87% građana gaji poduzetničke ambicije

Autor: Poslovni.hr , 02. rujan 2015. u 11:20
Foto: Dino Stanin / Pixsell

Hrvatska se u brojnim istraživanjima često svrstava pri dnu tablice zemalja čiji građani ostvaruju poduzetničke ambicije.

Hrvatska se u brojnim istraživanjima često svrstava pri dnu tablice zemalja čiji građani ostvaruju poduzetničke ambicije. MojPosao je istražio na više od 300 ispitanika u kojoj mjeri građani razmišljaju o pokretanju vlastitog posla, jesu li upoznati što im je sve potrebno za takav pothvat i s kojim problemima se susreću.

Poduzetničke ambicije gaje podjednako muškarci i žene

Velika većina ispitanika želi pokrenuti vlastiti posao (87%), dok ih je 5% već ostvarilo svoj san i pokrenulo vlastiti posao. Svega 3% ispitanika nema ambiciju pokrenuti vlastiti posao, a 5% ih nije niti razmišljalo o toj opciji.

Ispitanici koji ne žele pokrenuti vlastiti posao kao razlog navode nedostatak kapitala i nepovoljnu poduzetničku klimu u državi.

Suprotno uvriježenom mišljenju o muškarcima kao poduzetnicima, gotovo podjednako žena (86%) i muškaraca (88%) razmišlja o ulasku u poduzetničke vode.

Kada je stupanj obrazovanja u pitanju, ispitanici svih stručnih sprema su podjednako zainteresirani za pokretanje vlastitog posla.

Trećina ispitanika pokreće vlastiti posao u narednih godinu dana

Kao glavni razlog pokretanja vlastitog posla ispitanici navode da žele biti 'sam svoj šef' (57%), zatim smatraju da mogu biti uspješniji nego kada rade za druge (55%) te vjeruju u svoju ideju i da mogu zaraditi na njoj (38%).

Ispitanike pri pokretanju posla najviše muče financije (80%), a zatim potrebne informacije o pokretanju posla (38%) i potencijalnom tržištu (32%).

Od ispitanika koji namjeravaju pokrenuti vlastiti posao, njih nešto više od trećine (35%) namjerava to učiniti u narednih godinu dana. Ipak, gotovo polovica ispitanika (49%) nema vremenski rok, dok ih 15% navodi da će to učiniti u narednih 5 godina.

S pripremom poslovnog plana krenulo je 26% ispitanika, dok ih je 4% već i realiziralo dio poslovnog plana. Većina ispitanika (65%) je još u fazi promišljanja o pokretanju vlastitog posla.

Ispitanici pod ključne osobine potrebne za poduzetništvo ističu upornost (30%), spremnost na rizik (21%) i snalažljivost (21%). Najmanje ispitanika navelo je komunikativnost (5%) i 'debelu kožu' (5%).

Stav ispitanika o j.d.o.o. je podijeljen

Da jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) olakšava pokretanje vlastitog posla smatra 39% ispitanika.

„Potrebno je manje novca za registraciju, a i lakše je za početnika s obzirom da je potrebno vrijeme za probijanje na tržištu.“

S druge strane, petina ispitanika (21%) tvrdi da j.d.o.o. ne olakšava pokretanje vlastitog posla. Ispitanici objašnjavaju svoj stav:

„Problem je nepoznavanje pravnih posljedica otvaranja j.d.o.o.-a“

„Nakon otvaranja u biti ima više komplikacija nego kod d.o.o.-a, a na kraju se svodi na isto. Također iz iskustva znam da se j.d.o.o. čak smatra i neozbiljnim. U biti najlakše i najjeftinije je otvoriti obrt, ako se već želi proći jeftinije.“

Međutim, 40% ispitanika ne zna koliko bi im koristilo otvaranje j.d.o.o. u njihovoj namjeri pokretanja vlastitog posla.

Ispitanici na početku očekuju puno rada, a malu zaradu

Čak 72% ispitanika smatra da poduzetnici rade više za sebe nego što rade za nekog drugog. S druge strane, 27% ispitanika navodi da će možda na početku više raditi, ali kasnije manje. Svega 2% smatra da poduzetnici zapravo rade manje.

Kada je u pitanju zarada, većina ispitanika (67%) smatra da poduzetnici na početku zarađuju malo, ali im se s vremenom zarada povećava. Trećina ispitanika (30%) smatra da poduzetnici odmah zarađuju više radeći za sebe nego za nekog drugog, dok ih 3% ipak navodi da zarađuju manje.

Muškarci su optimističniji u pogledu zarade poduzetnika. Njih 37% smatra kako poduzetnici zarađuju više nego što bi zarađivali radeći za nekog drugog, dok isto smatra 24% žena. Da poduzetnici uvijek zarađuju manje smatra 5% žena i 2% muškaraca.

Komentirajte prvi

New Report

Close