Uredi i trgovine više nisu samo zidovi, već magnet za zaposlenike i kupce

Autor: Marta Duić , 18. travanj 2018. u 22:00
Dizajnerica Jelena Havelka vizualni aspekt interijera osmislila je na način da u potpunosti odgovara autentičnosti brenda Njuškalo

Interijer može utjecati na uspješnost tvrtke. Tvrde to i u Brigadi čiji klijenti nakon ‘makeovera’ bilježe rast prodaje i do 20 posto.

Uređenje poslovnih i prodajnih prostora grana je unutarnjeg dizajna koja u na zapadu već godinama proživljava procvat, a i Hrvatska u posljednje vrijeme hvata korak što se ocrtava u projektima koji dokazuju da takvi kvadrati više ne mogu biti tek puko radno mjesto ili trgovački objekt. Među onima koji su se specijalizirali za ovaj tip projektiranja je i agencija Brigada koja posluje već osam godina, a tim čini 15 arhitekata, dizajnera i marketinških stručnjaka.

Kako objašnjavaju Damjan Geber, kreativni direktor i suvlasnik Brigade i Ivana Validžić, voditeljica razvoja poslovanja i strategija, na ovo su tržište krenuli jedinstvenom metodom rada i multidisciplinarnog pristupa. Svaki projekt započinju analizom kako bi mogli evaluirati uspješnost svojih rješenja, a, tvrde, rezultati im govore u prilog. Kažu da svi njihovi klijenti na retail projektima bilježe unaprjeđenje prodaje u prosjeku od 15 do 20 posto. Kao neke od najzanimljivijih primjera navode prodajne prostore gdje su i bez većih građevinskih intervencija, nakon prvotne analize, predložena rješenja ostvarila zadane ciljeve.

"U jednoj smo trgovini bez građevinskih radova, samo 'pročišćavanjem' i reorganizacijom prostora postigli povećanje prodaje. Jedna od zanimljivosti s kojom smo se susreli prilikom istraživanja na jednom projektu bilo je opažanje kako kupci često ne uzimaju košarice za kupovinu kako bi se psihološki i fizički ograničili na nekoliko artikala. Tome smo p doskočili smo udvostručenjem broja košarica i njihovim pozicioniranjem na dnu trgovine što se pokazalo pravim rješenjem", navodi Validžić. U Brigadi vjeruju da nema unificiranog pristupa, već je potrebno svakom klijentu pristupiti individualno u skladu s kulturom kompanije i ljudi koji u njoj rade. Baš zato svaki projekt započinje analizom postojećeg stanja te se tek na osnovu rezultata izrađuju koncepti i prilagođavaju finalna rješenja.

 

Geber

Promijenila se paradigma ureda, on je postao i prostor za život. Generacije su sada drukčije.

"U zadnjih 10 godina promijenila se paradigma ureda. On je postao i prostor za život. Prije je to bilo mjesto na kojem se skupljaju sredstva kako bi se moglo živjeti negdje drugdje. Generacije su sada drukčije. Digitalizacija je donijela drastične promijene. U novim industrijama ljudi su sve manje vezani za fizički prostor kao takav. Važan je output, a ne osmosatno radno vrijeme i radno mjesto. Ured treba pružiti ugodu i inspiraciju", ističe.

Napominje kako danas većina mladih tehnoloških firmi ni ne može akvizirati kvalitetne mlade ljude, ako nemaju dovoljno dobar ured. Važno im je zadovoljavaju li prostor i radno okruženje njihove potrebe. U ovoj agenciji ističu važnost ulaganja u prodajne prostore i približavanje kupcu posebice danas kad je fizička prodaja ozbiljno ugrožena mogućnostima online trgovine. Od kada je i u Hrvatskoj sve zastupljenija razmjena putem interneta, od samoga se prostora očekuje nešto više. Jedan od najdojmljivijih primjera pomno osmišljenog i "out of the box" poslovnog prostora projekt je novog zagrebačkog sjedišta digitalne kompanije Njuškalo.

Kada kažu da su svojim novim kvadratima "već uskočili u budućnost" ne može im se zamjeriti da pretjeruju, jer riječ je o doista jedinstvenom projektu na domaćem tržištu. U sve su krenuli zbog planova za snažnim širenjem koje, uz sadašnjih 90 zaposlenika, predviđaju potrebu za barem još 50 novih, pa je novi prostor trebao osigurati da u njemu svi nađu svoje idealno mjesto.

"Njuškalo je u stalnoj ekspanziji i cilj nam je nastaviti istom dinamikom. To ne bi bilo moguće bez brige za zaposlenike koja uključuje poticajno radno okruženje za suradnju i pretvaranje najrazličitijih inovativnih ideja u konkretne proizvode. Zato su naši uredi osnova za kreativni razvoj svakog od nas", poručuje Sanda Soptija Šiljak, glavna izvršna direktorica. Projektiranje je djelo osječkog studija Havelkadesigna u kojem kažu da vizualni aspekt interijera posve odražava autentičnost brenda: identitet psića Njuškala kao i imperativna žuta boja lajtmotiv su cijelog prostora.

"Već pri prvom pogledu na prazan prostor 'vidjela' sam ideju. Zamišljajući oživljenog Njuškala, vidjela sam ga kako trči po hodnicima i tako je nastala ideja s udubljenim šapama na 'travnatom' zidu. Vodila me razigranost kojom odiše sam brend i sve se dalje odvijalo samo od sebe", ističe Jelena Havelka, direktorica u Havelkadesignu. Dodaje kako su u izvedbi radova pazili na angažman kvalitetnih domaćih majstora, pa su  tapeciranje odradili osječki stručnjaci iz Janz designa, tvrtka Modul je izradila fotelje i stolice, dok su Blažević interijeri zaslužni za stolarski dio, od uredskog namještaja do kuhinje. 

Komentirajte prvi

New Report

Close