goste nego da riješite one koji su pokazali nezadovoljstvo“, napomenula je predavačica. Na kraju je dodala i da se treba fokusirati na rješavanje problema, a ne osobni stav prema osobi koja je uputila prigovor. 

Komentirajte prvi

New Report

Close