Zamke poslovnog novinarstva

Autor: Ana Blašković , 06. studeni 2011. u 22:00

Ante Gavranović, doajen struke, objavio knjigu udžbeničkog karaktera

Danas više nego ikad poslovno novinarstvo suočeno je s izazovima globalizacije i tehnološkog napretka, a kriza je dramatično upozorila na važnost kvalitetnog izvještavanja medija. Na probleme i izazove suvremenog poslovnog novinarstva odlučio je ukazati doajen hrvatskog novinarstva Ante Gavranović u knjizi “Poslovno novinarstvo između etike i zarade” u izdanju Poslovnog dnevnika.

Pritisci sa svih strana
Kroz primjere iz prakse Gavranovićeva knjiga ilustrira koliko financijsko novinarstvo nije imuno na pritiske svojih izvora. “Postoji realna opasnost da novinari koji prate financijska kretanja pridonesu potencijalno ilegalnim tržišnim zloupotrebama, stvaranju etičkih ‘minskih polja’ sve do stvaranja panike na tržištu”, rekao je autor predstavljući knjigu. Sirenski zov moći medija otvara put, nažalost, širokoj lepezi potencijalnih zlouoptreba novinarskog poziva: od manipulacije cijenama dionica, reketarenja do insajderskog trgovanja. No, loša praksa uključuje i niz zakonski nesankcioniranih zloupotreba poput lakovjernosti, neutemeljenog skepticizma i manjak individualizma novinara koji u konačnici srozavaju kredibilitet medija.

Cilj nije ‘infotainment’
Izlaz iz potencijalnih zamki novinarima Gavranović nudi u – znanju. “Ako društvo zaista želi da novinarstvo bude signal upozorenja, onda ga mora materijalno, pravno i idejno razvijati da bi moglo odgovoriti takvoj ulozi i zadatku. A to pretpostavlja jasnu medijsku politiku kojoj temeljni cilj ne može biti ‘infotainment’ što je danas, nažalost slučaj”, poručio je Gavranović.Da je knjiga, inače treće izdanje biblioteke Poslovnog dnevnika koju je uredio Saša Paparella, zamišljena kao svojevrstan vademecum pocrtao je glavni urednik Darko Markušić. “Da sam takvu knjigu imao dok sam se tek počinjao baviti novinarstvom, ne bih odgovore u toj mjeri morao tražiti na svojim i tuđim pogreškama. Knjiga pomaže u razumijevanju načina kako funkcioniraju mediji, ali i njihov odnos s gospodarstvom zbog čega i ima udžbenički karakter. Stoga ćemo učiniti sve da dođe do studenata novinarstva”, istaknuo je Markušić.

Štivo i za biznismene
Jedan od recenzenata, ekonomist Guste Santini, poručio je da informaciju danas određuje kapital. “Neke novine, umjesto korektnog izvještavanja, postaju dio lobija koji ne čini dobro ni čovjeku ni društvu”, istaknuo je preporučivši da bi zbog toga knjigu definitivno trebalo pročitati. Na tom tragu razmišlja predsjednik Uprave Končara Darinko Bago koji je knjigu ocijenio aktualnom i lako čitljivom. Kako je rekao, novinari danas imaju nemoguću zadaću zbog količine i brzine informacija koje se produciraju. “Znanje i kriteriji moraju postojati i to je dobar put put u nalaženju rješenja između ponekad problematične interakcije medija i gospodarstva”, zaključio je Bago preporučivši knjigu kao korisno štivo ne samo novinarima nego i ljudima iz biznisa.

Komentirajte prvi

New Report

Close