Umjetna inteligencija neće istisnuti čovjeka, ona je prava ispomoć kreativnoj industriji

Autor: Marta Duić , 24. siječanj 2019. u 22:01
IT sustavi mogu optimizirati prognozu potražnje za kupcima točnije nego pojedinci/PD, FOTOLIA

Umjetna inteligencija u određenoj je mjeri produžena ruka onoga što se u marketingu oduvijek radi, pomaže nam da naučimo što je više moguće o klijentima i to naše znanje implementiramo u marketinške strategije, poručuje Barbara Stöttinger, dekanica WU Executive Academy iz Beča.

U vrijeme sve bržih tehnoloških promjena, umjetna inteligencija će imati veliku ulogu u marketingu, pogotovo u predviđanjima trendova i potreba potrošača i klijenata. Tim riječima Barbara Stöttinger, dekanica poslovne škole WU Executive Academy iz Beča pokušava uvjeriti u dobre strane i prednosti sve one koji strahuju od umjetne inteligencije.

Kako tvrdi, posebice marketing i prodaja bit će područja u kojima će umjetna inteligencija igrati veliku ulogu, ali, ipak neće u potpunosti zamijeniti ljude. Upravo suprotno, umjetna inteligencija može poboljšati baze podataka koje koristimo za donošenje odluka. "Ne treba se plašiti umjetne inteligencije jer će vam ona smanjiti vrijeme istraživanja koje trošite, a individualna razina i pristup će postati sve važniji. Brendovi koji pričaju priču su poput bajke, i upravo zbog toga je i dalje ključna ljudska kreativnost za koju ćete zahvaljujući umjetnoj inteligenciji imati više vremena", objašnjava Stöttinger.

Ona se u svojoj karijeri već dulje vrijeme bavi analiziranjem i potencijalima koje krije umjetna inteligencija i pokušava njene prednosti približiti raznim strukama pa i marketinškoj. Kako tvrdi, umjetna inteligencija u određenoj je mjeri produžena ruka onoga što se u marketingu oduvijek radi, odnosno, pomaže nam da naučimo što je više moguće o klijentima i to naše znanje implementiramo u marketinške strategije. Umjetna inteligencija, napominje Stöttinger, taj pristup stavlja na viši nivo. Količina podataka, različiti izvori podataka koji se mogu koristiti i algoritmi koji mogu identificirati uzorke iz mase podataka otvaraju nove dimenzije zahvaljujući kojima kupcima možemo pružiti još bolje proizvode, usluge i iskustvo.

Točna predviđanja
"Umjetna inteligencija pomaže u tome što razvija uzorke iz podataka, ali ipak nam ne nudi kreativna rješenja tako da čovjek i dalje ostaje ključan. Podaci nam pomažu u tome da nađemo put do prave kreative. Iako, potrebno je promijeniti mindset i uvidjeti prednosti i suočiti se s izazovima. Na umjetnu inteligenciju treba gledati kao na svojevrsnu ispomoć svima koji rade u kreativnim industrijama", kaže Stöttinger. 

Kao primjer navodi njemački online shop Otto koji koristi aplikaciju baziranu na umjetnoj inteligenciji koja je 90 posto točna u predviđanju što će tvrtka prodati u sljedećih 30 dana. To omogućuje ne samo predviđanje potražnje i dostupnost proizvoda koje i kad ih klijenti žele, već optimiziranje nabave u širem smislu. Kroz taj proces Otto naručuje 200.000 artikala mjesečno bez ljudske intervencije. IT sustavi mogu optimizirati prognozu potražnje za kupcima točnije nego što bi to pojedinci mogli učiniti.

S druge, pak, strane, ističe Stöttinger, ljudi su ti koji se mogu usredotočiti na druge stvari s kojima se strojevi ne mogu nositi, posebice kada je kreativnost ili ljudska interakcija ključna. "Takvi podaci omogućuju specifičnu segmentaciju korisnika i duboki uvid u ponašanje potrošača. To nam pruža uvid u najmanje detalje ponašanja kupaca, čije se buduće ponašanje može vrlo točno predvidjeti te tako možete optimizirati iskustvo korisnika", objašnjava Stöttinger. 

Ljudski je faktor ipak nezamjenjiv
Ipak, napominje Stöttinger, u marketingu i dalje kreativnost igra važnu ulogu. Umjetna inteligencija nam omogućuje da identificiramo obrasce, ali gdje god se radi o tome kako bolje služiti klijentima nego prije, na drugačiji način, s nečim jedinstvenim, do izražaja dolazi ljudska kreativnost jer samo ona može napraviti razliku na tržištu. "Umjetna inteligencija je doista koristan alat u rukama kreativnih pojedinaca. Isto vrijedi i za prodaju, možete koristiti umjernu inteligenciju za mnoge različite procese, ali ništa ne može biti bolje od osobnog razgovora o prodaji između kupca i tvrtke, uspostavljanja odnosa, uspostavljanja povjerenja, rješavanja kritičnih situacija.

Tu se još uvijek ne može zamijeniti ljudski faktor", ističe Stöttinger. Kako kaže, marketing polako prihvaća upotrebu umjetne inteligencije i u budućnosti samo možemo očekivati da će te primjene biti još češće i značajnije.  "Kada pogledamo kako tvrtke koje su bazirane na velikim podacima, poput tele operatera, Amazona i sličnih kompanija koriste te podatke kako bi prilagodili svoje marketinške i prodajne aktivnosti, tada shvaćamo da je umjetna inteligencija već dio naše stvarnosti", zaključuje Barbara Stöttinger. 

Komentirajte prvi

New Report

Close