RH dobiva svoj prvi 3D crtić, ovo je njegov tržišni potencijal

Autor: Majda Žujo , 09. srpanj 2013. u 08:00
Za animirani film "Cvrčak i Mrvica" tvorci su inspiraciju pronašli u poznatoj La Fontaineovoj basni o cvrčku i mravu

“S obzirom da nikada u Hrvatskoj nismo imali sličan projekt, teško je procijeniti za koliko bi se investicija mogla isplatiti.”

Ukoliko sve bude po planu, hrvatska bi kinematografija za dvije godine trebala dobiti svoj prvi dugometražni animirani 3D film. Riječ je o crtiću "Cvrčak i Mrvica", engleskog naziva "Cricket & Antoinette", čiji su tvorci inspiraciju pronašli u poznatoj La Fontaineovoj basni o cvrčku i mravu, a 80-minutna adaptacija namijenjena je djeci od osam do dvanaest godina, kao i obiteljskoj publici.

Za nastanak crtića zaslužna je produkcijska kuća Diedra, zajedno s autorom predloška i redateljem Darkom Bakližom, a cijeli projekt  nastaje u suradnji s inozemnim produkcijskim kućama.

Kako nam kaže producent filma Dino Krpan, projekt je od početka razvijan na europskim koprodukcijskim okvirima, a krajem prošle godine produkciji se, kao koproducijski partner, priključila njemačka produkcijska kuća SL film. S obzirom na tu suradnju, producentima se
već u početnoj fazi otvorilo i veliko njemačko tržište, a uz ostatak regije, distribucija bi mogla obuhvatiti više od 111 milijuna ljudi.

O financiranju

 

Proizvodnja 3D crtića bi na koncu trebala koštati oko 3,5 milijuna eura, a, iako će ga znatnim dijelom financirati strani koproducenti, hrvatska će produkcija zadržati većinski udio vlasništva. Veliku financijsku podršku u iznosu od ukupno 555.000 eura, filmu je dao i Hrvatski audiovizualni centar i to kroz sredstva za financiranje razvoja i produkcije, a projekt podržava i Zagreb film što je omogućilo kvalitetnu pripremu prezentacije, kao i rad na pred-produkciji.

"Potvrdu vrijednosti dobili smo i kroz podršku europskog fonda MEDIA, koji pod mandatom Europskog parlamenta dodjeljuje sredstva za razvoj značajnih filmskih projekata s područja svih zemalja EU. "Cvrčak i Mrvica" ušao je u uži krug odabranih animiranih filmova koji su
ostvarili potporu", kaže Krpan ističući kako se radi o vrlo obećavajućem projektu, kako u kreativnom tako i u tržišnom smislu.

"S obzirom na mali broj animiranih filmova u kinima, prema statistici EU, njihovi rezultati na kino blagajnama tri puta premašuju gledanost igranih filmova. Osim toga, vijek animiranih filmova mnogo je dulji zbog nadolazećih generacija ciljne dobne skupine", ističe Krpan.
Povrat uloženog pri tome najviše ovisi o veličini tržišta, ali i o onome što se događa nakon distribucije u kinima.

Tržišni potencijal

 

 

"S obzirom da nikada u Hrvatskoj nismo imali sličan projekt, teško je procijeniti za koliko bi se investicija mogla isplatiti. U europskim razmjerima distribucija animiranog filma u kinima pokriva otprilike petinu zarade filma, dok veći dio prihoda dolazi od prodaje prava na
DVD distribuciju te televizijskih prava", kaže Krpan. Osim toga, u industriji animiranih filmova sam film tek je jedan od elemenata koji grade tržišni nastup. Veliki dio prihoda (čak i veći od distribucije) ostvaruje se kroz licencirane proizvode te korištenje kreiranih sadržaja za razne oblike marketinških i tržišnih aktivnosti.

Za vrijeme distribucije, film tako prati spektar različitih proizvoda, od igračaka, odjevnih predmeta i prehrambenih proizvoda pa do videoigara, aplikacija i interaktivnih sadržaja. Uz Krpana, producenti filma su još i Vinko Brešan te Silvia Loinjak, a na filmu sudjeluje niz stručnih suradnika, među kojima i Nigel Davies, supervizor animacije i redatelj iz Aardmana, svjetski poznate britanske produkcijske kuće, zatim supervizor priče Alexey Alexeev, autor svjetski uspješnog serijala kratkih filmova "Log Jam", te mladi, internacionalno priznati autor slikovnica i animator, Manuel Šumberac, koji je zadužen za izvedbu vizualnih sadržaja i likova.

 

 

 

 

Komentirajte prvi

New Report

Close