Sponzori imenuju stanice metroa

Autor: Milan Lazarević , 21. kolovoz 2008. u 06:30

Kompanije će za svoje ime na stanici platiti najmanje 350.000 dolara za godinu dana

Pođeš s Adidasa na City-Bank, a onda presjedneš kod Coca-Cole”, takav ili sličan odgovor vjerojatno ćete uskoro moći dobiti ako u Dubaiju zapitate kako stići metroom do nekog dijela grada.

Uprava gradskog prometnog poduzeća odlučila se nedavno iznajmiti stanice metroa kompanijama čije će ime te stanice nositi. Metro se, istina, još gradi, ali već sada vlada veliko zanimanje među domaćim i stranim kompanijama za taj novi vid reklame. Planirani metro čija je gradnja dosta odmakla, imat će dvije linije i ukupno 47 stanica. “Na prodaju” su obje linije i polovica stanica. Do kraja lipnja, do kada su se mogli prijaviti zainteresirani, kandidiralo se za iznajmljivanje više od 250 kompanija, spremnih da za takvu reklamu izdvoje traženih najmanje 350.000 dolara godišnje. Metro koji je dosad stajao oko četiri milijarde dolara većim dijelom je površinski i istovremeno je usporedan s glavnom dubajskom prometnicom. To znači da je vlada zapravo ponudila tvrtkama najbolji prostor za reklamu koji postoji u gradu. Kompanije će, naravno, imati i koristi od toga što će im imena biti objavljivana u velikoj nakladi na mapama gradskog prometnog poduzeća, a bit će i stalno objavljivana preko displeja i ozvučenih obavještenja u metrou o dolasku kompozicije vlaka. Istovremeno će kompanije imati potpunu kontrolu nad cjelokupnim reklamnim prostorom na svojoj stanici. To praktično znači da ćete vjerojatno teško moći vidjeti reklamu za Pepsi-Colu na stanici Coca-Cole. Vlada je, prema ocjenama stručnjaka, našla originalni i rafinirani način kako da ubrza vraćanje investicija u gradnju gradske infrastrukture. Prema američkom dnevniku Wall Street Journal, gradski prometni ured odbio je objaviti koji će biti pretpostavljeni prihod od reklamnog iznajmljivanja stanica. Računice pokazuju da će pri ugovorima na deset godina na ovaj način u gradsku blagajnu svake godine pritjecati oko 200 milijuna dolara. Ideja je apsolutno originalna i nigdje se dosad nije pojavila u svijetu. Ali u tome, kako upozoravaju neki analitičari, postoji velika nepoznanica – oglašivači su oduševljeni jer će imati svoju stanicu i sjajnu mogućnost za reklamiranje, ali što će o tome reći javnost, kako će reagirati putnici? O imenima stanica bit će odlučeno u roku od tri mjeseca, a prva trasa metroa bit će puštena u promet u rujnu sljedeće godine. Ipak, vlasti Dubaija, koje s tim pokazuju lucidni smisao za posao i sjajni trgovački duh, moraju poštovati islamske običaje i tradicije. Jasno je unaprijed da svoje stanice neće moći imati, primjerice, najveća pivska grupacija na svijetu InBev-Anheuser Bush ili čuveni proizvođač ženskog donjeg rubla Victoria’s Secret. Projekt je daljnji korak u svjetskoj marketinško-turističkoj promociji arapskih gradskih država u Zaljevu. Dubai turistima nudi umjetne otoke i najluksuznije hotele. Uskoro će imati i hotel Armani te rezidencijalnu četvrt koja će nositi ime po slavnom golferu Tigeru Woodsu, Nije sasvim jasno treba li i za to netko nekome nešto platiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close