TV tržište u Hrvatskoj pada brže od BDP-a

Autor: Poslovni.hr/Hina , 24. rujan 2013. u 16:30
Thinkstock

Za razliku od smanjivanja marketinškog tržišta na nacionalnoj razini, ono na regionalnoj i lokalnoj razini stagnira te raste udio državnih potpora.

Nova nacionalna TV koncesija može se dodijeliti samo ako se vjeruje da je to tržišno održivo jer u suprotnom to može dovesti do pada kvalitete sadržaja dok bi pri dodjeli koncesija za lokalne i regionalne TV postaje prednost, zbog manjeg opterećenja proračuna, trebao imati komercijalno profitni nakladnik, jedan je od zaključaka danas predstavljene studije "Analiza TV tržišta Republike Hrvatske".

Istraživanje je provela agencija Ipsos Puls u suradnji s agencijama za istraživanje medija – MediaHub i AGB Nielsen Media.

Ističući kako usprkos recesiji i padu BDP-a raste TV tržište u EU, Robert Šveb iz MediaHuba rekao je da u Hrvatskoj to tržište pada brže od pada BDP-a. "Najveći pad hrvatskog TV tržišta dogodio se 2009. kada se 'marketinški kolač' smanjio za oko 150 milijuna kuna ili 17,5 posto", kazao je. Dodao je i da je u analiziranom periodu od 2009. do 2012. na nacionalnoj razini zabilježen i dodatni pad TV tržišta od 9,5 posto. Šveb je kazao da u Hrvatskoj 43 posto kućanstava ima multikanalne programe, što je dovelo do povećanja gledanosti i drugih kanala.

"Sve to zajedno ima negativan utjecaj na marketinško tržište", kazao je te dodao da je HTV u posljednjih nekoliko godina prihod od oglašavanja smanjio za oko pet puta.

Za razliku od smanjivanja marketinškog tržišta na nacionalnoj razini, ono na regionalnoj i lokalnoj razini stagnira te raste udio državnih potpora. Na oglašavanje na regionalnim i lokalnim televizijama se godišnje uloži oko 53 milijuna kuna, rekao je Šveb.

Analiza TV tržišta pokazala je da će segment TV oglašavanja na nacionalnoj razini ove godine zabilježiti dodatni pad, a polagani oporavak se očekuje od 2014. do 2017. kada bi se prihodi od oglašavanja mogli popeti na oko 800 milijuna kuna na nacionalnoj i regionalnoj razini (sada su oko 731 milijun kuna). Također, smatra se i da novi kanali i usluge neće potaknuti rast ulaganja u oglašavanje te će doći do nastavka rasta segmenta PAY-TV usluga.

Predstavljajući rezultate nacionalnog istraživanja na oko 2300 televizora Dražen Urch iz AGB Nielsen Media rekao je da je Nova TV u razdoblju od 2006. do 2012. godine ostvarila apsolutnu dominaciju na tržištu nacionalnih koncesionara, dok RTL ne uspijeva vratiti prijašnju poziciju. "HTV također gubi gledatelje", naglasio je. Od lokalnih i regionalnih televizija najgledanije su Jabuka TV, Net i Osječka televizija. Gledatelji najviše vole gledati sport i zabavne sadržaje pa su najgledaniji bile nogometne utakmice sa svjetskog prvenstva u Njemačkoj 2006. i rukomentnog svjetskog prvenstva u Hrvatskoj i projenos finalne večeri Eurosonga 2006. Od serija najgledanije su bile HTV-ova "Ljubav u zaleđu" i "Obični ljudi" te Nove TV "Larin izbor".

Na loklanim i regionalnim televizijama gledatelje najviše privlače lokalne informativne emisije gdje dobivaju informacije koje ne mogu dobiti drugdje. Pri tome, dvije trećine anketiranih građana smatra da su lokalni mediji jako i dosta važni, rekao je Urch.

Tijekom rasprave upozoreno je da zbog digitalizacije i povećanog područja emitiranja lokalne televizije imaju enormno veće troškove zbog čega iih je tri ugašeno a četiri do pet ih je u predstečajnom postupku.

Komentirajte prvi

New Report

Close