Sve više tvrtki koristi Chucka Norrisa, a nisu ga pitale

Američki glumac postao je dio pop-kulture, ali korištenje njegova lika regulirano je zakonima i propisima Američki glumac postao je dio pop-kulture, ali korištenje njegova lika regulirano je zakonima i propisima

Nakon splitske pekarnice Prerada, Chucka Norrisa iskoristila je i zagrebačka pečenjara Šestica, ali i Fero-term.

I Chuck bi preporučio Fero-Term" ili "Besplatna dostava jer je tako odlučio Chuck Norris", dva su slogana koji su u svojoj promociji putem letaka odlučili iskoristiti u tvrtki Fero-Term koja se bavi prodajom i veleprodajom sanitarija, te mala zagrebačka pečenjara Šestica.

'Dogodilo se jednom'

Tvrtke nemaju dozvolu za korištenje lika američkog glumca, svjesni su da je takav postupak nezakonit, ali tvrde da ga dugoročno neće koristiti. U Fero-Termu navode kako je letak s poznatim glumcem slučajno otišao u tisak. Kako objašnjava Ana Borovac iz marketinga Fero-Terma, letak koji je izašao u Večernjem listu bio je internog karaktera, namijenjen zabavi njihovih zaposlenika. Kaže kako ne znaju kako je regulirana situacija oko autorskih prava lika kojeg koriste, no napominje kako se to dogodilo samo jednom te da lik Chucka Norrisa više neće koristiti. Iz male pečenjare Šestica u Oreškovičevoj ulici u Zagrebu također tvrde da trajno ne misle koristiti lik poznatog glumca, a nisu smatrali da rade nešto nelegalno jer lik Chuck Norrisa, kažu, doživljavaju djelom pop-kulture. Pečenjara čak nudi i Chuck Norris Burger te na dostavnom motoru imaju lik teksaškog rendžera, rekla je vlasnica Laura Čubrilo. Glumca su odlučili iskoristiti za promociju pečenjare koja je tek počela raditi te su mislili da će to biti zgodno za početak poslovanja. "To je zgodan način da ljudi prepoznaju letak i da im ostane u sjećanju", ističe Čubrilo.

Regulirano zakonima

Damir Ciglar, predsjednik Uprave Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje te vlasnik marketinške agencije Imago, ističe kako korištenje bilo koje poznate osobe može biti efikasno i donijeti željeni rezultat onome tko se odluči za takav vid komunikacije."Temeljna opasnost je da ciljana publika neće zapamtiti proizvod, već poznatu osobu", ističe Ciglar te napominje kako se u konkretnim slučajevima radi o  marginalnim i "vjerojatno nepromišljenim aktivnostima neukih 'oglašivača' kojima se to čini kao dobra 'fora'". Upozorava da je korištenje nečijeg lika u komercijalne svrhe regulirano nizom zakona i propisa. Ako su tvrtke dobile dozvolu za korištenje fotografija i regulirale svoje obaveze, onda je korištenje legalno, inače se "radi o nedozvoljenom korištenju koje je podložno sankcijama".

Početak

Splitska pekarnica

Prije gotovo tri godine svjetski mediji prenijeli su priču o splitskoj pekarnici koju čuva Chuck Norris. Zbog učestalih pljački vlasnik pekare "Prerada" u izlogu je nalijepio fotografiju Chuck Norrisa ispod koje je pisalo "Ova trgovina je pod zaštitom Chucka Norrisa". Vijest je došla i do Norrisa koji je na svojoj web stranici tada napisao: "Velika mi je čast pomagati smanjenju kriminala bilo gdje u svijetu, makar i fotografijom."

Izlet u Europu

Zaštitno lice poljske banke

U veljači ove godine Chuck Norris postao je zaštitno lice poljske banke Zachodni WBK sa sloganom "U WBK banci svi mogu biti kao Chuck Norris", te "Dobri i brzi krediti". Kako je obajasnio Artur Sikora, direktor komunikacija i marketinga u WBK banci, Chuck Norris u Poljskoj je kultna ličnost koja povezuje generacije te pobuđuje simpatije ljudi. "U ovogodišnjoj marketinškoj kampanji želimo izgraditi brzinu transakcija i profesionalno upravljanje, odnosno one osobine koje utjelovljuje Chuck Norris", rako je Sikora.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve