Rast autotržišta od 9 posto

Autor: Darko Bičak , 02. siječanj 2012. u 22:00

Od ukupnog broja prodanih novih automobila na kombi vozila otpada osam posto ili 3608 komada

Njemački Volkswagen je sa 5789 prodanih automobila u 2011. lider na hrvatskom tržištu osobnih i lakih komercijalnih vozila, pokazuje preliminarno izvješće agencije Promocija plus. U odnosu na 2010., kada je prodano 41.394 novih automobila, ukupno tržište je poraslo za više od devet posto. Od 48 svjetskih proizvođača automobila, koliko ih je lani bilo na domaćem tržištu, Volkswagen drži 12,83 posto udjela. U stopu ga već godinama slijede, ili se izmjenjuju s njim na čelnoj poziciji, Renault i Opel, koji su u 2011. držali 9,74, odnosno 9,61 posto udjela na tržištu.

Druga pozicija Renaulta
Francuski je proizvođač lani prodao u Hrvatskoj 4394 automobila, a Opel njih 4339. Treba podsjetiti da je 2010. godine Opel završio na čelnoj poziciji sa 4977 prodanih vozila, što mu je donijelo tržišni udio od 12 posto. U odnosu na 2010. Volkswagen je lani uspio prodati gotovo tisuću vozila više. Istodobno je Opel pao za 638 vozila. Renault je i 2010. i 2011. držao drugu poziciju, a lani je čak uspio povećati prodaju za 618 automobila. Od ukupnog broja prodanih novih automobila na kombi vozila otpada osam posto ili 3608 komada. U segmentu lakih gospodarskih vozila prednost prve trojke pomutila je francuska konkurencija Citroën i Peugeot. Lider je i u ovom segmentu Volkswagen sa 695 isporučenih vozila i tržišnim udjelom od 19,2 posto. Slijede Citroën sa 579 vozila i udjelom od 16,05 posto te Renault sa 515 i Peugeot sa 398 kombi vozila. Nakon njih dolazi Opel, a ozbiljnije količine vozila isporučili su lani još Ford, Fiat i Mercedes. Najbolji mjeseci za prodaju automobila su oni sredinom godine. Tako je u lipnju prodano 5038 vozila, a u travnju 4513. Najlošije vrijeme za autodilere je kraj godine kada kupci tradicionalno iščekuju početak sljedeće godine da kupe svoje limene ljubimce. Naravno, razlog je što ljudi ne žele da im zbog 15-ak dana iz prethodne godine, automobil bude “godinu dana stariji”.




Skupa vozila
Od zanimljivosti koje se mogu iščitati iz analize Promocije plusa je i da su ljetni mjeseci bili najbolje vrijeme za prodaju skupih i sportskih vozila. Tako je u lipnju prodan jedan Bentley, a mjeces poslije i jedan njegov rođak Rolls-Royce. Kolovoz je pak bio mjesec za ljubitelje talijanskoga propetoga konjića te su dva Ferrarija tada našla svoje nove vlasnike. Vrlo slične rezultate onima Promocije plusa je tijekom jučerašnjeg dana javnosti predstavila i britanska tehnološka tvrtka za autoindustriju JATO, prema čijim podacima se lani u Hrvatskoj registriralo 41.504 novih osobnih automobila. Brojka je u odnosu na istraživanje Promocije plus manja za 17 automobila. I na njihovoj listi primat drže Volkswagen, Opel i Renault. Prema JATO-vim podacima, tvrtka iz Wolfsburga lani je isporučila u Hrvatsku 5097 vozila s čime je stekla udio od 12,28 posto. Na njihovoj listi, koja obuhvaća isporučitelje samo osobnih automobila, drugo mjesto drži Opel sa 3962 prodana vozila i udjelom od 9,55 posto, a iza njega su Renault, Peugeot i Škoda. Konačno godišnje izvješće s obrađenim podacima o modelima automobila konkretnih proizvođača bit će javnosti prezentirano krajem tjedna.

Tajna uspjeha

Pohod Volkswagena na globalno tržište
“Ovaj uspjeh uklapa se u globalne planove Volkswagena da do 2018. postane proizvođač broj jedan na svijetu. To je ambiciozan plan jer koliko god VW bio priznat u nas te koliko god da je globalni igrač, ipak je njegovo glavno tržište do sada bila Europa. Međutim, u cijelosti nova strategija razvoja novih modela, nove proizvodne lokacije te snažan zaokret i u marketinškom pristupu temelji su ovoga ambicioznog cilja”, kaže Ivo Ivančević, direktor brenda Volkswagen u PZ Autu.

Komentirajte prvi

New Report

Close