Što nas Oreo keksi mogu naučiti o marketingu?

Autor: Poslovni.hr , 14. listopad 2013. u 12:16
Thinkstock

Zašto Oreo keksi zarađuju milijune dolara godišnje, dok naši brandovi “Polo” ili “Paris” jedva da su poznati izvan RH?

Autor teksta je Jurica Dujmović, marketinški konzultant i urednik portala za poduzetnike Brand manager. Portal je namijenjen malim i srednjim poduzetnicima i svakodnevno čitateljima nudi besplatne poslovne, knjigovodstvene i marketinške savjete.

Nedavno sam čitao studiju o američkom brandu punjenih keksa “Oreo”. Toliko su bili razvikani, da sam ih jednostavno odlučio probati. Nakon što sam ih kušao, rekao sam – pa ovo su kao naši “Polo” keksi, samo umjesto bijelog keksa, Oreo ima crni gorki keks. Zaista, nakon što sam u mislima “ogulio” sav marketing, videa i poruke koje su me pripremale na kušanje “najpopularnijeg keksa” u SAD-u, shvatio sam kako i nisam pretjerani ljubitelj Oreo keksa. Zašto onda Oreo keksi zarađuju milijune dolara godišnje, dok su naši brandovi “Polo” (ili “Paris”, s nešto tvrđim, bijelim keksom) jedva da su poznati izvan RH? Zar se ne radi o “sličnim” proizvodima? Prije nego li dam odgovor na ovo pitanje, evo jedna reklama Oreo keksa da vam potakne moždane vijuge:

Veselo zar ne? Možda ste razočarani “kvalitetom”? Možda ste očekivali nešto naprednije ili “skuplje”? Evo nešto za vas: 2008. na marketing Oreo keksa potrošeno je 57 milijuna dolara na oglašavanje – znači više od 250 milijuna kuna. Ovaj novac ulagali su u kampanje na društvenim mrežama, televiziji i live eventima. Prodaju i uspjeh ovih keksa potaknuo je, pogađate, marketing. Vodeći ljudi ovog branda to dobro znaju. Iako nemate 57 milijuna dolara  za marketing, ne znači da ne možete učiti od Oreo marketinškog tima. Danas ću zato govoriti o najvažnijoj lekciji koju od ovog branda možete naučiti:

Ad hoc kampanje – biti spreman za marketing uvijek i u svakom trenutku!

Za vrijeme američkog Super Bowla (Super Bowl je završnica doigravanja NFL-lige američkog nogometa. Super Bowl se igra početkom svake godine i to od 1967. godine i jedan je od najgledanijih sportskih događaja na svijetu.) početkom ove godine, došlo je do zamračenja na stadionu zbog kvara na instalacijama. Zamislite da usred borbe vaših omiljenih timova odjednom nastane mrkli mrak! Situacija je to koja utječe na emocije nekoliko milijuna gledatelja Super Bowla – dio njih bio je ljutit, dio iznenađen. I u tom trenutku, Oreo tim je shvatio – vrijeme je za akciju! Na Twitteru su objavili sljedeću poruku:

Objavili su Tweet kako je moguće “umakati Oreo kekse i u mraku” (Oreo se često promovira kao kekse koje treba jesti umočene u mlijeko). Ova jednostavna i brza poruka temelji se na izvrsnom zapažanju – naime, dobar marketing izaziva emocije ili se oslanja na emocije. Svakako je zamračenje usred utakmice bio izuzetno emotivan trenutak za sve obožavatelje američkog nogometa – stvorio je bujicu emocija, na koje su se lukavi marketingaši samo “naslonili” – ponudili su kratku i jednostavnu poruku s komičnim sadržajem. Poruka je na Facebooku dobila preko 20 000 lajkova, a na Twitteru više od 15 000 retweetova. Kako su uspjeli ovako brzo reagirati?

Bili su spremni. Čitav marketinški tim, zajedno s direktorima i odgovornim osobama bio je u vrijeme Super Bowla na jednom mjestu. Marketingaši su ih zvali na okup, za slučaj da se na Super Bowlu dogodi nešto što bi mogli iskoristiti za oglašavanje. I – dogodilo se.

Što iz ovoga možemo naučiti?

Dobar marketing nije samo stvar ideje, nego i trenutka. Vrhunski marketinški stručnjaci ne planiraju samo za godinu, mjesec ili tjedan – oni žive i rade  u trenutku. Svjesni su pulsa tržišta i malih stvari koje pokreću njihovu ciljnu skupinu. I vi možete odraditi izvrstan marketing za vaš brand na ovaj način. Potrebno je mnogo volje, truda i spremnost za reagiranje u pravom trenutku. Znate li što vole vaši kupci? Pratite li ih u njihovim navikama, strastima, hobijima? Možete li se svojom porukom uklopiti u njihov život?

Ako ovaj članak dobije više od 10 lajkova, bit će to znak kako idući tjedan želite da predstavim  još jedan svjetski brand koji vas može naučiti vrijedne marketinške lekcije! Do tada razmislite o današnjoj temi i unaprijedite svoj marketing već danas!

 

Tekst: Jurica Dujmović

Komentirajte prvi

New Report

Close