Vrijeme bez pravila: Koje lekcije možemo naučiti od Taylor Swift?

Taylor Swift je prema Forbesu na prvom mjestu Top100 najplaćenijih slavnih osoba, u prvih šest mjeseci 2019. zaradila je 185 milijuna dolara/REUTERS Taylor Swift je prema Forbesu na prvom mjestu Top100 najplaćenijih slavnih osoba, u prvih šest mjeseci 2019. zaradila je 185 milijuna dolara/REUTERS

Možda netipično, možda neozbiljno, ali definitivno vrijedno usvajanja. Riječ je ne o pjevačici ili glazbenici, već o jednom od najvrednijih poslovnih projekata današnjice.

Taylor Swift kao poslovni model po kojem možemo učiti? U ovim nesigurnim, nepredvidljivim i netipičnim vremenima jedino što je u poslovanju sigurno je da stara pravila, kanali i pristupi više ne vrijede. Zato se u poslovanju više ne treba držati 'sigurnosti' već se okrenuti inovacijama i načinima kako da se od proizvoda i brenda napravi neka veća vrijednost. 

Taylor Swift i poslovna lekcija? - Možda netipično, možda neozbiljno, ali definitivno vrijedno usvajanja! Riječ je ne o pjevačici ili glazbenici, već o jednom od najvrednijih poslovnih projekata današnjice. Ime planetarno popularne pjevačice Taylor Swift ne silazi s vrha ljestvica. Forbes je Taylor stavio na prvo mjesto sto najplaćenijih slavnih osoba sa zarađenih 185 milijuna dolara u prvih šest mjeseci ove godine.

Njen album 'Reputation' izdan 10. studenog 2017. godine oborio je sva očekivanja i u manje od dva mjeseca postao najprodavaniji album godine, a istoimena turneja službeno je najprofitabilnija glazbena turneja u povijesti Sjedinjenih Američkih Država sa zaradom od 266 milijuna dolara. Ne samo da je poznata i uspješna, ono najvažnije za njen uspjeh, ona je marketinški genij.

Taylor Swift ima recept za poslovni uspjeh koji možemo primijeniti gotovo svi - bez obzira na to u kojoj sferi poslovanja se nalazili!  Zato ovaj tekst donosi pet koraka, načina i pristupa koje od Taylor Swift možemo primijeniti u svojem i svakom poslovanju.

Društveni mediji su  'the medij'
Zašto tražiti 'kruha izvan pogače'? Korisnici, mediji, obožavatelji… svi su prisutni na društveni medijima. Cilj poslovanja je samo naći načine i pristupe kako do njih doći i kako pridobiti njihovu pažnju.  Taylor ima zajednicu veću od 312 milijuna pratitelja na Instagramu, Facebooku, Twitteru i YouTubeu.

Za postizanje pažnje korisnika, Taylor se proteklih godina istaknula svojim pristupom. Nekoliko dana prije objave albuma Taylor je kreirala playlistu na platformi Spotify 'Love Taylor: Lover Enhances Album' kojom je pretplatnicima omogućila ekskluzivan pristup. Iza nje stoji vojska pratitelja s kojima Taylor razvija prijateljski odnos.

Svaki izlazak albuma pjevačica uživo najavljuje svojim pratiteljima live videom iz udobnosti svog kauča, čime pratitelje u potpunosti uvodi u svoj privatni život. Njihova odanost posebno dolazi do izražaja kada se Swift nađe na meti hatera, tada dodatno do izražaja dolazi njihova sklonost pjevačici. 

Stvarajte proizvod koji će 'dignuti prašinu' 
Bez obzira na to što prodajete, čime se bavite ili što razvijate u poslovnom smislu, jedini način da budete istaknuti danas je da privučete pažnju. U slučaju Taylor Swift do izražaja često dolaze tekstovi njezinih pjesama. S jedne strane oni su povezani s njezinim emocionalnim stanjem, a s druge strane oni su često odgovori na aktualan društveno-politička i javna zbivanja, kao i njezina osobna.

Kritičari i publika u tekstovima pjesama prepoznaju odraz njenih ljubavnih veza i prekida koji su obilježili pojedini period, ali i njezinih osvrta na događaje, medijske istupe i natpise, odnose s drugim kolegama, itd. Taylor je svjesna da su pratitelji i njena publika na njenoj strani, a da mediji prat svaki njezin korak, zato svoj proizvod, svoje pjesme, radi upravo kao spektakl. Osim toga ona ima i podulju listu zaštićenih riječi i fraza koje su zapravo stihovi iz njezinih pjesama poput 'Party like it's 1989'. 

 

266 milijuna

dolara donijela joj je turneja 'Reputation', najunosnija u povijesti SAD-a

Brend novinarstvo je vaša prilika da se povežete s korisnicima
U vremenu kada svi pričaju, u isto vrijeme i na istim platforama, treba znati i iskoristiti taj kaos. Taylor se ne fokusira na medije, već na svoje korisnike i  s njima putem društvenih medija stvara vezu, ali i daje im ekskluzivu. S jedne strane tako stvara vjerne korisnike i obožavatelje, a s druge strane ponovno privlači medijsku pažnju - na način i pod uvjetima koje sama kreira i kontrolira.

I dok svi pričamo o tome kako se putem novih medija trebaju ostvariti i nove prakse i pristupi u dopiranju do korisnika, Taylor upravo to i radi. I tako se povezuje sa svojim krajnjim potrošačima sa svojim porukama, ali isto tako, zarađuje i medijski prostor. U poslovnom kontekstu win-win situacija. 

Dajte vrijednost svemu što radite
Pjevačica je u više navrata istaknula kako je cijela njena obitelj važna za njen uspjeh. Naime, cijela obitelj život je na neki način stavila na čekanje i potpuno su podredili svoje živote njenom uspjehu.

Glazbeni uspjeh Taylor Swift postala je zajednička misija cijele obitelji, što pjevačica često ističe u svojim intervjuima i objavama na društvenim medijima. Na taj način humanizira svoju pojavu, daje zahvalnost svojoj obitelji i prikazuje vrijednosti za koje se zalaže. 

Uspjeh je samo nova riječ za konstantan rad
Uspjeh je danas nestabilniji nego što je ikada bio. Zato je važno u poslovanju stalno pratiti okruženje, trendove i tražiti nove prilike i tržišta. U slučaju Taylor Swift, ona je karijeru započela sredinom 2000-ih kao country pjevačica. Iako je i tada osvajala pozornice i ljestvice s njezinim rastom rasla je ambicija i prilagodba tržištu.

Od djevojčice s gitarom koja pjeva country, Taylor je danas pop-diva. Pjevačica je jako dobro iskoristila svoju promjenu, svoj rebranding te aktualno medijsko okruženje da sa svakim singlom i albumom uspije sebe pozicionirati u nekom novom kontekstu i s nekom novom pričom.

I dok se tjednima analiziraju tekstovi njezinih pjesama, načini njezinog promoviraju albuma ili njezino ponašanje i dok puni medijske naslovnice, s druge strane i dalje ona radi na novom kontekstu, usavršava svoj proizvod i traži novi pristup da se istakne u ovom 'bučnom' svijetu u kojem živimo.

Komentari (0)
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!