Tri vingda za Sulejmana, šezdeset za Messija

Autor: Darko Bičak , 18. veljača 2013. u 19:15
Sulejman

Dvije godine nakon što je virtualna valuta vingd razvijena, u Hrvatskoj ju troši 200.000 korisnika za kupovinu epizode Sulejmana ili atraktivnih nogometnih utakmica.

Kada je 2011. mlada zagrebačka ICT tvrtka Knopso razvila virtualnu valutu “oke”, koja je u veljači 2012. preimenovana u “vingd”, šira javnost nije ni znala o čemu se radi. Samo dvije godine kasnije Vingd, koje ime je rebrendingom preuzela i sama tvrtka, ima 200.000 korisnika u Hrvatskoj, a među njegovim najvjernijim korisnicima su gledatelji, osnosno gledateljice, turske sapunice “Sulejman Veličanstveni”. Naime, RTL omogućuje gledateljima da putem interneta za tri vingda pogledaju novu seriju Sulejmana dan prije nego što ona bude emitirana u redovnom TV programu.

Nagrade za gledanje reklama
Iako se Vingdovi ne mogu doslovno pretvarati u kune, okvirno se radi o omjeru 1 vingd = 1 kuna. Virtualna valuta se može kupiti SMS-om, uplatom putem kreditne kartice, PayPala ili pak prepaid Ekesh bonom koji se kupuje na kiosku. Naravno, veća uplata donosi i dodatne bonuse pa se tako SMS-om do 10 kuna dobiva isto toliko vingdova. Za uplatu od 50 kuna dobiva se 75 vingodva, a za 200 kuna čak 350. Zanimljivo je da se vingdovi mogu zaraditi i čitanjem reklama ili komentiranjem sportskih događaja. Naravno, nije dovoljno puko klikanje na linkove reklama, već se nakon čitanja ili video spota mora i odgovoriti na 2-3 pitanja o detaljima te promocije. Točan odgovor najčešće donosi 2,5 do tri nagradna vingda. Bodove nije moguće neograničeno zarađivati na ovaj način jer se mogu otvarati samo osobno ponuđene reklame, a kojih je nekoliko tjedno. Majana Havranek, voditeljica razvoja klijenata u Vingdu, kaže da značajan dio nagradnih vingdova osiguravaju oglašivači pri čemu posebnu ulogu imaju Agrokor grupa, Hrvatska lutrija te Peugeot i Beiersdorf koji su u samim počecima shvatili prednost ovakvog načina marketinga. “Za izlazak na tržište pripremali smo se kroz niz manjih servisa i aktivacija (kao Knopso) čiji je cilj bio korisnike upoznati sa sustavom i njegovom mehanikom, a svi značajni partneri uključili su se tijekom prošle godine”, pojašnjavava Havranek.

U tvrtki Vingd navode da su najznačajnije platforme na kojima se vingd može koristiti Iskon, Hrvatski telekom odnosno njihov MAXtv, RTL Hrvatska i Žena.hr. O popularnost ove virtualne valute govore podaci da se vingdom koristi gotovo 200 tisuća ljudi koji su dosad ostvarili ukupno dva milijuna transakcija. “Iskon koristi Vingd za prijenos 11 kanala iz svog Iskon.TV Playera. Hrvatski telekom ga koristi za prijenos premium sportskog sadržaja i gamifikaciju svoje platforme Tribina.hr. Televizijska kuća RTL Hrvatska je u ovoj fazi fokusirana na svoj najjači sadržaj, seriju Sulejman Veličanstveni. RTL je sa serijom Sulejman Veličanstveni u razdoblju od listopada do danas ostvario više od 220.000 transakcija vingda”, navodi Havranek. Drugi najpopularniji servis za trošenje vingdova je Tribina.hr, koja je vezana uz T-HT-ov MAXtv. Naime, Tribina omogućuje da se legalno putem interneta uživo gleda niz sportskih sadržaja, uglavnom utakmice Hrvatske nogometne lige i Lige prvaka, koje nisu dostupne izvan sustava MAXtv-a. Za razliku od Sulejmana, u kojem svi gledatelji plaćaju jedinstvenu cijenu za svaku epizodu, utakmice imaju različite cijene koje se kreću od jednog do čak 60 vingdova. Cijena ovisi o atraktivnosti same utakmice, ali i rangu (od 1. do 10.) koji članovi Tribine imaju. Što je viši rang, to je niža cijena koju plaćaju.

Vingdovi za analize utakmica
U Hrvatskom telekomu objašnjavaju da u projektu Vingd sudjeluju od ožujka prošle godine kada su pokrenuli interaktivni web community Tribina.hr. Na toj platformi ljubitelji nogometa, osim gledanja utakmica, mogu čitati i stvarati analize aktualnih nogometnih događaja te komentirati i ocjenjivati postojeće analize i sudionike. Čitatelji imaju mogućnost međusobne interakcije, kao i mogućnost da prikupljaju bodove, odnosno vingde, s kojima mogu gledati live utakmice. Što su korisnici aktivniji i njihove analize atraktivnije drugim članovima, to ostvaruju viši rang. “Korisnik svaku ocjenu, komentar ili analizu treba potkrijepiti vingdom, a s druge strane vingde stječe svojim doprinosom i aktivnošću”, kažu u T-HT-u. Dodaju da su njihovi najatraktivniji sadržaji, naravno, utakmice MAXtv prve lige, i to Hajduka i Dinama. Dosad je više od 40 tisuća vingda potrošeno i na Iskonove sadržaje.

Đurđica Vučković, voditeljica Odnosa s javnošću u Iskonu, pojašnjava da je glavni razlog za ulazak u projekt vingda bio omogućiti pristup televizijskim sadržajima svima, a ne samo Iskonovcima, putem mobilnih mreža i računala. Najtraženiji sadržaji na Iskonu su sport i vijesti, a razmišlja se i o novim projektima koji bi uključivali vingde. Vingdovi se mogu koristiti i za čitanje portala Žena.hr,. Na tom webu vingd se koristi za gamifikaciju zajednice i motivaciju korisnika, kažu s portala. U Vingdu očekuju da će se princip njihove virtualne valute razvijati i u idućem razdoblju, a u planu je i paralelno širenje na američko tržište. “Ideja je nastaviti uključivati uslužitelje i servise, no jako smo oprezni i trudimo se uključiti samo najkvalitetnije. Suradnja s već postojećim partnerima se proširuje na nekoliko razina i novih projekata. Što se tiče korisnika, obožavaju vingd jer im je sadržaj dostupan na jednostavan način i njihov će broj rasti sa svakim novim uslužiteljem u sustavu”, najavljuje Majana Havranek. Dodaje da su rezultati dobri i u kontekstu monetizacije od samog početka nadmašuju one klasične naplate sadržaja. 

Komentirajte prvi

New Report

Close