Stalni razvoj digitala i novih formata nameće nove specijalizacije

Autor: Marta Duić , 01. studeni 2018. u 21:59
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Digital je postao sastavni dio svake kampanje, njena noseća komponenta, agencijski tim zato mora biti vrlo kvalitetan.

Agencija BBDO Zagreb u rujnu je pojačala svoj digitalni tim, a u domeni digitalnih usluga planiraju još zapošljavanja. “Tržište je doživjelo dosta promjena od krize 2009. godine koja je pogodila gospodarstvo, neke od zaista velikih agencija su praktički nestale sa scene, neke od međunarodnih agencija su se također povukle s tržišta, dok imamo s rastom i razvojem digitalnog dijela oglašivačkog biznisa pojavu novih igrača na tržištu koji započinju možda kao specijalizirane digitalne agencije, ali sve više njih ulazi i u prostor tzv. full-service agencija”, objašnjava Luka Duboković, izvršni direktor i član Uprave BBDO Zagreb.

Kako napominje, sve veća specijalizacija dovodi i do toga da je klijentima sve teže operirati s velikim brojem agencija u kojoj svaka pokriva neko od područja iz komunikacijskog spektra.

“To klijentima zahtijeva sve više vremena, ali i troškova, budući da se i oni onda moraju ekipirati tako da mogu komunicirati s tolikim brojem agencija. Full-service agencije opet imaju smisla jer kroz jedan kontakt rješavate sve izazove koje imate kao klijent na projektu”, ističe Duboković. Baš zbog činjenice da je digital disciplina koja se kontinuirano razvija, stalno se pojavljuju novi trendovi, novi formati, nove platforme koje trebate savladati da biste ih mogli kvalitetno ponuditi kao uslugu, ključan je dobar tim i da se stručnjake okupi pod jednim krovom.

“Počeli smo s tim procesom unutar BBDO grupe još prije 10-tak godina da bismo unatrag dvije godine započeli s integracijom unutar ostatka kreativne agencije i danas možemo sa zadovoljstvom reći da vidimo da je integracija uspjela, da se tim jako dobro razvija i da klijenti to sve više prepoznaju”, objašnjava Duboković.

Napominje kako je digital segment koji stalno raste organski, a očekuju i rast od klijenata za koje još ne obavljaju taj dio posla u većem opsegu. Digital je postao sastavni dio svake kampanje i sve više kampanji se na njega oslanja kao na svoju noseću komponentu.

“Sve što radimo zadnjih godina ide upravo u smjeru da se timovi što jače integriraju u funkcionalnu cjelinu koja može odgovoriti na sve izazove koje klijenti u komunikacijskom smislu mogu pred nas postaviti. Kampanje sadržajem i brojem materijala koje morate isporučiti nemjerljivo su kompleksnije nego prije desetak godina. To nužno znači zapošljavanje različitih talenata i specijalista koji moraju biti jako dobro koordinirani u aktivnostima da bi se kampanja kvalitetno isporučila”, ističe Duboković. Ipak, sve je teže pronaći djelatnike pa ni marketinške agencije nisu izuzetak. Duboković smatra kako korijen problema leži u tome što postoji malo škola koje mogu dovoljno pripremiti za rad u agenciji.

“Primorani smo pronalaziti talente i onda investirati u njih prilično vremena, treninga, mentorstva da bi ti oni to mogli početi vraćati. Postavlja se pitanje i uopće privlačnosti agencijskog posla mladima, ali mislim da HURA kao krovna organizacija radi dobar posao da se studentima da do znanja kako je posao u agenciji zanimljiv i izazovan. Mlade je uvijek privlačila kreativnost i tako će biti i dalje. Ono u čemu se sadašnjost razlikuje od prije je da danas kreativci ne moraju biti dio neke veće organizacija ili kompanije da bi se izrazili, nego to kroz različite digitalne platforme mogu raditi i sami, npr. kao blogeri, influenceri ili YouTuberi”, misli Luka Duboković.

Komentirajte prvi

New Report

Close