U reklame će se ove godine uložiti 539 milijardi dolara

Autor: Tomislav Pili , 12. rujan 2016. u 22:00
Od pet vodećih tržišta, najveći rast od 26 posto očekuje se u Kini/REUTERS

Za povećanje globalnih ulaganja u oglašavanje najviše zasluga ima snažno američko tržište rada zbog čega se povećava potrošnja.

Zbog snažnog američkog tržišta rada ove će godine globalno tržište oglašavanja porasti više od ranijih prognoza, objavila je u ponedjeljak reklamna kompanija Zenith u vlasništvu francuskog Publicisa. Dok je ranije u lipnju prognozirao da će tržište oglašavanja rasti malo više od četiri posto, Zenith sada predviđa da će oglašivači uložiti 4,4 posto više nego prošle godine.

 

38,6posto

oglašivačkog budžeta do 2018. uzet će Internet

Veća razina povjerenja
Izraženo u apsolutnim brojkama, namjesto lanjskih 516 milijardi dolara u reklame će se ove godine uložiti 539 milijardi dolara. Unatoč nesigurnosti koju je izazvala britanska odluka o napuštanju Europske unije, Zenith je povećao prognoze i o rastu oglašavanja u 2017. i 2018. godini. Tako sada vjeruje da će oglašivački budžeti sljedeće godine biti veći za 4,5 posto umjesto ranije prognoziranih 4,3 posto. Za 2018. predviđa da će rast ubrzati na 4,6 posto umjesto 4,4 posto.

Povećanje ulaganja u oglašavanje govori da je među kompanijama povećana razina povjerenja u rast osobne potrošnje. "Ovo povećanje uglavnom je rezultat snažnijeg ekonomskog rasta u SAD-u od očekivanja gdje je snažno tržište rada ohrabrilo potrošače na povećanje potrošnje", stoji u analizi Zenitha, a prenosi Reuters. 

Kina i internet rastu najbrže
Gledano po pet najvećih svjetskih tržišta – američkom, kineskom, japanskom, britanskom i njemačkom – najsnažniji rast do 2018. godine očekuje se na kineskom tržištu. Tamo će se u reklamiranje do 2018. uložiti 25,8 posto više nego prošle godine, odnosno 92,5 milijarde dolara. Vodeće, američko tržište, rast će 12,2 posto na 204,9 milijardi dolara. Ostala tri tržišta rast će između 7,6 posto (Njemačka) te 4,3 posto (Japan). Što se tiče platformi za oglašavanje, do sada vodeću televiziju sljedeće će godine preteći internet. Taj će medij do 2018. uzeti 38,6 posto oglašivačkog kolača, nasuprot 29,9 posto u 2015. godini.  

Komentirajte prvi

New Report

Close