Tri podsjetnika za uspješnu promociju

Thinkstock Thinkstock

Nakon nekoliko neuspješnih sastanaka, pregovora i prodajnih prezentacija mnogi su se uvjerili kako je veliki izazov prvo prodati sebe, a tek onda proizvode i usluge.

Autorica teksta je Mr. sc. Elvira Mlivić Budeš, stručnjakinja za projektni menadžment, razvoj malih i srednjih poduzeća i osobni razvoj u Poslovnom učilištu Filaks, autorica tekstova na temu organizacije, promocije i poslovne učinkovitosti na portalu za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Nakon nekoliko neuspješnih sastanaka, pregovora i prodajnih prezentacija mnogi su se uvjerili kako je veliki izazov prvo prodati sebe, a tek onda proizvode i usluge. Preduvjet za uspješnu osobnu promociju je spoznaja da prvo moramo moći iskreno pohvaliti sebe i pronaći pozitivne karakteristike u svojoj prezentaciji. Najbolja provjera spremnosti za prodajnu prezentaciju jest da se pogledamo u zrcalo i zapitamo bismo li sami od sebe nešto kupili u tom trenutku. Mnogi o sebi ne mogu razmišljati kao o proizvodu ili usluzi koju trebaju prodati na tržištu. Ali, ako malo razmislimo, to je uistinu tako. Prodajemo sebe i svoje vještine na razgovoru za posao, na sastanku s direktorom, u ugodnom razgovoru s potencijalnim ljubavnim partnerom, djeca prodaju i pregovaraju s roditeljima i slično.

Kako biste provjerili jeste li zaista spremni za uspješnu prezentaciju koja će rezultirati prodajom ili jačanjem imidža, zapitajte se sljedeća 3 pitanja:

1. Imam li povjerenja u svoje sposobnosti?

U uspješnoj prodaji povjerenje u sebe je imperativ. Ukoliko sami nismo sigurni u sebe, tvrtku, svoje proizvode i usluge, vještine i znanje, drugi će to osjetiti već u prvom kontaktu. Nedostatak vjere u sebe, svoju sadašnjost i budućnost, drugi nam ne mogu nadoknaditi. U tome nam može pomoći dosljedna vježba. Pažljivo i neprestano se pripremajte za važne poslovne događaje, čak i ako ih ne vidite u bliskoj budućnosti. Spremnost na velike događaje daje sigurnost, motivaciju i čini vas hrabrijim. Ako se pripremate, znači da kontinuirano učite, razvijate se i osnažujete. To znači da ćete biti spremni iskoristiti svaku situaciju bez zadrške. To znači da ćete za mjesec dana biti mnogo sposobniji nego danas. A kad postanete svjesni svog napretka, ništa vas više ne može zaustaviti!

2. (Su)osjećate li sa slušateljem i/ili klijentom?

Empatija je direktni psihološki odnos ili veza između onoga koji prezentira i osobe koja sluša, odnosno riječ je o vezi između ponašanja prezentera i načina na koji slušatelj doživljava osobu koja prezentira. Kao što osjetimo neugodu ili strah druge osobe u razgovoru, tako vaši slušatelji mogu osjetiti vaš strah, nemir i zbunjenost tijekom prezentacije. Upravo iz tog razloga je važno da se ponašate u skladu s očekivanjima, da imate samopouzdanje i da upravljate prodajnim razgovorom. Kao što vi ne biste željeli gubiti vrijeme s osobom koja je nesigurna i nevješta, suosjećajte s vašim slušateljima i nastojte im ne priuštiti istu situaciju. Rješenje je uvijek u dobroj pripremi, jer se sumnja u sebe rjeđe javlja kod jako zaposlenih ljudi.

3. Jesam li danas optimističan?

Ako prirodno niste optimistični, dobra vijest je da se pozitivan stav uči i vježba. Uspješna podaja i prezentacija većinom ovise o vašem stavu prema sebi i drugima. Kada prezentirate, stavite na glavu šešir vašeg slušatelja i razmislite koje koristi mu prezentirate. Vjerojatno je vaša ponuda dosta slična ponudama drugih ponuđača, a razliku činite upravo Vi! Dakle, važno je potruditi se ponudu prezentirati razmišljajući iz „cipela“ osobe koja vas sluša. Također, uvijek se prisjetite pozitivnih uzora, i bez obzira na krizu, pronađite svoj pogled na svijet koji vam kaže da se sve može postići ako se hoće. Sjetite se vaših prijašnjih uspjeha. Kako ste do toga došli? S entuzijazmom prvo pokrenite sebe, a onda i druge oko vas. Upornost je jako oružje. Zamislite kako rijeka napravi svoje korito – upravo time što kontinuirano radi isti posao. Dakle, u jednu ruku uzmite strpljivost, u drugu ruku upornost i za probu, jednostavno odlučite provesti prvi dan kontinuirano misleći da u svim situacijama morate pronaći barem jedan pozitivan element. Dan će ionako proći, a vaša je odgovornost hoćete li ga provesti kao pobjednik ili kao bespomoćna žrtva tržišnih okolnosti.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!