U posljednjih deset godina tržište novina stalno raste

Autor: Majda Žujo , 05. lipanj 2012. u 22:00

Istraživanje Tiska pokazuje da se predviđanja o propasti tiskanih medija i dominaciji interneta nisu ostvarila i da tiskana izdanja dopiru do sve više čitatelja

Unatoč prognozama koje su još prije desetak godina govorile o tome kako će širenjem interneta tisak izumrijeti, mnoga istraživanja pokazala su da se novine danas prodaju puno bolje nego tada. Tako je i istraživanje Tiska, koje je prije dva dana prezentirao Ivo Lovrić, član Uprave Tiska, pokazalo da je prodaja novina jednaka kao i 2006. U Hrvatskoj je u 2003. godini prodano 97,5 milijuna komada tiskovina, dok je u 2011. prodano više od 113 milijuna, dakle 15-ak posto više. Istina, to pad u odnosu na rekordnu 2008. kada je u Hrvatskoj ukupno prodano 128,4 milijuna komada tiskovina, no u četvrtom kvartalu 2008. došlo je do poskupljenja novina, a nastupila je i kriza pa se taj pad može više pripisati tome nego dolasku novih tehnologija.

Doprinos 24sata
Može se reći da su pozitivnim rezultatima prodaje dnevnih novina u Hrvatskoj najviše doprinijele 24sata koje su već petu godinu najčitanije dnevne novine.“U samo tri godine postojanja, od ožujka 2005., 24sata postale su vodeće hrvatske dnevne novine, kako po čitanosti tako i po broju prodanih primjeraka. Već nakon godinu dana 24sata bile su najčitanije dnevne novine u Hrvatskoj, a drugu obljetnicu izlaženja dočekale su i kao najprodavanije dnevne novine”, kaže Radovan Klaić, član Uprave Styrije u Hrvatskoj dodajući kako su se u 2007. 24sata prosječno prodavale u gotovo 155.000 primjeraka dnevno.“Rekordna 2008. završila je s prosječnom prodajom od 182.849 primjeraka dnevno, koje je čitalo više od 1,200.000 čitatelja svaki dan. I danas 24sata prodaje dvostruko više primjeraka od prvih sljedećih novina na tržištu”, dodaje Klaić. Ono što je značajno kod kretanja tržišta tiskovina od 2003. do 2012. godine, što je u svojoj prezentaciji također prikazao Lovrić, jest to da je u zadnjih desetak godina značajno porastao ukupan broj tiskanih naslova. U 2005. je tako u Hrvatskoj izlazilo 547 tiskanih izdanja novina, da bi se 2011. na tržištu pojavilo njih 636.

Sve više novih
U konstantnom povećanju broja naslova, najviše je novih mjesečnika, a povećan je i broj dnevnih izdanja. Tako su, primjerice, 2005. u Hrvatskoj izlazila 194 mjesečnika, dok ih je lani izašlo 319, a od 10 dnevnih tiskovina koliko ih se izdalo 2005, u 2011. je taj broj porastao za četiri nova izdanja. Pri tome je pao broj dvotjednika te tjednika.Tokom godine, novine se, očekivano prodaju u ljetnim mjesecima, naročito u srpnju i kolovozu. Tako je u srpnju 2011. zabilježen rast od 36% u odnosu na lipanj, dok je u ostalim mjesecima prodaja prilično ujednačena.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Kumara, ako te tisak neće javi se ti meni : slobodan.skolnik@gmail.com

6. mini knjižare u kioscima Tiska,
7. školski pribor u kioscima Tiska,
8. …

Suočite se s tim, tiskane novine su prošlost. Još nekoliko godina i gotovi ste.
Sjetite se Vjesnika prije već opet krenete prezentirati vlastita istraživanja.
RH je potrebno samo mass kampanja kulture kupovine i čitanja enovina i tatatatira đaci. Računajte na ulazak u EU i sveopći zahvat promjena tada.
Da ne pominjemo kako su usporedni podaci sa 2006. do danas nepodobni i nekvalitetni za bilo kakvu statističku obradu.
Tisku bi bilo puno pametnije radi širenja posla:
1. strateški postaviti 300tinjak novih kioska od Savudrije do Iloka i Ploča u RH,
2. početi prodavati na kiosku mlijeko i ostale svakodnevne namirnice,
3. početi se širiti na susjedna tržišta BiH, Srbije, Makedonije, CG, Slovenije,
4. raditi franšize i ekskluzivne ugovore s kafićima koji su najredovitiji kupci tiska,
5. okrenuti se poput talijanskih kioska širenju kvantitete posla – poput prodaje knjiga, sportskog pribora, mbtl potrepština, klasične trgovačke prehrambene maloprodaje, specijaliziranih trgovina poljoprivrednih proizvoda ili/i sl.

Ak ne možete naći kvalitetnog managera da vam u tri godine podupla (200%) bruto prihode poslovanja, ja ću garantirano to odraditi molim dozvolite. Ne šalim se.
Gledam godinama kako Tisak stagnira umjesto ekspandira kao eksplozija Nove na marketu RH i BiH.
U Beču treba postaviti jedan kiosk Tiska kao znak snage i pameti.

New Report

Close